بازگشت «شادی» به یزدی ها/ تیرماه، زمان بهره برداری از شهر نوستالژیک بازی یزد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، پارک شادی یزد یکی از قدیمی ترین پارک های این شهر تاریخی است که در سال 1360 در محوطه جدید بلوار دانشجو به مساحت سه هکتار ساخته شد. بسیاری از کودکان میانسال و میانسال یزد امروزی خاطرات خوبی از آن دارند، اما در دهه های 80 و 90 وسایل فرسوده شده و نسبت به ارتقای وسایل بازی در پارک بی توجهی می شود.

مسئولان یزد و مدیرعامل این پارک در اواخر دهه 90 با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اضافه شدن دستگاه های جدید و چند میلیارد دلاری بهسازی و ارتقای تمامی وسایل بازی پارک شادی را اعلام کردند، اما چندی قبل از شیوع تاج این پارک به طور رسمی تعطیل شد. پارک ها و شادی پارک های شهر از بین رفت.


80d8f6dc aecb 4e32 b795 45350dbafbb3 خبر خاکستری

پس از گذشت تقریباً دو سال از این موضوع و پایان دوره تاج گذاری، این مجموعه تقریباً به یک پارک متروکه تبدیل شده است و مسئولان بار دیگر در مورد احیای پارک شادی یزد صحبت کرده و از بهسازی و نوسازی آن خبر داده و قول بازگشایی آن را داده اند. محیطی برای حضور بیشتر شهروندان و خانواده ها و افزایش نشاط اجتماعی جامعه.


محوطه سازی ورودی پارک شادی یزد به ارزش 4 میلیارد

سید ابوالفضل کشفی مدیرعامل دو شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: آماده سازی فضای باز و نوسازی ورودی پارک شادی یزد به مساحت 7500 متر مربع از پروژه های عمرانی هر دو شهرداری در سال گذشته بوده است. سال. در زمان او.»

وی ادامه داد: آماده سازی فضای بیرونی پارک شادی شامل سنگ فرش، محوطه سازی، پیاده روسازی، روشنایی و ایجاد مبلمان شهری است که بالغ بر چهار میلیارد تن هزینه دارد.

کشفی یادآور شد: محوطه سازی فضای باز پارک شادی یزد بر اساس برنامه اجرایی مصوب به مدت سه ماه انجام و در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسید و شهرداری یزد در حال انجام است.


880e978b 6351 4226 8444 c33107134592 خبر خاکستری




پیشرفت 50 درصدی مرمت پارک شادی یزد

محمدعلی سلمانی معاون عمرانی و زیربنایی شهرداری یزدرسا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به مرمت فضای داخلی پارک شادی یزد گفت: در یک فاز انجام می شود.

وی ادامه داد: پارک شادی به 7500 متر مربع، کف سازی و 1500 متر مربع نیاز دارد. بدنه سازی که در حال انجام است و در این پارک نیز لوله کشی، برق و گاز طراحی و در حال انجام است.

معاون امور عمرانی و زیربنایی شهردار یزد با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: پروژه پارک شادی تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و علاوه بر کف سازی، بدنه سازی، نورپردازی و نمای سنتی آن، خدمات بهداشتی و درمانی و … سازگاری برای افراد معلول در حال بهبود است. انجام شده.


2cec9a6d 9ec6 4377 bfbe 98bad28ce96b خبر خاکستری




بهره برداری از پارک شادی با هزینه 20 میلیاردی

سلمانی با اشاره به برنامه ریزی این پارک گفت: اگر در حین انجام فعالیت های عمرانی با مشکل مواجه نشدیم، برنامه شهرداری این است که پارک شادی تا پایان تیرماه به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: تاکنون 15 میلیارد تن برای فعالیت های عمرانی در این پارک هزینه شده است و بهره برداری کامل از آن هزینه ها را به 20 میلیارد تن می رساند.

سلمانی با اشاره به فرسودگی وسایل تفریحی و تفریحی این پارک، یادآور شد: تجهیز وسایل تفریحی پارک شادی در دستور کار معاونت خدمات شهری و سازمان سیما و منظر شهرداری قرار دارد.


341b3ad8 737d 46c4 9183 de575e87cf0d خبر خاکستری




استاندارد سازی کلیه وسایل بازی در شهربازی قدیم یزد

سیدرضا مزیدی در گفتگو با یزدرسا در خصوص وضعیت تجهیزات و امکانات بازی پارک شادی یزد گفت: تمامی دستگاه ها و تجهیزات مجموعه پارک شادی یزد استاندارد لازم را دارند و هیچ دستگاهی بدون استاندارد نمی تواند کار کند.

وی افزود: بر اساس ضوابط استاندارد و اجباری بودن آن، هر ساله باید تعمیر اساسی هر دستگاه، تجهیزات و وسایل بازی انجام شود و اقدامات لازم از قبیل تعمیر، روغن کاری، به روز رسانی و … انجام شود. استاندارد خود را گسترش دهند که در پارک انجام می شود.«خوشبختی اتفاق افتاد.

مدیر پارک شادی گفت: اگر از دوره تاج پس از تعطیلی پارک ها چشم پوشی کنیم، هیچ یک از تجهیزات و وسایل بازی پارک شادی یزد بیش از سه سال قدمت ندارد و به دلیل محدودیت فضا امکان افزودن یک پارک جدید وجود دارد. دستگاه نیست.

مزیدی ادامه داد: البته قبل از این قرارداد یک یا دو مورد یک دستگاه جدید بسته شده بود اما به دلیل نوسانات ارز با مشکل مواجه شدیم و رایزنی ها در این زمینه ادامه دارد و همچنین دعوت به سرمایه گذاری و نصب دستگاه جدید شد. مناسب برای فضای موجود. . ” آماده است.


3bca5830 d5c1 4b6c a8cd 6bd63c5c1771 خبر خاکستری




پارک شادی یزد تا پایان تیرماه دایر است

وی در خصوص احداث این پارک گفت: سیم و شهرداری منظر همزمان و موازی با فعالیت های عمرانی، محوطه سازی، رنگ آمیزی، کاشت گل، درختکاری و … تا زمان بازگشایی پارک به صورت همزمان انجام می شود. به عنوان اتمام کار ساختمانی.«و در اختیار عموم قرار گیرد.

مدیر پارک شادی با بیان اینکه عملیات عمرانی در پارک شادی در اولویت شهرداری است، تاکید کرد: به زودی. گرفتن.

مزیدی یادآور شد: بهسازی بلیت استفاده از وسایل بازی توسط سازمان ICT شهرداری که جاده پایلوت آن در پارک کوهستان ساخته شده انجام می شود و با موفقیت آن استفاده از بلیط الکترونیکی به پارک شادی نیز کشیده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید