لیگ برتر والیبال شهداب – فلش پایانی جذاب 1400 / یک قدم برای تعیین شخصیت


ساعت: 22:02
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813535

تیم های والیبال مقاومت شهداب یزد و پیکان در دومین دیدار خود در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر با پیروزی به فینال لیگ برتر والیبال راه یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال باشگاه های برتر ایران جام سردار دولاها امروز (یکشنبه 15 اسفندماه) با دو دیدار پیگیری شد.

* مقاومت شهداب 3 – فولاد سیرجان 1
در اولین دیدار امروز تیم های فولاد سیرجان و مقاومت شهداب یزد به مصاف هم رفتند که نماینده یزد با نتیجه 3 بر یک به صحرای لیگ برتر دست یافت.
رقابت دو تیم در این دیدار به خصوص در ست های اول، دوم و چهارم بسیار نزدیک و برابر بود. در ست دوم استیلی سیرجان 25 بر 23 پیروز شد اما شاگردان علیرضا تولوکیان در تیم مقاومت شهداب ست های اول، سوم و چهارم را با نتایج 27 بر 25، 25 بر 20 و 25 بر 22 به سود خود به پایان رساندند تا برنده نهایی در این رقابت باشد.
بدین ترتیب تیم مقاومت شهداب یزد با کسب دومین پیروزی متوالی مقابل فولاد سیرجان به عنوان اولین فینالیست این مسابقات معرفی شد و نماینده سیرجان که سال گذشته قهرمان شده بود با کسب مقام سوم به کار خود در این مسابقات پایان داد.
مسعود یزدان پناه و علی عسگر حاجی کاظمی ناظر فنی و داوری این دیدار 139 دقیقه ای بودند.
داوران این دیدار نیز داوید نافعی، امید فولادیوندا و کادر صادقی بودند که به ترتیب به عنوان داور اول، دوم و داور ویدئویی به میدان رفتند.
این دیدار دارای سه کارت زرد و قرمز بود که سعید رضایی سرمربی سیرجان در ست دوم کارت زرد گرفت. مصطفی حیدری از سیرجان و امیرحسین صداقت از شهداب در ست چهارم کارت قرمز گرفتند.
در ست دوم این دیدار امین اسماعیل نژاد بازیکن شماره 18 شهداب یزد مصدوم شد.
نمایندگان یزد و سیرجان در دو دیدار مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که در هفته هشتم دور رفت تیم فولاد سیرجان با نتیجه 3 بر صفر از سد مقاومت شهداب یزد گذشت و در دیدار برگشت هفته بیست و یکم یزدی ها. در رالی پنجم با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد و سیرجان را شکست داد.
شهدا که در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر را نیز شکست داده بودند، با شکست مجدد این تیم به سومین پیروزی خود مقابل سیرجان در لیگ برتر 1400 دست یافتند.

* چپرلی بهترین گلزن دیدار شهداب فولاد سیرجان است
سلیم چاپرلی از تیم مقاومت شهداب یزد با کسب 17 امتیاز عنوان برترین گلزن این دیدار را از آن خود کرد. در تیم فولاد سیرجان عارف مرادی با 15 امتیاز بهترین بازیکن بود.
تیم مقاومت شهداب یزد در ست های این دیدار در مجموع 100 امتیاز به دست آورد که به ترتیب 65 امتیاز در حمله، 9 امتیاز در دفاع، 2 امتیاز سرویس و 24 امتیاز از خطاهای بازیکنان تیم سیرجان بود.
نماینده سیرجان نیز در این دیدار در مجموع 92 امتیاز به دست آورد که شامل 51 امتیاز حمله، 8 دفاع، 3 امتیاز سرویس و 30 امتیاز در صورت خطای بازیکنان تیم شهداب است.

* پیکان 3 – سپاهان 1
در دومین دیدار تیم های پیکان و سپاهان به مصاف هم رفتند که شاگردان پیمان اکبری در ترکیب پیکان به برتری 3 بر یک دست یافتند تا با دو پیروزی متوالی مقابل نماینده اصفهان به دیدار فینال راه پیدا کنند.
تیم سپاهان در ست دوم این دیدار 25 بر 21 پیروز شد اما در ست های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 22 و 25 بر 17 نتیجه را به پیکان واگذار کرد تا مشترک شود. مقام سوم لیگ برتر سال 1400 کافی است.
مسعود یزدان پناه و بهروز جعفری ناظران فنی و داوری این دیدار 161 دقیقه ای بودند. البته این دیدار در ست دوم به دلیل قطعی برق مجموعه ورزشی آزادی تهران 40 دقیقه متوقف شد.
مسعود زوگی، علیرضا قریب و محمدرضا درفش کاویان داوران اول، دوم و ویدئویی این دیدار بودند.
دو تیم پیکان و سپاهان که در مرحله مقدماتی دو بازی داشتند و هر کدام یک برد داشتند، در نیمه نهایی نیز دو بار به مصاف هم رفتند و پیکانی ها موفق شدند در مرحله گروهی در مجموع سه برابر بیش از یک سال، صدرنشین را شکست دهند. . تیم را شکست داد.
دو تیم پیکان و سپاهان با دو پیروزی متوالی مقابل شهرداری ارومیه و پاس گرگان در مرحله اول پلی آف راهی نیمه نهایی شدند.

تیم سپاهان سال گذشته به همراه لبنیات هراز بر سکوی سوم لیگ برتر نشست.

فینال لیگ برتر مردان با دو برد از سه دیدار در روزهای 22، 24 و 26 اسفند پیگیری می شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید