بازنگری در قوانین بازنشستگی با اجماع بازنشستگان انجام می شود

بازنگری در قوانین بازنشستگی با اجماع بازنشستگان انجام می شودبازنگری در قوانین بازنشستگی با اجماع بازنشستگان انجام می شود

«نعمت الله ترکی» در این جلسه با بیان اینکه مستمری بگیران صندوق اکثرا تحصیل کرده و آگاه هستند و با مشکلات موجود بیگانه نیستند، گفت: هر چه فکر بیشتر شود، ایده و نظر بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه «با پایان خدمت، میانگین سنوات دریافت حقوق پس از بازنشستگی زیاد است و این مشکل نیاز به اصلاح دارد»، گفت: باید در این زمینه یکسان سازی شود. قانون حاضر مربوط به 5 دهه قبل است و با توجه به تغییر شرایط این قانون نیاز به اصلاح دارد.

ترکی با اشاره به اینکه آینده صندوق در گذشته مغفول مانده است، افزود: قوانین و مقررات توسعه ای باید در صندوق اجرا شود.

دعوت از بازنشستگان برای موافقت با تغییرات در قوانین
وی با دعوت از بازنشستگان به توافق بر سر اصلاح قوانین بازنشستگی تصریح کرد: در حال حاضر قوانین و مقررات توسعه ای در حال تغییر است و فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و به نتیجه رسیدن تلاش ها فراهم شده است. مشورت حتی 5 نفر از شما عزیزان با یک نماینده مجلس موثر است و می تواند منجر به شکل گیری طرحی شود که در نهایت به صحن علنی بیاید و قانون شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سپس با تاکید بر اینکه وظیفه ما نظارت بر اجرای قوانین است، تاکید کرد: فلسفه وجودی صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان نماینده شما نظارت بر امور بازنشستگان است و خود صندوق نمی تواند قوانینی را تصویب کند. .

ترکی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه «نتیجه کاهش کسورات حین کار باید در زمان بازنشستگی دیده شود» تاکید کرد: اولویت اول ما حفظ حرمت و منزلت مستمری بگیران و ارتقای آن در جامعه است.

وی درباره تصمیمات بازنشستگان به ویژه ایثارگران نیز گفت: قرار است کمیسیونی با حضور نمایندگان کانون های بازنشستگی تشکیل شود و تصمیمات صادره را پیگیری کرده و تمام تلاش خود را برای پیگیری درخواست های مستمری بگیران انجام می دهیم.

ترکی در بخشی دیگر از سخنان خود با تایید سخنان یکی از حاضران که خواستار تغییر و تبدیل صندوق به تشکل شده بود، گفت: با جدیت پیگیر این موضوع هستیم و باید در این خصوص به نتیجه برسیم.

تغییرات بیمه باید همه جوانب آن را بسنجید
ترکی همچنین از تشکیل کمیسیونی برای رسیدگی به حقوق مستمری بگیران و در رابطه با مسائل بیمه بازنشستگان خبر داد و گفت: عقد قرارداد با شرکت بیمه مستلزم رعایت همه جوانب برای تامین رفاه مشمولان است. این صندوق به دنبال یک شرکت بیمه با اعتبار در داخل کشور می باشد. نوع پوشش بیمه، سطح پردازش و پاسخگویی شرکت بیمه باید بررسی شود.

وی در مورد سفر نیز گفت: باید تعداد سفرها افزایش یابد و محدود به یکی دو شهر خاص درست نیست و به همین دلیل تلاش می کنیم زیرساخت های آن را فراهم کنیم. در این زمینه لازم است نرم افزار و ظرفیت طراحی هر استان مشخص شود. پس از آن می توان با ثبت درخواست در نرم افزار، برای بهره مندی از این امکانات اولویت بندی کرد.

وی با اشاره به خانه معلمان در وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر امکان استفاده از این تسهیلات برای مستمری بگیران وجود ندارد و باید با پیگیری و تخصیص کار از تمام ظرفیت موجود استفاده کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان در سال گذشته گفت: متاسفانه اثر این افزایش تنها در فروردین ماه محسوس است اما باید توجه داشت که این افزایش قابل استفاده بوده و تورم ایجاد نمی کند. “

ترکی همچنین راه اندازی وام ازدواج برای فرزندان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مقدمات این موضوع فراهم شده و پرداخت آن از سر گرفته می شود.

اشتغال کودکان و مسکن برای بازنشستگان نظارت می شود
و ادامه داد: در بحث اشتغال کودکان و مسکن بازنشستگان آمار جامعی وجود ندارد و همکاران ما در صندوق این دو موضوع را رصد و بحث می کنند.

وی تاکید کرد: اگر قرار است تعهدی شود باید به فکر منابع آن بود. ایجاد یک تعهد بدون حسابداری منابع هیچ تاثیری ندارد.

نظارت بر اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، ساماندهی امور بیمه مستمری بگیران و بیمه تکمیلی شرکت حافظ آتیه سازان، بررسی گروه ها و لیست حقوق و تصمیمات مستمری بگیران از جمله پست های مدیریتی، درخواست اعطای بیمه درمانی به ادارات و مطالبات مستمری بگیران سال 1398 می باشد. غربالگری و بررسی، توزیع بسته های حمایتی معیشتی نقدی و غیر نقدی، اعمال بند 85 قانون بیمه درمان و لزوم بیمه کامل، عدم استفاده از سفرهای یارانه ای بازنشستگان و شکایت از گرانی هتل ها و پرداخت برای آنها و حذف مکان های منتخب و انتقال وجه و هزینه های این خدمات به مراکز، افزایش تعداد سفرها، بهره مندی مستمری بگیران از اماکن ورزشی محل خدمت، توجه به اجرای موارد زیر. قوانین در اسرع وقت، توجه بیشتر به معیشت مستمری بگیران به دلیل بی ثباتی بازار و افزایش لحظه ای قیمت ها، کمبود اعتبار برای سفر و گردشگری، کمبود شرکت های گردشگری در شهرستان ها و پیشنهاد ارائه به خود مستمری بگیران، برای برخورد با آسیب دیدگان، شناسایی و تفکیک احکام صادره و 50 درصد مستمری بگیران، پیگیری اشتغال فرزندان امدادی و غیره پرداخت می شود. تعامل با مدیران بخشی از خواسته های نمایندگان کانون های بازنشستگی در این جلسه بود.

دیدار مدیرعامل صندوق با استاندار خراسان رضوی
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: شرکت پگاه با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان توانست سه محصول تولید کند که قبلا باید از خارج وارد می شد.

نعمت الله ترکی در این نشست که در سفر به استان خراسان رضوی انجام شد، گفت: در صورت تامین آب آمادگی داریم با اختصاص زمین زیرساخت واحدهای دامپروری تبصره 18 را فراهم کنیم.

وی همچنین گفت: صندوق آمادگی هر گونه همکاری در حوزه اقتصادی را دارد و در حوزه ساخت و ساز پروژه هایی مانند ویلاهای گلبهار و مسکن مهر خراسان داریم.

وی با بیان اینکه ساخت 100 آپارتمان مسکونی در منطقه سامان مشهد نزدیک به حرم امام رضا (ع) آغاز شده است، افزود: صندوق آمادگی دارد در صورت اختصاص زمین و فعال در این منطقه سرمایه گذاری کند. شرکت هایی که عمرانی دارد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه آمادگی خود را برای همکاری با صندوق در زمینه اجرای پروژه های نیازمند سرمایه گذاری اعلام کرد و افزود: تعامل و تفاهم با بخش خصوصی برای پیشرفت ضروری است و آمادگی هر گونه همکاری را داریم. .

مدیرعامل پگاه خراسان رضوی همچنین به تلاش این شرکت برای خودکفایی در تامین مواد اولیه و تولید محصولات مورد نیاز مشتریان اشاره کرد و گفت: این شرکت با تولید مواد اولیه از شرکت های دانش بنیان می تواند صرفه جویی ارزی قابل توجهی داشته باشد. و می توان گفت در تولید محصولات اساسی پیشرو هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید