بازگشایی بخش های مراقبت های ویژه برای پزشکان قانونی چه کسانی بیشتر تحت تاثیر Omicron هستند؟

بازگشایی بخش های مراقبت های ویژه برای پزشکان قانونی  چه کسانی بیشتر تحت تاثیر Omicron هستند؟

روز جدید : رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) از افزایش بستری شدن عروق کرونر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه خبر داد و گفت: اگر تعداد موارد ابتلا به این بیماری زیاد باشد قطعاً افراد در گروه‌های پرخطر حتی در شرایط اپیدمی خفیف به بخش‌های بیمارستانی مراجعه می‌کنند. بیمارستان باز خواهد شد.

دکتر تقی ریاحی در خصوص وضعیت ارجاع عروق کرونر و بستری شدن در بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: در ابتدای دی ماه یک بیمار کاندید بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نداشتیم و دو سال بعد بخش‌های مراقبت‌های ویژه تعطیل شد. بیماران کرونری در همان زمان میزان بستری شدن عروق کرونر در بخش ها بسیار محدود بود البته در بخش بیماری های عروق کرونر قلب پراکنده داشتیم اما محدود بود.

وی افزود: این در حالی است که طی 10 تا 15 روز گذشته تعداد مراجعات سرپایی به تاج افزایش یافته و البته تعداد مراجعات به بیمارستان ما نیز افزایش یافته است. همزمان با توجه به وخامت حال برخی از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب، بخش مراقبت‌های ویژه را برای بیماران قلبی بازگشایی کردیم. همچنین بیماران عروق کرونر در حال حاضر در بخش تنفس ما بستری هستند و ما به بیماران خدمات ارائه می دهیم.

ریاحی گفت: بدیهی است تعداد بیماران سرپایی مبتلا به بیماری عروق کرونر بیشتر است. حتی برخی از بیماران عادی فکر می کنند سرماخورده اند، اما بعداً مشخص می شود که به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستند.

وی تاکید کرد: تمامی علائم تنفسی و سرماخوردگی باید به عنوان بیماری عروق کرونر در نظر گرفته شود و پروتکل های بهداشتی مناسب برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران رعایت شود.

ریاحی افزود: پیش بینی می شود با توجه به رفتار ویروس امیکرون در روزها و هفته های آینده شاهد افزایش تعداد بستری ها و حتی افزایش بستری در بخش های مراقبت های ویژه باشیم.

رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: قطعا رفتار اومیکرون در دلتا خیلی شدید نیست، اما اگر باید تعداد موارد زیادی داشته باشیم، افراد در گروه های پرخطر مانند سالمندان، افراد مستعد. بیماری ها و غیره.» آنها خطرناک هستند و حتی در شکل خفیف اپیدمی، مطمئناً پای آنها به بخش های بیمارستان و بستری باز می شود.

چرا تعداد بیشتری از جوانان Omicron دریافت می کنند / نیاز به واکسیناسیون های متعدد برای متوقف کردن چرخه ویروس

همچنین رئیس بیمارستان سینا تهران ضمن تشریح وضعیت فعلی مراجعات عروق کرونر به این بیمارستان از ایجاد بستر لازم برای مدیریت بیماری در روزهای آینده خبر داد و گفت: به نظر می رسد طی یکی دو ماه آینده ما اوج وحشتناکی از بیماری را تجربه خواهد کرد.

محمد طالب پور با اشاره به اینکه تعداد ویزیت های عروق کرونر در 45 روز گذشته به این بیمارستان کم بوده است، گفت: اما حدود یک هفته است که روزانه حدود 20 بیمار از یک تا دو بیمار دریافت کرده ایم. یعنی تعداد ورودی ها و بستری های بعدی افزایش یافته است. البته الان آمار خیلی کمتر از پیک پنجم است اما سیر بیماری پیشرونده است.

وی افزود: بیمارانی که اکنون به ما مراجعه می کنند انواع بیماری های مشترک دارند. با این حال، از آنجایی که تعداد پیک های توصیه شده همچنان کمتر از پیک های قبلی است، نمی توان مقایسه دقیقی انجام داد.

وی درباره وضعیت فعلی بیمارستان سینا گفت: درصد افرادی که سن کمتری دارند و مبتلا می شوند بیشتر است و افراد مسنی که ممکن است آن را جدی تر گرفته باشند یا واکسن های خود را کامل کرده باشند کمتر به آن مبتلا می شوند. می توان نتیجه گرفت که بروز بیماری در افرادی که نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند کمتر است. چون ایمن سازی کافی داشتند. البته فراموش نکنیم که واکسن از بیماری عروق کرونر قلب پیشگیری نمی کند، اما از شدت بالای بیماری جلوگیری می کند. ما اکنون یک بیمار داریم که سه دوز واکسن فایزر (خارج از کشور) دریافت کرده است، اما هنوز بیمار است. بنابراین، پس زمینه بافت بدن و بیماری های زمینه ای نیز بر بروز بیماری تأثیر می گذارد.

وی با اشاره به واکسیناسیون 24 ساعته تاج در سینا گفت: این واکسن به حدود 150 تا 200 نفر در روز تزریق می شود و افرادی که به بیمارستان ما مراجعه می کنند معمولا کسانی هستند که در اطراف بیمارستان ما زندگی می کنند و واکسن را در اینجا دریافت می کنند. . بیمارستان. آن را داشته باشید. یعنی آمار ما از نظر واکسیناسیون بهتر است.

وی در خصوص آموزش های بیمارستانی از نظر دارو و تجهیزات گفت: در حال حاضر با مشکل و کمبودی مواجه نیستیم و در دوره گذشته ممکن است هفته ای پنج مورد رامدسایور داشته باشیم. تا اوج پنجم حتی با تزریق RamedSavier به 300 نفر در روز رسیدیم. بیمارستان سینا قدیمی ترین بیمارستان ایران است و آن غیرت و غیرت را دارد که مشکل مردم را حل کند. در همین راستا در جلسات اورژانس بیمارستان مدیریت بیماری در روزهای آتی تصمیم گرفتیم که با افزایش مراجعات چه کنیم تا اختلالی در خدمات رسانی ایجاد نشود. زیرا به نظر می رسد که در یکی دو ماه آینده دوباره اوج وحشتناکی خواهیم داشت.

رئیس بیمارستان سینا درباره منفی کاذب آزمایشات کرونری ایمیکرون گفت: هفته گذشته 160 آزمایش PCR داشتیم که 66 مورد آن مثبت بود. این در حالی است که در دلتا پیک، اگر 160 آزمایش انجام می دادیم، 100 آزمایش مثبت می شد. بنابراین درصد پاسخ منفی به آزمایش مربوط به بیمارانی است که تست مثبت نداده اند.

وی گفت: زمانی که کل دنیا واکسینه شد، ما بنا به دلایلی واکسینه نشدیم و عقب افتادیم و آمار مرگ و میر روزانه حدود 600 نفر و بیشتر بود، اما در مدت کوتاهی حدود سه ماه موفق شدیم این کار را انجام دهیم. ایسنا. . اگرچه این امر چندین ماه به تعویق افتاد، اما نرخ بالای واکسیناسیون موهبت بزرگی بود که چرخه بیماری را قطع کرد. در کشورهایی که واکسیناسیون را به موقع شروع کرده اند، 60 تا 65 درصد جمعیت هنوز واکسینه می شوند.

وی تاکید کرد: اکنون ایمنی واکسن ها رو به کاهش است و پیشنهاد این است که جامعه دوباره ایمن شود. دلیل کندی سرعت رشد آمیکرون در جامعه به دلیل امنیت بالای افراد است. اگر دوباره سخت کار کنید و حتی تصمیم به تزریق دوز چهارم واکسن بگیرید، قطعا می توانید از بدتر شدن بیماری جلوگیری کنید. ویروس با واکسیناسیون های مکرر ضعیف می شود و چرخه های ویروسی می تواند قطع شود.

دیدگاهتان را بنویسید