بازنشستگان خواندند، افزایش حقوق تصویب شد

بازنشستگان خواندند، افزایش حقوق تصویب شد

تورکی افزود: 7 هزار میلیارد تومان برای بیماران بازنشسته خاص تخصیص یافت که هر بیمار خاص بازنشسته در هر مرکز درمانی تا سقف 50 میلیون تومان از پرداخت معاف است و مابقی هزینه ها توسط بیمه تکمیلی استفاده می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هر مستمری بگیر در هر استانی می تواند از مراکز اجتماعی و گردشگری سازمان تابعه و کانون برای استفاده از مراکز اجتماعی استفاده کند.

وی افزود: این صندوق یک میلیون و 650 هزار عضو دارد و مازندران با 85 هزار عضو سوم کشور است اما در برنامه هفتم راهکاری برای رفع مشکلات صندوق بازنشستگی ارائه نشده است.

علی بابایی کارنامی با تبریک دهه امام و ولایت و عید غدیر خم با بیان اینکه پیگیری مطالبات مردم از رویکردهای مهم نمایندگان مجلس یازدهم است، گفت: مجمع نمایندگان مازندران از هیچ تلاشی برای پیگیری مطالبات مردم دریغ نخواهد کرد. افزایش اعتماد عمومی

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری یکی از شاخص های مهم مجلس یازدهم درک مشکلات کشور و تلاش برای رفع آن است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی یادآور شد: مجلس یازدهم انقلاب از همان روزهای اول با در نظر گرفتن عمق مطالبات مردم، مسائل اصلی کشور را تحلیل کرد و در کنار مردم بودن و تلاش کرد. همراه با مردم در برنامه هایش.

بابایی کارنامی به مشکلات حوزه صندوق بازنشستگی پرداخت و افزود: صندوق های بازنشستگی از ابتدا مورد توجه مجلس یازدهم بوده است، البته طی سه سال نمی توان همه مشکلات این حوزه را حل کرد، اما به دنبال یک دستگاه قابل اعتماد هستیم. راه حلی برای غلبه بر این مشکل

وی استفاده از فرصت های اقتصادی را برای عبور از شرایط موجود ضروری دانست و تصریح کرد: منابع و هزینه ها دو اصل مهم در صندوق بازنشستگی است و اینکه به ازای هر 16 درآمد یک نفر باید بازنشسته شود اما در صندوق بازنشستگی این تعداد به این میزان رسیده است. صفر و در صندوق اجتماعی 4 به 1 است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت با بیان اینکه 50 میلیون نفر از 80 میلیون نفر در کشور متعلق به خانواده مستمری بگیران هستند و دولت باید غذای این تعداد از جمعیت کشور را تامین کند. وی افزود: صندوق های بازنشستگان در سراسر کشور شکست خورده اند.

و ادامه داد: دلیلش این است که خوب در نظر نگرفته ایم و رفتار خود را عاقلانه تنظیم نکرده ایم که امروز وارث چنین تصمیماتی هستیم.

بابایی، بهره گیری از نظرات کارشناسان، تجربیات پیشکسوتان و استفاده از برنامه هفتم را مهم ترین راهکار برای حل این مشکل خواند و افزود: نمایندگان مجلس در کنار دولت هستند و از آن حمایت می کنند. ما به دنبال مبارزه سیاسی نیستیم، شاید مبارزه برای شغل باشد، اما مبارزه سیاسی برای قدرت نداریم.

وی خدمت صادقانه و ترسیم آینده روشن برای مردم را مهمترین هدف نمایندگان در شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: هرکس در این راه باشد در کنار او خواهیم بود.

بابایی کارنامی با اشاره به برنامه هفتم دولت و اینکه دولت برای حل مشکلات صندوق بازنشستگی در برنامه هفتم راهکاری اندیشیده نیست، موضوع را چالشی مهم خواند.

وی اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی را ضروری دانست و گفت: این موضوع باید در سند برنامه هفتم توسعه مورد توجه ویژه قرار می گرفت.

بابایی کارنامی بر لزوم همسان سازی صندوق های بازنشستگی تاکید کرد و یادآور شد: باید تکلیف بازنشستگان مشخص شود در غیر این صورت حقوق خود را از خیابان دریافت می کنند، این در شأن مستمری بگیران نیست؛ بازنشستگان باید تکلیف بازنشستگان را مشخص کنند. سیستم و مدیریت نیز مخالف این روش هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی گفت: اصل 110 قانون اساسی و سیاست های کلی نظام تامین اجتماعی در همان ابتدای دولت سیزدهم ابلاغ شد که اگر همان قانون را برنامه ریزی می کردند نتیجه بهتری داشت. محقق می شد.

وی افزود: اگر برنامه هفتم در مسیر کوچکی حرکت می کرد، اکنون تکلیف همه مشخص می شود. در چنین شرایطی جلسه مجلس و دولت در برنامه هفتم و کمیته تلفیق و تالار مجلس ضروری به نظر می رسد».

بابایی افزود: با 290 نماینده که هر کدام نظر متفاوتی دارند، کار کمی سخت می شود، با توضیح اینکه طبق آیین نامه مجلس اگر قرار باشد رای به تصویب برسد، دو سوم آرا هفتم، دو. -برای تغییر آرای نمایندگان به یک سوم آرا نیاز است.

و ادامه داد: در چنین شرایطی جمع آوری دو سوم آرا و تغییر یک برنامه راهبردی بسیار سخت است که این امر نیز نیازمند نزدیک شدن همه نمایندگان مردم در مجلس است.

بابایی کارنامی عنوان کرد: برنامه هفتم اساسی ترین کار در هفت سال آینده است که باید به خوبی تبیین شود.

وی افزود: اگر برنامه هفتم به خوبی تبیین نشود تا هفت سال آینده اتفاق جدیدی نمی افتد.

وی انصاف در رفتار بیمه ای، یکسان سازی حقوق مستمری بگیران و رفاه مستمری بگیران را اصل مهمی دانست که باید با تلاش بیشتر محقق شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی، تامین مراقبت های اجتماعی از مستمری بگیران را یک ضرورت دانست و خواستار احداث مراکز رفاهی و خانه های امید مناسب مستمری بگیران در هر شهر استان برای این قشر از جامعه شد. .

بابایی کارنامی نیز بازگشت 9 هزار میلیارد تومان به منابع صندوق بازنشستگی را از دیگر مطالباتی می داند که می توان از آن برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده کرد.

وی تاکید کرد: با تلاش و همکاری باید اعتماد و امید را به سفره بازنشستگان برگردانیم.

بابایی کارنامی در پایان این نشست بر لزوم هماهنگی ارائه خدمات مستمری بگیران در حوزه درمان تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید