پارک شادی یزد در چرخه وعده ها گرفتار شد/ یزدی ها سال آینده منتظر وسایل بازی جدید خواهند بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سرانجام پس از سه سال تعطیلی و چندین وعده شکسته، پارک شادی یزد در 19 شهریور امسال به روی مردم یزد افتتاح شد اما آنچه مردم با آن مواجه شدند با آنچه در ذهن داشتند بسیار متفاوت بود.

عملیات احداث پارک شادی یزد پس از دو سال تعطیلی به دلیل تصویب ستاد کرونا از بهمن ماه سال گذشته و وعده بازگشایی آن در اردیبهشت ماه سال جاری با اشاره به مشکلاتی از جمله تاخیر در تامین سیمان، آغاز شد. حوادث غیرمترقبه در حین عملیات ساختمانی، خسارت به تاسیسات و نوسازی آنها تا هفته دولت تمدید شد.


5a19d0d3 4005 42a3 b891 7debfa7ad7af خبر خاکستری


برآورده نشدن توقعات یزدی ها با بازگشایی پارک شادی

با توجه به وعده ها و صحبت های مدیران شهری از سال گذشته تا کنون در مورد بازسازی و زیباسازی پارک شادی و تاخیرهای متعدد در افتتاح این پارک، انتظار مردم یزد بیش از سنگفرش و رنگ آمیزی پارک بود. و احساس می کردند که آماده اند اوقات فراغت خود را در پارکی مجهز بگذرانند، با وسایل به روز و جدید آماده شده بودند، اما نه تنها انتظاراتشان برآورده نشد، بلکه از همان شب اول صبح برای خرید بلیط کاغذی در صف ایستاده بودند. بازگشایی

تجهیزات شهربازی پارک شادی یزد حتی پس از حذف برخی از آن ها بدون هیچ تغییری در اختیار مردم قرار گرفت اما مدیر پارک شادی در گفتگو با یزدرسا گفت: اگر دوران کرونا به دنبال آن اتفاق افتاد. تعطیلی پارک ها نادیده گرفته می شود.» بگذریم که هیچ یک از وسایل و وسایل بازی پارک شادی یزد بیش از سه سال از عمر آنها نمی گذرد و به دلیل محدودیت فضا امکان افزودن دستگاه جدید وجود ندارد.

به گفته وی تمامی دستگاه ها و تجهیزات بازی که در مجموعه پارک شادی یزد وجود دارد استاندارد لازم را دارند و هیچ دستگاهی بدون استاندارد کار نمی کند.

مورشی افزود: با توجه به استانداردها و الزامات اجباری آنها، همه ساله باید تمامی دستگاه ها، تجهیزات و تجهیزات بازی مورد تعمیرات اساسی قرار گرفته و اقدامات لازم از قبیل تعمیر، روغن کاری، به روز رسانی و … برای تمدید استاندارد آنها انجام شود. پارک شاد برگزار شد.


4a42a396 11ba 4612 b7ea 74f2c0d2bc33 خبر خاکستری



اگرچه مدیرعامل پارک شادی یزد تمامی تجهیزات پارک شادی یزد را مطابق با استاندارد اعلام کرد، اما در سامانه سازمان استاندارد کشور لیست تجهیزات پارک شادی را مشاهده می کنید که از نظر استاندارد خارج از استاندارد هستند. از جمله مواردی هستند که در این فهرست گنجانده شده اند، مانند چرخ های آب، تاب، سرسره بادی و قطار خانوادگی.

مزوشی همچنین با اشاره به صف طولانی خرید بلیط کاغذی در پارک شادی گفت: با توجه به اینکه در روز اول افتتاح پارک شادی انتظار چنین استقبالی را از سوی مردم نداشتیم، صف های طولانی برای خرید بلیت تشکیل شد که توسط اپراتور دوبرابر شد. دفاتر فروش بلیط و نصب دستگاه پوسا در غرفه ها این مشکل برطرف شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات بازی موجود ظرفیت و زمان بندی مشخصی دارد، ادامه داد: با وجود حل مشکل انتظار در صف خرید بلیت، به ناچار با ایجاد صف برای استفاده از برخی امکانات بازی مواجه هستیم.


5afe7413 8d15 4bec bb27 8ce567cfc472 خبر خاکستری


به زودی بلیت های مسابقه الکترونیکی می شود

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت ها برای راه اندازی سامانه بلیت الکترونیکی برای تجهیز زمین های بازی در پارک شادی فراهم شده است، افزود: با اقدامات کمیته شهر هوشمند یزد سامانه بلیت الکترونیکی به صورت آزمایشی در کوهستان اجرا می شود. پارک و در صورت تصویب در پارک اجرا می شود شادی هم برآورده می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید شهردار یزد و پیگیری های سازمان شهرداری فاوا، سامانه بلیط الکترونیکی به زودی با خرید دستگاه های مرتبط و تجهیزات لازم در پارک شادی یزد راه اندازی می شود. و امیدواریم تا یک ماه و نیم دیگر با ایجاد این سامانه هوشمند، مردم بتوانند با استفاده از تلفن همراه خود، بلیط بازی را خریداری کنند.


d912aab5 43f5 4894 8a40 7244d31a11e7 خبر خاکستری


خرید و قرار دادن اسباب بازی های جدید در سال آینده

مدیر پارک شادی درباره تجهیزات شهربازی در پارک شادی یزد گفت: تمامی وسایل بازی موجود مشترک است و هنوز قرارداد آنها تکمیل نشده و جایی برای نصب وسایل جدید شهربازی وجود ندارد. استقرار آنها در پارک شادی با تخصیص اعتبار در دستور کار شهرداری یزد قرار گرفته است.

وی اقدامات انجام شده در پارک شادی یزد را مقدمه ای برای اتفاقات خوبی در این پارک دانست و گفت: با انجام عملیات عمرانی و ارتقای زیرساخت ها، زمینه برای اقدامات بعدی و با بودجه پیش بینی شده برای این امر فراهم شده است. پارک روز به روز شاهد اتفاقات جدیدی خواهیم بود و امکانات بازی مدرن را در این پارک تجهیز و خریداری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید