بازدید معاون رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888097

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان مرکزی از نمایشگاه دستاوردهای کنگره ملی امام خمینی (ره) در دفاع از مقدسات و مقدسات بازدید کرد. 6200 شهيد استان مركزي و در گام اول اقدامات محدود و گام دوم كنگره بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در سفر به استان مرکزی از نمایشگاه دستاوردهای کنگره ملی امام خمینی (ره) در حراست مقدس و 6200 شهید استان مرکزی بازدید کرد. ، و در حین اقدام از نزدیک نظاره گر بود گام اول و گام دوم کنگره بود.

سردار سرتیپ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ضمن تشریح مهمترین اقدامات کنگره شهدای استان با اشاره به مهمترین دستاوردهای این کنگره گفت: با تشکر از کنگره شهدای استان استان مرکزی یک حرکت بزرگ فرهنگی با سازماندهی بیش از 3 هزار نفر از اقشار مختلف جامعه. دغدغه انقلاب و شهدا دارند. راه اندازی شد و کنگره شهدای استان پرمخاطب ترین مجموعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که به واسطه حضور و نقش آفرینی اقشار مختلف مردم دستاوردهای بسیاری را به دست آورده است.

وی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از 210 عنوان در موضوعات مختلف انقلاب اسلامی و حریم مقدس برای سنین و اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان و محتوا و تولید کتاب منتشر شده است. ادامه دارد.

سردار کریمی با اشاره به اینکه طرح مسجد یادگاری از برنامه های موفق کنگره شهدای استان مرکزی است که مورد قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت، گفت: در گام دوم کنگره این طرح با قوت ادامه خواهد داشت و مهمترین هدف این طرح برای تذکر و تبیین زندگی شهدای محلات و حماسه های مردم این خطه در حراست است.

وی یکی از مهمترین اهداف و برنامه های کنگره شهدای استان مرکزی را تشریح کرد و افزود: در این راستا کارگروه های تخصصی تشکیل و بیش از 5000 برنامه فرهنگی و معنادار در این مدت برگزار شد که مهمترین آنها تخصصی بود. نشست ها و تولید محتوا که در گام دوم کنگره محور اقدامات جهاد باین است و برنامه ریزی راهبردی در این راستا انجام شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ضمن اشاره به اینکه یکی دیگر از رویکردهای مهم کنگره شهدای استان مرکزی خدمت به مردم و خداوند متعال است، گفت: در این راستا خدمات زیادی به مردم و به نام استان مرکزی انجام شده است. شهدا که همچنان با نیرو ادامه دارد.

وی افزود: اهدای بیش از 1700 جهیزیه به زوج های جوان و ساخت و نوسازی بیش از 1600 مسکن برای محرومان از مهمترین اقدامات کنگره شهدای استان در خدمت ولی نعمتان است.

سردار کریمی ادامه داد: استان مرکزی 60 ماموریت مهم در دفاع مقدس انجام داده است و برای تبیین این نقش مهم برنامه های مختلفی مانند اردوهای شهید ایزد پناه برای 60 هزار دانش آموز در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تکمیل موزه دفاع مقدس استان یکی از اهداف مهم کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه عمرانی و اقدامات زیربنایی بود که پیشرفت چشمگیری داشت و امروز برای دانش آموزان و سایر اقشار امکان بازدید از این مرکز فرهنگی فراهم شده است. تعداد مردم و تاکنون بیش از 200 هزار نفر از موزه دفاع مقدس بازدید کرده اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تهیه دایره المعارف استانی دفاع مقدس را از دیگر برکات مهم کنگره شهدای استان مرکزی دانست و گفت: در این راستا 750 کارنامه در زمینه ها جمع آوری شده است. شهدا و شخصیت ها، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیایی و همچنین 250 مقاله علمی نیز تهیه شد.

وی با اشاره به اینکه امسال دومین اجلاسیه در قالب کنگره شهدای استان مرکزی مجددا آغاز شده است و اولین اجلاس با عنوان اجلاسیه 110 شهید دینی و دانش آموز استان برگزار شد. اراک در 14 مرداد حماسه های زیادی آفریده است و یادواره شهدای شهر اراک با تاکید بر 270 شهید برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید