دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و لزوم ارائه راهکار برای تامین زیرساخت های پزشکی


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918309

نبود زیرساخت های درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شده تا مردم این استان برای امور مرتبط به استان های دیگر سفر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; حوزه بهداشت و درمان در جامعه بسیار حائز اهمیت است چرا که همه آحاد جامعه در این زمینه مشارکت دارند و یکی از وظایف مهم دولت ها برای تحقق سلامت جامعه رعایت نیازهای پزشکی شهروندان است. این کشور

از سوی دیگر، توسعه بهداشت و درمان یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود، زیرا توسعه در این بخش موجب رشد شاخص های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهد شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد از زمان انقلاب اسلامی تاکنون در شاخص‌های مختلف بهداشتی و درمانی و توسعه زیرساخت‌ها و درمانگاه‌های مختلف بیمارستانی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، به گونه‌ای که اگر این استان در دوران پهلوی شاهد مهاجرت گسترده به سایر استان‌ها یا مرگ و میر بوده است. به شیوع بیماری های مختلف رسید، اما بعدها پس از انقلاب اسلامی به یکی از استان های توسعه یافته از نظر رشد شاخص های بهداشتی تبدیل شد.


5c535727 00a3 47c6 a1e9 52c8a0ed3b7a خبر خاکستری

علاوه بر همه ظرفیت‌های رشد و توسعه استان کهگیلویه و بیراحمد، این استان همچنان نیازمند توجه در حوزه تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌های پزشکی است، از این رو مسئولان پزشکی استان در مقاطع مختلف در این زمینه اظهاراتی کردند و اقدامات درمانی را محقق کردند. آنها از امور پزشکی در خود استان اطلاع دارند.

الزامات و نظرات کارشناسان و مسئولان حوزه درمانی استان با توجه به گستردگی این حوزه و همچنین تأثیر و نقش تحقق این تسهیلات برای سلامت مردم در استان باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه مسئولان استانی، کهگیلویه و بویراحمدی ها برای پیگیری نیازهای درمانی خود در این استان اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این خصوص به لزوم توجه به معاونت درمان و بهداشت استان برای تحقق نیازهای درمانی مردم اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و معاونت بهداشت استان کهگیلویه و بویار احمد برای سفر رئیس جمهور به میدان نفتی اعتبارات تکمیلی دارد. نمی توان آن را دید

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات زیرساختی فراوانی وجود دارد، گفت: بیمارستان های شهید رجایی گچساران و امام خمینی (ره) دهدشت و بیمارستان های نوساز با مشکلات جدی مواجه هستند و شهر لیچاک نیز باید با مشکلات جدی مواجه باشد. تجهیز شده و نیازمند بودجه ویژه هستیم.


e64f0918 a411 4356 a73e a38ae693848e خبر خاکستری

غلام نژاد خاطرنشان کرد: 27 آمبولانس مرکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد روی زمین گیر کرده و در خودروی دانشگاه هستند و در این زمینه نیازمند توجه ویژه وزارت نفت هستیم.

الزامات و نیازهای درمانی استان و بیان آن توسط متخصصان حوزه های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد باید کمبودها و نیازهای این استان را جبران کند تا با رفع نواقص، امور درمانی مردم استان فراهم شود. به نحو مطلوب تری پیگیری شود که البته تحقق این درخواست ها نیازمند همت و توجه جدی مسئولان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید