باران تابستان در رگ های خشک زمین جوشید / سنگ همه جهادگران برای کمک به سیل زدگان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، سیل یکی از پدیده ها و بلایای طبیعی است که در هر منطقه ای رخ می دهد و می تواند خسارات جانی و مالی زیادی را به همراه داشته باشد و گاهی در فصول خاصی از سال سیل بی سابقه ای رخ می دهد.

هشدارهای هواشناسی از هفته های گذشته در خصوص بارندگی های تابستانی از سامانه مونسون صادر شده است و در این هشدارها از مردم خواسته شده است از حضور در کنار بستر رودخانه ها خودداری کنند زیرا بارندگی های تابستانی به دلیل پایین بودن نفوذپذیری زمین در سطح زمین بسیار کم است. در این زمان از سال به دلیل حداقل بارش باران امکان سیل وجود دارد.

اگرچه هنوز آثار سیل در چهره لرستان دیده می شود، اما در فروردین 1397 سیل عظیمی در لرستان رخ داد و خسارات زیادی برجای گذاشت، بنابراین حتی پس از گذشت چندین سال، این خسارت همچنان در حال ترمیم است.


7b905070 4889 4c9e 9afb 67c0fddcf4f7 خبر خاکستری



مرگ یک خانواده 5 نفره بر اثر سیل

اما همین سیل تبدیل به یک تجربه شده است، بنابراین در صورت تکرار چنین حادثه ای اقدامات بهتری انجام می شود و از روز جمعه بارندگی شدید تابستان در لرستان آغاز شد، پس از مدت کوتاهی متاسفانه خبری مبنی بر یک خانواده عشایری اعلام شد. جان باختن خانواده پنج نفره بر اثر سیل برخی از عشایری که در بستر رودخانه یکی از مناطق الیگودرس بودند بر اثر سیل جان باختند.

در اولین لحظات امدادگران و کارگران برای ارائه خدمات به بهترین نحو به منطقه سیل زده شتافتند و در کمترین زمان مجدداً جهادگران با پیگیری مسئولان برای انجام هر کاری وارد میدان شدند، جهادگرانی که همیشه آماده هستند. برای خدمت به مردم است و سیل یا زلزله فرقی نمی کند چرا که با تمام توان خود را در میدان خدمت نشان می دهند.

سیل طی چند روز گذشته ۲۴ استان کشور را تحت تاثیر قرار داده و بر اساس آمار سازمان مدیریت بحران کشور، ۷۶ نفر در این سیل جان خود را از دست داده و ۱۶ نفر مفقود شده اند.

در سیل اخیر شاهد همدلی و اقدام سریع متولیان امر برای رفع مشکلات بودیم در حالی که سیل در کشورهای دیگر زندگی بسیاری از مردم را فلج کرد و ارائه خدمات را غیرممکن کرد.


019093e1 d2cd 45b9 997b 36ae48a54b89 خبر خاکستری



1500 میلیارد خسارت سیل

مهدی پازوکی مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: متاسفانه یک خانواده 5 نفره عشایری بر اثر بارندگی در برخی مناطق استان جان باختند و جسد 4 نفر پیدا شد و با توجه به اینکه در پی بارش باران در مناطقی از استان به وقوع پیوست. مرگ نفر پنجم این خانواده مشخص است اما جسد نفر پنجم هنوز پیدا نشده است.

وی افزود: بر اساس برآورد اولیه خسارت، بالغ بر 1500 میلیارد تومان در بخش های مختلف کشاورزی، عشایری، راه های بین مزرعه و راه ها خسارت وارد شد.

پازوکی بیان کرد: دو هزار راس دام بر اثر سیل تلف شدند، یک هزار هکتار از محصولات کشاورزی نیز خسارت دیدند، به 30 مزرعه پرورش ماهی نیز خسارت وارد شد و 18 کیلومتر راه بین مزارع نیز خسارت دید که ارزیابی اولیه خسارت انجام شد.


کمک هلال احمر به 1204 نفر در سیل

محمد قدمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در بارندگی چند روز اخیر به 251 خانوار سیل زده در قالب یک هزار و 204 نفر امدادرسانی شده و در این چند روز به 584 نفر اسکان اضطراری داده شده است.

وی افزود: در همین راستا دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور نیز از مناطق سیل زده استان لرستان بازدید و از نزدیک روند امداد رسانی را زیر نظر گرفت.


cd0c5b76 25b7 40dc 8d00 2d10e7106f6a خبر خاکستری



اعزام اکیپ های بسیج کشاورزی به مناطق سیل زده

سجاد احمدی رئیس بسیج جامعه کشاورزی ارتش لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: بسیج جامعه کشاورزی از روز اول وقوع سیل در استان وارد میدان شد و در این راستا دو تیم اعزام شدند. تیم در بخش باغ و یک تیم در بخش دامپزشکی بودند.

وی افزود: یک کلینیک سیار دامپزشکی با تمامی تجهیزات در منطقه سیل زده ایجاد شده که دو دامپزشک برای ارائه خدمات لازم در آن مستقر هستند.

رئیس بسیج جامعه کشاورزی ارتش لرستان تصریح کرد: چهار تن خوراک دام و مقداری آرد به مناطق سیل زده ارسال شده و همچنین آمادگی داریم در صورت نیاز اکیپ های بیشتری را به این مناطق اعزام کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید