بازگشایی شادی و نشاط خانواده های یزدی این بار در مدارس یزد / فضاهای ورزشی، مدارس برای خانواده ها مهیا می شود.


ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814139

وزارت آموزش و پرورش طرح افزایش سرانه ورزشی و سواد سلامت دانش آموزان را در دستور کار قرار داده است تا امکانات ورزشی مدارس مورد استفاده دانش آموزان و خانواده های آنان قرار گیرد، اما نکته جالب این است که استان یزد پیش از این در این طرح پیشگام بوده است. اعلام رسمی بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، ورزش به دلیل ارتباط با سلامتی اعم از ورزش انفرادی یا گروهی، همگانی و حرفه ای همواره به عنوان یکی از شادترین و شادترین مقوله های جامعه توصیه می شود.

متخصصان سلامت معتقدند افرادی که ورزش را در زندگی روزمره خود قرار می دهند، نسبت به افرادی که اصلا ورزش نمی کنند، بسیار کمتر به بیماری های جسمی و روانی مبتلا می شوند.


* روش های تمرین برای رشد جسمی، ذهنی و اجتماعی

مطالعات بسیاری نشان می دهد که ورزش علاوه بر اینکه ابزاری ارزشمند برای حفظ سلامت جسمانی است، ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان و به ویژه پیشگیری از اختلالات روانی دارد. ورزش باعث کاهش اضطراب و افسردگی و افزایش عزت نفس می شود.

ورزش به خصوص در دوران کودکی و نوجوانی راهی سالم برای آزادسازی انرژی انباشته شده و بسیار لذت بخش و آرامش بخش است.

ورزش یکی از مهم ترین روش های رشد جسمی، روانی و اجتماعی است، زیرا شرکت در فعالیت های ورزشی افراد را گرد هم می آورد، راه ها و فرصت های زیادی را برای کسب مهارت در جامعه فراهم می کند و به طور کلی فرآیند آموزشی در آن ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی را برای افراد ایجاد می کند. فرد.


* یزد متهم به افسردگی است; پیشرو در ورزش


مردم یزد همواره به دلیل اقلیم های کویری و شاید فرهنگ ها به عنوان لذت به افسردگی و عدم شادی متهم بوده اند، تا جایی که این جریان بارها در معرض مشکلات مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته و برخی سعی در غمگین بودن و غمگین بودن دارند. افسرده برای الهام بخشیدن به مردم


اما ویژگی‌های مختلف نشان می‌دهد که یزدی‌ها نه تنها افسرده و غمگین هستند، بلکه در بسیاری از موارد این ابهام را برطرف کرده‌اند، طلاق، درگیری و جنایت، امنیت یزد و حتی فرهنگ‌های غنی مانند معنویت و فرهنگ‌های مذهبی ورزش در کشور که نشان می‌دهد یک یزدی مبتلا به افسردگی هرگز نمی تواند به این ویژگی ها دست یابد.


140618a0 eb6e 4472 9314 446939647f4a خبر خاکستری


اخیراً وزارت آموزش و پرورش طرح افزایش سرانه ورزشی و سواد سلامت دانش آموزان را در دستور کار قرار داده تا امکانات ورزشی مدارس در ایام تعطیلات مورد استفاده دانش آموزان و خانواده هایشان قرار گیرد، اما جالب اینجاست که افسردگی استان یزد متهم است. این طرح را قبل از اعلام رسمی هدایت می کند.


* بازگرداندن نشاط و شادی خانواده های یزدی این بار در مدارس

مصطفی خلیلی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص طرح تخلیه فضاهای ورزشی و آموزش مدارس برای ورزش خانوادگی گفت: طرح شهید هرازی پیشنهادی از سوی وزارت امور خارجه، آموزش و پرورش و آموزش و پرورش است. و مجموعه های ورزشی در استان ها که در فاز اول این طرح سالن های ورزشی خارج از مدارس در ایام تعطیلات مورد استفاده عموم دانش آموزان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح برای خانواده دانش آموزان رایگان است، گفت: سالن های ورزشی و مجتمع ها توسط مدیران مدارس، پنجشنبه ها برای مادران و دختران و روزهای جمعه برای پدران و دانش آموزان ثبت نام می شود.


a34474a6 951e 4013 a397 a52ec441151a خبر خاکستری


* امکانات ورزشی مدارس برای استفاده خانواده ها فراهم شده است

خلیلی با بیان اینکه طرح شهید خرازی رابط بین سه ضلع آموزش و پرورش یعنی مدیر، خانواده و دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود 70 درصد فضاهای ورزشی مدارس در خود مدارس قرار دارد، فاز دوم این طرح آزادسازی فضاها است. و چمن در مدارس مصنوعی است که در مدارس دخترانه، مادرانه و پسرانه دانش آموزان پسر و پدر می توانند در ایام تعطیل و خارج از ساعات مدرسه از این فضاها استفاده کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: اگرچه دستورالعمل این طرح هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است، اما در شهر یزد با انعقاد تفاهم نامه با سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد 10 مدرسه تاسیس شده است 10 محله پایلوت باید تجهیز، مصادره و ایمن شود و مورد استفاده اولیا و دانش آموزان قرار گیرد.


c71511e0 3e0c 4f97 b3bc cd70216a818a خبر خاکستری


* رشد جسمی، روانی و اجتماعی خانواده های یزدی

وی با اشاره به شعار هر مدرسه در محله اذعان داشت: خانواده های سواری در مدارس هدفمند که مجهز هستند می توانند در بعدازظهر و تعطیلات از امکانات ورزشی خود استفاده کنند که زمینه ساز تحکیم خانواده ها، ارتباط نزدیک بیشتر خانواده های دانش آموزان با مدرسه و دسترسی آسان خانواده ها به اماکن ورزشی و افزایش سرانه تحرک شهروندان یزدی را درک خواهد کرد.

هلیلی گفت: اکیپ های تخصصی با احتساب نیازهای مدرسه از جمله روشنایی، آسفالت، حریم و امنیت، این مدارس را با ظرفیتی که به صورت رایگان در اختیار خانواده ها و دانش آموزان قرار می گیرد، جانمایی کرده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر لزوم رعایت رویه های بهداشتی در این طرح، اذعان داشت: البته اجرای این طرح دارای نقاط قوت و ضعفی است که با شروع فعالیت ها این مشکلات شناسایی می شود. این ده مدرسه با تکمیل و رفع نواقص می توانیم این طرح را به صورت کلی در سراسر استان یزد اجرا کنیم.


*تلاش همه دستگاه ها برای پیشبرد طرح شهید هرازی

وی بر لزوم تلاش همه دستگاه های ذیربط برای اجرای بهتر این طرح تاکید و خاطرنشان کرد: شهرداری ها، استان ها و حتی مسئولان ورزش و جوانان استان یزد باید برای همکاری در این طرح تلاش کنند چرا که یکی از اهداف مهم این طرح استعدادیابی است. معرفی دانش آموزان مستعد به معلمان ورزش.


e6d02755 e891 460a bc77 bc888baea9f4 خبر خاکستری

خلیلی با اشاره به استقبال چشمگیر دانش آموزان و والدین از افتتاح این طرح در مدارس یزد گفت: رضایت خانواده ها از این طرح غیرقابل انکار است به طوری که حتی پدری در افتتاحیه این طرح اذعان کرد که پسرش مشتاق حضور در مدرسه، بازی و ورزش می گوید: «حتی شب ها با او هم نمی خوابید و این نشان از لزوم تهیه بستر مناسب ورزشی برای خانواده ها دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان یزد در پایان تاکید کرد: افزایش سطح سلامت و سواد ورزشی دانش آموزان و خانواده ها بدون زیرساخت های مناسب امکان پذیر نخواهد بود و طرح شهید هرازی ایشان می تواند این فضا مهم را فراهم کند. با فراهم کردن فضای ورزشی «با پیوند خانواده ها و مدارس به آن دست پیدا کنید.


شکی نیست که شهروندان یزدی برای دستیابی به امکانات ورزشی حاضر به همکاری هستند و این نیاز را برای خود ضروری می دانند، زیرا افرادی که به سخت کوشی و سخت کوشی شهره هستند هرگز تنبلی، افسردگی و کم کاری را برای خود قابل قبول نمی دانند.


پس از گذشت دو سال از همه گیری ویروس کرونا که تأثیرات مخربی بر سلامت و روان انسان گذاشته است، قطعاً اقداماتی مانند طرح شهید هرازی می تواند راهگشای بسیار خوبی برای التیام زخم های آن دو سال باشد. آنها برای گسترش آن تلاش می کنند و حمایت آن را جدی می گیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید