بازدید مدیرعامل صندوق اعتباری حنار از علاءالدین قاسمی، تعزیه خان پیشکسوت


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894085

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به همراه مدیران این صندوق به دیدار علاءالدین قاسمی قاری باسابقه رفتند و از نزدیک جویای احوال وی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ادامه طرح تکریم و دیدار با هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، سید مجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به همراه مدیران این صندوق به دیدار علاءالدین قاسمی، قاری باسابقه رفت و از نزدیک جویای احوال وی شد. وضعیت.

پوراحمدی در این نشست با اشاره به دهه ها فعالیت ارزشمند این پیشکسوت در عرصه تعزیه گفت: تعزیه یکی از هنرهای خاص ایرانیان است که ریشه در تاریخ، فرهنگ و باورهای دینی ما دارد. اساتیدی چون علاءالدین قاسمی برای زنده نگه داشتن این هنر پرطرفدار در عصر مدرن تلاش زیادی کرده اند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما توسعه کمی و کیفی خدمات رسانی به اعضای تحت پوشش به ویژه مشاهیر این عرصه است که بی شک بزرگترین ارزش های فرهنگی و اجتماعی کشور هستند. تلاش ما بر این است که این قشر فرهیخته با حداکثر پوشش خدمات بیمه ای نگران هزینه درمان نباشند.

علاءالدین قاسمی هنرمند تعزیه خوان و متولد سال 1332 در طالقان است و به عنوان یکی از بهترین شاهد خوانان ایرانی شناخته می شود که از کودکی تا زمان شهادت در حسینیه حضرت ابوالفضل گوجان به اجرای تعزیه می پرداخت. قاسمی همچنین یکی از اعضای انجمن تعزیه خوانی ایران است که در ایران و کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و آلمان تعزیه اجرا می کند. این هنرمند پیشکسوت دارای نشان هنری ممتاز و عضو صندوق اعتباری هنر است.

دیدگاهتان را بنویسید