بازگویی دروغ درباره دست دادن ابتکاری با وزیر آلمانی

معصومه ابتکار در گفت و گو با خبرآنلاین به بیان خاطراتی از محدودیت های دوره کاری خود در دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت.

سال 95 بود که در سفر معصومه ابتکار به آلمان به عنوان رئیس سازمان محیط زیست وقت و دیدار با همتای آلمانی اش، با درج اخبار جعلی دردسرهای زیادی برای او و دولت وقت ایجاد کردند.

ابتکار در آلمان با وزیر محیط زیست آن کشور دست داد اما چهره مردانه وزیر آلمانی که یک زن است باعث شد برخی رسانه ها به دروغ از دست دادن ابتکار با مردی در این سفر خبر دهند.

روایت معصومه ابتکار را بخوانید:

«این خبر حتی به مدیریت هم رسید. وقتی خبر به آقای جهانگیری رسید سکته کرد (خنده). به ایشان گفتم آقای جهانگیری چرا باور کردید؟ گفتند: «نمی‌دانم. من فکر کردم شاید تو دیوانه ای (خنده). آقای روحانی در آن زمان ژاپن بود، آقای جهانگیری به آقای واعظی زنگ زد که چنین اتفاقی افتاده، او (واعظی) هم خندید و گفت باربارا هندریکس (وزیر محیط زیست آلمان) زن است، مرد نیست، آنها هم بعدا با من صحبت کرد.”

وی در مورد بازتاب این خبر در رسانه های خارجی ادامه می دهد: «خیلی زشت بود، پوشش برای خانم هندریکس و آلمان خوب نبود، ما در آنجا توافقات زیست محیطی خوبی بسته بودیم، سرمایه گذاری آلمان در ایران مطرح شد، اما این حرف های نابجای انرژی. بعدها که دیدمش از این ملاقات خیلی ناراحت شد. جالب اینجاست که ماجرا تمام نشد و ادامه پیدا کرد، یک بار در راهپیمایی 22 باخمن، خانمی ساده و متدین با لحن بدی نزد من آمد و گفت چرا با آن شخص دست دادی، گناه کردی؛ بنابراین می‌توانید ببینید که چگونه آنها در افکار عمومی و طیف مذهبی کار می‌کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید