بازارهایی که خرید را برای فقرا خوشایند می کند / بازارهای شهرداری یزد; فلش با دو نشان مفید


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834554

بازارهای شهرداری به عنوان مکان های ویژه ای برای رفع نیازهای روزمره شهروندان در زندگی شهری اهمیت زیادی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، امروزه با وجود خواربارفروشی ها و مراکز خرید، دسترسی به هر محصولی در کمترین زمان ممکن میسر است، به ویژه با رشد مراکز موسوم به تخفیف در سال های اخیر، کالاهای اساسی برندهای مختلف با سلیقه مشتری و آف. البته با تخفیف ارائه می شود.

اما با کمی تحقیق می توان دریافت که حتی فروشگاه های به اصطلاح تخفیفان برای اقشار کم برخوردار هم نمی توانند دردی را دوا کنند و اگر سری به این فروشگاه ها بزنید بیشتر یک مرکز تفریحی برای خانواده های مرفه و دیگران هستند. از یک مرکز عرضه


1b4bab3f c9af 46c0 8717 2543cd0207d2 خبر خاکستری

برخی از این فروشگاه ها حتی با حفظ اجناس لوکس و خارجی برای حفظ برند خود سعی در حفظ سطح مشتریان خود دارند و به زبان ساده تبدیل به مرکز خرید ثروتمندان شده اند.

خوشبختانه یکی از حرکت هایی که در تهران و مشهد آغاز شد، ایجاد میادین میوه و تره بار شهرداری در نقاط مختلف شهر بود که میوه را با قیمت بازار و ارزان تر برای خانواده های کم برخوردار عرضه می کرد.

این بازارچه ها با استقبال اقشار متوسط ​​روبه رو شد و به تدریج در شهرهای دیگر راه اندازی شد و شهر یزد در سال های اخیر شاهد برپایی برخی بازارچه های شهرداری به ویژه در ایام خاص مانند نوروز و ماه مبارک رمضان بوده است.


d54aea42 66e6 49f1 afe5 51323a747f80 خبر خاکستری

متأسفانه با وجود تقاضای بازارهای مردمی شهرداری، این موضوع در سال های اخیر کمتر در یزد مورد توجه قرار گرفته است و بازاریان شهرداری نتوانسته اند جای خود را برای اقشار متوسط ​​یزد در میان گزینه های مراکز خرید باز کنند.

اما این بازارها به‌عنوان مکان‌های ویژه‌ای برای تامین مایحتاج روزانه شهروندان از اهمیت بالایی در زندگی شهری برخوردار هستند که می‌تواند در زمینه عرضه بهینه میوه و ساماندهی تقاضای آنها کمک شایانی کند.

محسن ابوترابی رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص کمیسیون خدمات شورای شهر یزد برای ایجاد بازارچه های شهرداری، اظهار داشت: در گذشته در نقاط مختلف شهر با حمایت های مردم بازارچه ایجاد می شد. یکی از این بازارچه ها، بازارچه خدمات واقع در میدان امام رضا (ع) است که در سال 1377 با هدف تامین کالاهای خانگی و تامین معیشت خانوارها به ویژه زنان سرپرست خانوار راه اندازی شد.


97c6de38 0b92 4708 b9c2 05d115a132f0 خبر خاکستری

بشاره رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به راه اندازی بازارچه های جدید در نقاط مختلف یزد گفت: بلوار باخمن برای استفاده شهروندان کم برخوردار آماده می شود.

به گفته ابوترابی، بازارچه ای در بلوار فرهنگ امام شهر در حال ساخت است که آماده سازی آن به مدت یک سال متوقف شده است و امیدواریم تا چند ماه آینده بتوانیم از بودجه در نظر گرفته شده توسط شهردار این مجموعه برای ارائه مستقیم محصولات خانگی به عملیات ریچ استفاده کنیم. .


8b1f0565 9f9c 466f 8654 32552768f6d9 خبر خاکستری

وی افزود: بازارچه در بلوار شهدا مریم آباد و بازارچه در محدوده آزادشهر نیز در حال آماده سازی است که در دستور کار آینده قرار دارد.

پیش از این شهرداری یزد با سه بازار موجود به نام‌های بازار کوثر واقع در میدان راه‌آهن، بازار خدمات میدان امام رضا(ع) و بازار موقت و فصلی بلوار صابر یزدی می‌توانست وارد این محدوده شود، اما با توجه به شرایط اقتصادی و نیازهای موجود ساکنان یزد در این گونه بازارها تقاضای زیادی هم از سوی مصرف کنندگان و هم از سوی عرضه کنندگان محصولات خانگی وجود دارد و کارکنان شهرداری و شورای شهرداری باید زمینه را برای تسریع در ایجاد چنین بازارهایی فراهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید