بازگشت کرونا به منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881291

تربت حیدریه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد؛

این ذینفع با تاکید بر تداوم استفاده از ماسک گفت: متاسفانه آمارها حاکی از بازگشت کرونا در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; الهام بهرمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود اینکه هنوز در مرحله تک رقمی هستیم، اما از هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا از صفر به هشت نفر رسیده است. خبر تلخی است این نشان می دهد که ویروس کرونا دوباره در جامعه در حال چرخش است.

وی گفت: یافته‌هایی که در مورد کرونا داریم نیز نشان می‌دهد که سرعت شیوع بسیار بالاست و این چرخش مجدد ویروس در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند موج جدیدی ایجاد کند.

بهرمند افزود: عمق این فاجعه جاری زمانی آشکارتر می شود که همه بدانند متأسفانه در ادارات این منطقه شاهد بوده ایم که اکثر مدیران و مسئولان اجرایی نقاب زده اند و این خوب نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با یادآوری تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر پرسنل پزشکی که حتی جان خود را برای تامین سلامت بیماران فدا کردند، گفت: این دور از دایره صداقت است. در اثر سهل انگاری چند نفر، تعداد زیادی از شهروندان مجدداً به کرونا مبتلا شده و کادر درمانی ما دوباره با مشکلات جسمی و روحی مواجه می شوند.

این ذینفع تاکید کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون همچنان باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: واکسیناسیون در افزایش سطح ایمنی مردم تاثیر بسزایی دارد و افرادی که نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند باید به مراکز جامع سلامت، منازل و مراکز بهداشتی درمانی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کرده و واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 363 هزار نفر از جمعیت سه شهرستان جنوب خراسان رضوی خدمات رسانی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید