بازار ارز به کما رفت/ آیا می توان به ثبات بازار ارز خوش بین بود؟

بازار ارز به کما رفت/ آیا می توان به ثبات بازار ارز خوش بین بود؟

روز جدید گزارش های روند بازار فارکس حاکی از صعود و نزول اندک قیمت ها است و نوسانات قیمت در روزهای اخیر بین 20 تا 30 تومان بوده است.

همانطور که فعالان بازار ارز می گویند، در حال حاضر بازار تقریباً در وضعیت آرامی به سر می برد، بنابراین نه چنین تقاضایی برای بالا بردن قیمت ها و شکستن کانال دلار وجود دارد و نه فروشنده های زیادی که قیمت ها را به زیر منحنی برسانند.

از نظر آنها بازار ارز در حالت کما به سر می برد و خروج از حالت کما به سیاست اقتصادی یا تصمیمات سیاسی بستگی دارد.

اصغر سمیع رئیس سابق کانون صرافان در اظهارنظری جدید درباره شرایط بازار ارز گفت: بازار ارز طی دو هفته گذشته در آرامش نسبی بوده و تلاطم بسیار کمی را در این بازار شاهد بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه در چند روز اخیر شاهد نوسانات شدید در بازار ارز نبوده ایم، افزود: زمانی می توان به وجود آرامش در بازار خوش بین بود که اقتدار این آرامش با مسئولان ذیربط باشد و تدابیری اتخاذ شود. جلوگیری از نوسانات.»

سامی به وضعیت بازار ارز در ایران اشاره کرد و ادامه داد: وجود تحریم های شدید علیه بانک ها از سوی آمریکا باعث شده تا بانک ها نتوانند در بازار ارز ایران اقدام موثری انجام دهند.

رئیس سابق کانون صرافی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شبکه های صرافی مورد تحریم بانک مرکزی هستند و شبکه های صرافی نمی توانند توانمندی های خود را در این بازار ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید