بازار مرغ و تخم مرغ منجمد اشباع شده است

ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785181

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران گفت: هماهنگی دستگاه های مسئول برای تسهیل دسترسی مصرف کنندگان به مرغ و تخم مرغ منجمد و توزیع فراوان و کاهش قیمت این اقلام در بازار صورت گرفت.

به گزارش راه دانا به نقل از اتاق اصناف ایران، محمد باکر مطبایی درباره نشست بررسی و ارزیابی عملکرد هفتگی دستگاه های متولی عرضه و توزیع مرغ و تخم مرغ منجمد با نرخ مصوب در اتاق ایران گفت. تسهیل دسترسی مصرف کنندگان به مرغ و تخم مرغ منجمد و توزیع فراوان و کاهش قیمت این اقلام در بازار، دستگاه های هماهنگ.

دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: در همین راستا شب گذشته جلسه ارزیابی عملکرد هفتگی دستگاه های متولی تامین و توزیع مرغ و تخم مرغ منجمد برگزار شد. در این جلسه کل فرآیند تولید تا توزیع مرغ و تخم مرغ منجمد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فاصله زیاد واحدهای صنفی با انبارها و سردخانه ها به عنوان یکی از چالش های اصلی توزیع مرغ و تخم مرغ منجمد با تعرفه های مصوب مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی پیش از این آمادگی خود را برای توزیع این اقلام در واحدهای صنفی اعلام کرده بود، لذا در این جلسه پیشنهاد شد درخواست واحدهای صنفی در سامانه های اجرا شده و شرکت نگهداری مرغ منجمد و نیز ثبت شود. تخم مرغ «مرغ را به واحد صنفی تحویل دهید، یک نسخه از گزارش عرضه این اقلام به اتاق اصناف ایران و تهران و سازمان تعزیرات حکومتی نیز باید ارائه شود.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: نظام‌مند شدن روند توزیع مرغ و تخم مرغ منجمد مزایایی از جمله افزایش سرعت توزیع و دسترسی مصرف‌کنندگان، کاهش قیمت مصرف‌کننده، افزایش نظارت و تشویق اتحادیه‌ها به توزیع این اقلام را به همراه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در این جلسه نمایندگان اتحادیه سراسری فروشگاه های زنجیره ای، اتحادیه های تابعه تهران، شرکت امداد حیوانات، سازمان تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و بازرسان اصناف حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید