بارش باران و رعد و برق در مناطق بالای استان های جنوبی / افزایش آلاینده ها در شهرهای بزرگ

ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782495

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران از امروز تا آخر هفته در 14 استان و افزایش آلاینده های هوا و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران و کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی بر اساس نقشه های هواشناسی و آینده نگر اعلام کرد: امروز در برخی مناطق استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، فارس، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی، یزد، جزایر فارس و فارس رگبار و رعد و برق بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر استان های فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود.

در برخی مناطق کرمان، هرمزگان و غرب تنگه هرمز برای فردا بارش های کوتاه مدت پیش بینی می شود. از اواخر وقت چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در شمال کشور و در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی و رشته کوه های البرز مرکزی با بارش باران، رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف کاهش یافته است. دریای خزر نیز در این مدت طوفانی خواهد بود.

بر اساس اعلام این سازمان، روز جمعه در استان های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی بارش های کوتاه مدت خواهد بود. از امروز تا چهارشنبه در مناطق صنعتی و پرجمعیت به ویژه استان های تهران و البرز غلظت آلاینده های هوا افزایش و کیفیت هوا کاهش می یابد.

بر اساس اعلام این سازمان، احتمال روان آب، سیل، لغزندگی و یخ زدگی جاده ها همراه با کاهش دید به ویژه در گردنه های کوهستانی، احتمال افزایش سطح رودخانه ها و احتمال تاخیر پروازها در استان های فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه. و بویراحمد پیشگویی شده است.

سازمان هواشناسی به مسافران و ساکنان مناطق شمالی کشور توصیه کرد در تردد احتیاط کنند و در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توقف نکنند و از کوهپیمایی و سفرهای غیرضروری خودداری کنند و همچنین در عبور از جاده های کوهستانی احتیاط کنند. توجه به تجهیزات زمستانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید