بازرسی از معادن سیستان و بلوچستان تقویت می شود


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906342

مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان:

حامد اورامش گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن استان، تقویت بازرسی ها و ترویج فرهنگ ایمنی و بهداشت حرفه ای در معادن پیگیری می شود. به طور جدی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری گفت: بارها تاکید کرده ایم که حمایت از نیروی کار با اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه و در نتیجه مواردی که امنیت قشر محترم زحمتکش استان را تهدید می کند طبق قانون و مقررات رسیدگی می شود.

وی افزود: در سال گذشته و نیمه اول سال جاری در مجموع 300 مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان و نمایندگان دستگاه های متولی در قالب گشت های مشترک معادن انجام شده و نتایج این بازرسی ها و همکاری بهره برداران و پیمانکاران معدن. در این شغل سخت و طاقت فرسا هیچ حادثه مرگباری رخ نمی دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن ظرفیت معدنی عالی به بهشت ​​معدنی کشور و منطقه شناخته می شود، افزود: برای بهره وری مناسب و دستیابی به ارزش افزوده لازم در راستای توسعه کلی استان، اصل توجه و حفاظت از نیروی کار مهم است.

رامش تصریح کرد: طبق قانون، تمامی معادنی که بیش از 25 کارگر دارند، عملیات باید زیر نظر مسئول ایمنی واجد شرایط انجام شود و در معادنی که کمتر از 25 نفر کارگر دارند، این مسئولیت بر عهده مدیر یا مدیر معدن است. او مدیر فنی معدن خواهد بود.

وی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه استان با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش حفاظت فنی و بهداشت کار دوره های آموزشی ایمنی را برای بهره برداران، افسران ایمنی، مسئولین فنی و کارگران معدن بر اساس قوانین و مقررات مربوط برگزار می کند. مقررات.به آرامی

105 مامور ایمنی در معادن سیستان و بلوچستان مشغول به کار هستند

شهاب دهواری رئیس سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان نیز در مراسم امضای تفاهم نامه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 105 مامور ایمنی در معادن استان و این افراد فعال هستند. مسئولیت رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و ایمنی شرایط کار در این مکان ها را بر عهده دارند.

وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر با همکاری بازرسان کار استان و مجموعه اقدامات نظارتی که در معادن استان انجام شده است، حوادثی که در معادن سایر نقاط کشور رخ می دهد. در معادن سیستان و بلوچستان دیده نشده است.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان دارای 154 عضو دارای پروانه بهره برداری معدنی است و امسال با انجام آزمون های تخصصی درصدد افزایش تعداد اعضا هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان گفت: 230 معدن در استان دارای پروانه کار هستند و با احتساب معادن بدون پروانه کار یا معادن تعطیل و نیمه تعطیل می توان گفت تعداد معادن استان 320 معدن است. در مجموع

دهواری بر برگزاری دوره های آموزشی جهت اطلاع رسانی به فعالان حوزه معدن و کاهش حوادث و افزایش بهره وری تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید