بازار داغ کلاس های ورزشی تابستانی / تحرک و نشاط در فضاهای ورزشی


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878885

پس از گذشت دو تابستان، سکوت در اماکن مختلف ورزشی تابستانی آغاز شده و خانواده ها بیش از هر زمان دیگری تمایل دارند در کلاس های ورزشی برای فرزندان خود ثبت نام کنند، اما در این میان خانواده هایی هستند که نگران نظارت، ساعات کاری و هزینه ها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اورستان ؛ عرصه های ورزشی استان خراسان جنوبی مملو از ورزشکاران بلند قد و نیمه بلندی است که حرکات مربی را تماشا می کنند تا روزی پا جای پای او بگذارند.

بعد از دو تابستان سخت با شرایط کرونری که هیچ شرایطی برای فعالیت های ورزشی فراهم نبود و بیشتر فعالیت های ورزشی از طریق فضای مجازی انجام می شد که هرگز با فضای واقعی قابل مقایسه نیست. خوشبختانه به یاری خداوند در شرایط عادی وارد تابستان 1401 شدیم، شرایطی که هیچ محدودیتی برای حضور کودکان و نوجوانان در ورزش وجود ندارد.

گزارش میدانی خبرنگار خاورستان نیز حاکی از استقبال بی نظیر از رشته های مختلف ورزشی در شهرستان بیرجند است، به طوری که در برخی مناطق ظرفیت تکمیل شد و مربیان مجبور به اضافه کردن چند شیفت دیگر شدند البته به دنبال تداوم و هزینه در طول سال. . ثبت نام جایگاه ثابتی در بودجه خانواده پیدا می کند تا کودکان امروزی بتوانند ساعتی را دور از فضای مجازی سپری کنند.

خانواده هایی هم هستند که نگران نظارت، ساعات و هزینه حضور و غیاب هستند.

محمودی مادر دو فرزند خردسال به حاورستان گفت: با وجود اینکه سالن ها توسط دولت اداره می شود اما هزینه ها همچنان بالاست و به دلیل توزیع ناعادلانه اماکن ورزشی در بیرجند هزینه حمل و نقل برای کودکان بالاست.

به گفته وی، درس ورزش در مساجد ارزان است اما استاندارد و محیط مناسب نیست.

ناصری یکی دیگر از والدین نیز با گلایه از حجم کار دوره های آموزشی و تاثیر آن بر کیفیت آموزش گفت: با توجه به هزینه ها باید نرمی ساعات ورزش مشخص شود و بیشتر از آن نگیرند زیرا این شرایط قطعا از نظر کیفیت. “کلاس ها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

یکی دیگر از شهروندان از عدم نظارت بر عملکرد باشگاه ها گلایه کرد و گفت: برخی از باشگاه ها به تعرفه های تعیین شده توجهی نمی کنند و هر چقدر که می خواهند از ورزشکار پول می گیرند و باید بر عملکرد آنها نظارت بیشتری داشته باشند.


11 پایگاه ورزشی

اسلامی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گزارش کاملی از برنامه ریزی ورزش و جوانان برای ورزش های تابستانی ارائه کرد و به خبرنگار گفت: شرق وی گفت: اداره کل ورزش و جوانان برای توسعه ورزش همگانی، روستایی و عشایری و قهرمانی در دو رشته آقایان و بانوان برنامه های تفریحی اجرا می کند.

به گفته وی، 11 پایگاه اصلی در 11 شهرستان با برگزاری جلسات آموزشی در رشته های مختلف ورزشی بر اساس فعالیت در شهرستان ها، کلاس های باشگاه های ورزشی و مدارس ورزشی در دستور کار قرار دارد.

وی در فهرست برنامه های انجام فعالیت های آموزشی در رشته های مختلف ورزشی، برگزاری جشنواره ها و همایش های ورزشی، گردشگری، کوهنوردی و کوهنوردی، خانواده محوری، سلامت و همسایگی قرار داد و افزود: جشنواره بازی و کودک، برگزاری مطالعات استانی مرتبط با اصلاحات. سبک زندگی و توسعه ورزش های همگانی، رواج بازی های بومی و محلی، توجه به مناطق روستایی، عشایری، مرزی و حاشیه نشینی، گردشگری ورزشی با رویکرد کویر، روستا و طبیعت و مسابقات مینی فوتبال برای روستاییان. برنامه دیگر تابستان است.

وی گفت: اجرای طرح های ملی جام نشاط و سلامت، اوقات فراغت بانوان همراه با ورزش، گردشگری ورزشی خانوادگی، لیگ تربیت بدنی، شناسایی استعدادهای ورزشی و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه ها است.

این مسئول درباره تعرفه های تعیین شده برای دوره های ورزشی نیز گفت: تعرفه های تعیین شده برای شرکت در فعالیت های ورزشی در هر حوزه با توجه به نظرات کارشناسی در هر حوزه و مجوز افزایش نرخ پس از بررسی با حضور نماینده سازمان و بازرگانی صنعت معدن، نماینده اداره کل تعزیرات حکومتی و نماینده باشگاه ها در کمیسیون تنظیم بازار تایید و به باشگاه ها ابلاغ می شود و هرگونه افزایش یا کاهش نرخ های اعلامی مشمول طرح در کمیته فرعی ماده 10 کمیسیون اداره کل و تنظیم بازار .

اسلامی افزود: لیست قیمت به تمامی شهرستان ها ابلاغ شده تا به باشگاه ها، هیئت های ورزشی و دستگاه های اجرایی اعلام شود و در صورت گزارش تخلف به ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها موضوع رصد می شود.


گزارش تخلفات

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در رابطه با نظارت بر عملکرد باشگاه های ورزشی گفت: مسئول رسیدگی به شکایات، نظارت و بازدید از این حوزه در صورت درخواست کتبی است. برای شکایت و رفع نشدن موضوع توسط مراجع مذکور، متقاضی
از طرف امور باشگاه های ادارات کل و در کمیته فرعی ماده 5 استان مطرح و طبق قوانین و مقررات پیگیری خواهد شد.


دوره ورزشی با مربی روی کارت

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در رابطه با انجام فعالیت های ورزشی در مساجد تاکید کرد: توجه به ورزش در تمام نقاط استان گزارش شده است اما از نظر قانونی هر مکان فعالیت ورزشی ایجاب می کند. مجوز از سامانه m5 کلیه فعالیت های ورزشی باید با حضور مربی دارای کارت انجام شود که در صورت رعایت تمامی شرایط فوق و با توجه به میزان وام اعطایی برنامه ریزی می شود.

وی در پاسخ به این سوال که در قسمت جنوبی شهر فضاهای ورزشی وجود دارد و در شمال شهر و روستاهای اطراف کمترین امکانات وجود دارد، در این راستا برای برگزاری دوره های ورزشی در تابستان برنامه ریزی کرده اید. کمک سایر سازمان ها در این زمینه ها. : برای ساخت هر سالن ورزشی باید مکان سنجی و نیازسنجی انجام شود که در حال حاضر باید از همین ظرفیت زیرساختی در استان برای گذران اوقات فراغت استفاده شود.

به گفته وی، در جلسه کارگروه اوقات فراغت، ورزش و جوانان که به ریاست مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی سازمان خدمات منطقه ای برگزار شد، مقرر شد کلیه دستگاه های اجرایی در صورت داشتن ورزش فضا، ساعات بلااستفاده را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دهد.برای توسعه فضاهای ورزشی همگانی احصا و اعلام می شود، می توان از ظرفیت پارک ها و فضاهای شهری استفاده کرد.

به گفته وی، در روستاها با توجه به زیرساخت های موجود، زمین های بازی با چمن مصنوعی، زمین های ساحلی، خانه های ورزش روستایی و ظرفیت سایر دستگاه ها برای استفاده در دستور کار قرار دارد.


استقبال پرشور

وی با استقبال پرشور از فعالیت های ورزشی افزود: با توجه به وقفه دو ساله ناشی از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فعالیت های ورزشی تحت تاثیر قرار گرفت و متاسفانه بسیاری از ورزشکاران به دلیل ممنوعیت فعالیت های ورزشی از قهرمانی منصرف شدند. .

به گزارش اسلام، با شروع فعالیت ها در اواخر سال گذشته شاهد حضور ورزشکاران و سایر اقشار مختلف مردم در برنامه ها و رویدادهای مختلف ورزشی و همچنین از طریق برگزاری دوره های آموزشی، کلاس های آموزشی توسط هیئت های ورزشی، شناسایی استعدادهای ورزشی، مسابقات به تفکیک امتیاز استان ها، روستاها و شهرستان های مختلف، انتخاب استانی، برگزاری مسابقات منطقه ای، دوستانه، چند جانبه و … ما شاهد از سرگیری ورزش هستیم.

وی افزود: علاوه بر این با برگزاری اردوهای آماده سازی، بازدید از زمین های ملی و 5 زمین بازی، استفاده از باشگاه های بدنسازی و پایگاه های قهرمانی، انجام تست آمادگی جسمانی، شرکت در لیگ های کشوری و مسابقات باشگاهی، حضور مربیان تیم های ملی در استان و . ما به دنبال ارتقای کیفیت فعالیت های ورزشی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید