بازگشت «تهران» اسرائیلی با دوپینگ/فانتزی هالیوود ادامه دارد!


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837096

تهران که یکی از پرمخاطب ترین سریال های جاسوسی اسرائیل در سال های اخیر به شمار می رود و در ایران با انتقادهای جدی مواجه شده، اکنون به فصل دوم رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تهران اگرچه در ایران موفق نبود و نتوانست مخاطبان زیادی را در بین مردم ایران به دست آورد، اما در نگاه سازندگان آن و برخی بینندگان خارجی، به تلاش های دیگر رژیم صهیونیستی برای ساخت سریالی برای ایران معروف بود.

این سریال همچنین برنده جایزه بین المللی امی شد و سازندگانش را تشویق کرد که دنباله های بیشتری بسازند.

فصل دوم این سریال که روز پنجشنبه در دو قسمت به صورت آنلاین در خدمت اپل قرار گرفته، با تبلیغات فراوان آغاز شد. یکی از تلاش هایی که برای تبلیغ این سریال انجام شد، قرار دادن گلن کلوز بازیگر هالیوودی در سریال بود تا امکان صحبت بیشتر درباره سریال فراهم شود.

فصل اول این سریال که در 8 قسمت تولید شد، در پاییز 2019 و علیرغم تلاش زیاد پخش شد تا صحنه های فیلم که همگی در آتن پایتخت یونان فیلمبرداری شده است، یادآور تهران و لوکیشن آن باشد. این تلاش مخاطبان ایرانی بود. کاملاً با شکست مواجه شد و انتقادات زیادی به این جنبه از سریال در مطبوعات ایران وارد شد.


تاریخ تهران درباره چیست؟

در این سریال شخصیتی به نام تامار رابینیان، دختری جوان با بازی سلطان نو، به عنوان مامور موساد وارد ایران می شود تا از پیشرفت برنامه هسته ای ایران جلوگیری کند. او ایرانی الاصل است و با خانواده اش در اسرائیل زندگی می کند، هنوز هم در ایران عمه دارد و سفرش بهانه ای برای ورودش به ایران است.

در حالی که فصل اول با شکست اسرائیل در حمله هوایی برای نابودی تاسیسات هسته ای ایران و سرنگونی یک هواپیمای اسرائیلی به پایان رسید، فصل دوم در جایی ادامه یافت که داستان متوقف شد. یک خلبان اسرائیلی در تهران دستگیر و زندانی شده است و تامار در تلاش است تا راهی برای نجات او بیابد.

تامار با شروین هکر جوان ایرانی ادامه می دهد که به او کمک کرد و دو ماه پس از پایان فصل اول در تهران مخفی شد تا ماموریت اصلی را انجام دهد که هنوز حل نشده باقی مانده بود. اما این فصل تکرار فصل قبل نیست و ماموریت جدیدی در پیش است که ممکن است شامل مانورهای موساد و سپاه علیه یکدیگر باشد.

در فصل دوم، افسر اطلاعات سپاه به همراه شان تیوب که در آخرین سکانس فصل اول برای جلوگیری از خروج جاسوسان اسرائیلی از ایران تیراندازی شد، برمی گردد.

در پایان قسمت اول این فصل، گلن کلوز در نقش مرجان منتظری ظاهر می شود، یک زن انگلیسی که ترکیبی از فارسی و انگلیسی صحبت می کند و شخصیتی مرموز و مشکوک است، اما قهرمان داستان باید همراهی با او را بپذیرد زیرا راهی جز این وجود ندارد. .

به نظر می رسد اپل تمام تلاش خود را برای استفاده از درام های جاسوسی برای رقابت با سایر سرویس های نمایش آنلاین به کار گرفته است.

در حالی که فصل اول با شکست کامل ماموریت تامار به پایان رسید، او در این فصل سعی دارد به پسر یکی از تاثیرگذارترین مقامات ایرانی نزدیک شود. به همین منظور، فضا بر روی فضاهای شیک از باشگاه‌های ورزشی گرفته تا رستوران‌ها و مهمانی‌ها متمرکز شده است تا فیلم ضمن نشان دادن گوشه‌ای دیگر از ایران، در صحنه‌های پر زرق و برق چیزی از این گونه فیلم‌های خارجی کم نداشته باشد.

منتقد گاردین از تماشای دو قسمت اول این فصل بسیار هیجان زده است و می گوید اگر قرار بود همه فصل ها با هم پخش شوند، خیلی زیاد می شد. او این فیلم را یک تریلر هیجان انگیز توصیف کرد که حضور گلن کلوز را به قدرت یک ستاره در یک درام جاسوسی اضافه کرد.

تلگراف همچنین می نویسد: تلویزیون اسرائیل از زمانی که سریال «زندانیان جنگ» را در سال 2010 ساخت و الهام بخش ساخت سریال «میهن» با محوریت دوستی دو دشمن بود، سعی در صعود داشت، اما نمی توان پرسید. بازسازی تهران یک سریال پرتنش محسوب می شود. این درام پرتره ای زیبا از یک کشور را ترسیم می کند که اغلب به صورت تک بعدی و ضدغربی ارائه می شود.


عوامل تهران: این سریال صهیونیستی نیست!

عوامل اسرائیلی این سریال را ساخته اند اما همیشه تاکید داشته اند که این سریال بر اساس سیاست های رژیم صهیونیستی ساخته نشده است و قصدشان ساخت فیلمی پویا و انسانی است.

«تهران فقط یک سریال ملی متعلق به دولت اسرائیل نیست. «این در مورد درک و شناخت افرادی است که پشت سر شما به عنوان دشمنان شما شناخته می شوند.

سلطان نیو بازیگر نقش اول سریال در گفت و گو با ورایتی نیز تاکید کرد که این سریال جنبه خوب یا بد ندارد، بلکه بیشتر به درگیری و هیجان می پردازد و بیشتر برای مردم واقعی تهران و اسرائیل از زاویه ای هیجان انگیز است. او تاکید می کند که در فصل دوم، ماموریت تامار بسیار شخصی تر است و علاقه شخصی او می تواند او را گیج و حتی ناراحت کند.

اگرچه در این سریال افسران امنیتی و پلیس ایرانی بسیار با تجربه و بسیار شبیه به کارآگاهان باهوش فیلم های هالیوودی معرفی می شوند و حتی موساد نیز چهره ای خشن دارد، اما آنچه باید روی این سریال متمرکز شود توجه به نظر واقعی است. مردم ایران او متعلق به رژیم صهیونیستی نیست و حس موجود این رژیم را ناشی از مخالفت جناح سیاسی خاص در ایران می داند و تمام تلاش سازندگان سریال این است که رژیم صهیونیستی را یک کشور عادی در منطقه معرفی کنند. .


نادر طالب زاده: تهران محصول صادراتی رژیم صهیونیستی است

پیش از آن و همزمان با تب و اوج پخش فصل اول تهران، پخش زنده نادر طالب زاده از عصر به این سریال توجه ویژه ای داشت و آن را «محصول صادراتی» عبری، انگلیسی و عربی صهیونیستی توصیف کرد. زیرنویس ارائه شده است

بهروز افهمی کارگردان سینمای ایران نیز در گفت و گو با نادر طالب زاده درباره تهران گفت: «پخش های تهران خیلی کسل کننده است و بیننده را احمق جلوه می دهد!» سوپ آنقدر شور است که فکر می کنم مردم اسرائیل متوجه این موضوع شوند. موضوع دیگه این نیست! حتی بینندگان ضدانقلاب در خارج از ایران هم همینطور هستند و فکر می کنم می توانند با تهیه کننده تماس بگیرند و بگویند با اینکه ما مخالف ایران هستیم، اما این خبری نیست (با خنده)! می توان گفت این سریال یک ملودرام آبی است.

افهمی در تحلیل دلایل ساخت این سریال در شرایط کنونی رژیم صهیونیستی گفت: در سال های اخیر به ویژه پس از جشن های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و مهمتر از آن ترور سردار سلیمانی و اخراج غیرمنتظره وی از دشمنان انقلاب و نظام اسلامی در دام عدم اعتماد به نفس، سردرگمی و تکرار پیشه‌های رذیله‌ای گرفتار شده‌اند، گویی حتی خودشان هم می‌دانند که این کار بی معنی است.

فصل اول تهران ابتدا در اسرائیل پخش شد و بعداً از طریق Apple TV Plus در سراسر جهان در دسترس قرار گرفت.

فصل دوم نیز شامل 8 قسمت است که دو قسمت اول آن پنجشنبه گذشته پخش شد و هر هفته یک قسمت دیگر در اختیار بینندگان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید