بازیکن سابق استقلال: دو بازیکن پرسپولیس در حد این تیم نیستند

بازیکن سابق استقلال: دو بازیکن پرسپولیس در حد این تیم نیستند

با فرزاد آشوبی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت فعلی این تیم و البته شایعات تغییر کادر فنی پرسپولیس گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

پرسپولیس 2 امتیاز حساس دیگر مقابل هواداران از دست داد. او با پیروزی در این دیدار و با توجه به تساوی در استقلال توانست اختلاف امتیاز خود را کاهش دهد. شما چه چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

بله، متأسفانه پرسپولیس در این فصل به تیم هایی که حتی مدعی قهرمانی نیستند و جایی در بین تیم های بالای جدول ندارند امتیازهای زیادی داده است. دادن 4 امتیاز به هواداران و 2 امتیاز به شهرخودرو برای تیمی در حد پرسپولیس و با این کیفیت اصلا خوب نیست و این باعث اختلاف 6 امتیازی با استقلال شد. از پرسپولیس با این بازیکنان و کادرفنی بیشتر انتظار می رفت اما این مسائل هم جزو فوتبال است و کاری نمی توان کرد.

فکر می کنی مشکل اصلی پرسپولیس در این فصل چیست؟

فکر می کنم بزرگترین مشکل پرسپولیس نقل و انتقالات است. پرسپولیس 3 چهره فوق العاده ارزشمند یعنی کنعانی ها، نورالهی ها و مغانلوها را از دست داد و نتوانست جایگزین های خوبی پیدا کند. این افراد تاثیر زیادی در بازی پرسپولیس داشتند و جدایی آنها ضربه بزرگی به پرسپولیس زد. اکثر بازیکنان جدید نتوانستند خود را با شرایط پرسپولیس وفق دهند و در این تیم بازی کنند. مثلا در بین خارجی های پرسپولیس فقط هنانوف کیفیت خوبی دارد و می تواند در آینده به پرسپولیس کمک کند. صفاروف و تامیروف در حد پرسپولیس نیستند و عملکرد خوبی از این دو بازیکن ندیدیم، قبول ندارم که بگویم پرسپولیس مشکل جسمی دارد یا انگیزه قهرمانی ندارد.

با این شرایط فکر می کنی پرسپولیس شانس قهرمانی دارد؟

نمی توانیم بگوییم که هیچ شانسی وجود ندارد. شانس برد هست اما خیلی سخت شده و رسیدن به 6 امتیاز در 6 بازی آسان نخواهد بود. بازیکنان پرسپولیس باید بدانند که احتمال اشتباه دیگری وجود ندارد. امیدوارم با درک دقیق شرایط بتوانند در سایر دیدارها پیروز شوند و امیدوارم استقلال امتیاز از دست بدهد.

نظر شما در مورد رها شدن حامد لاک چیست؟

خب اول باید ببینیم مشکل چیه و بعد نظر بدیم. در این موارد اما قطعا حق با سرمربی است. یحیی گل محمدی اعتراف کرده که لک بی انضباط بوده یا اشتباه کرده و تصمیم گرفته حامد را از دست بدهد. به نظر من سرمربی باید در این مسائل کاملاً درست باشد چرا که او بهتر از هرکسی شرایط تیم و بازیکنان را می شناسد.

پس از تساوی مقابل هواداران و حذف پرسپولیس از قهرمانی، شایعاتی مبنی بر تغییر یحیی گل محمدی و کادرفنی اش برای فصل آینده به گوش می رسید. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

هر کسی می تواند نظر بدهد، اما من کاملا با آن مخالفم. یحیی بهترین گزینه برای اداره پرسپولیس است. او در سال های اخیر نتایج درخشانی کسب کرده و توانسته دو فصل متوالی پرسپولیس را به قهرمانی برساند. نتایج یحیی عالی است و فکر می کنم او همچنان می تواند پرسپولیس را موفق کند.

بازی با آلومینیوم در جام حذفی را چگونه می بینید؟

خب جام حذفی اصلا قابل پیش بینی نیست و پرسپولیس نباید فکر کند کار آسانی پیش رو دارد. به هر حال بازی آزادی می تواند برای پرسپولیس برنده باشد. با توجه به اینکه کار پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ سخت است، شاید قهرمانی در جام حذفی به پرسپولیس کمک کند تا در این فصل بدون جام نماند. اگر بچه ها با تمرکز بالا بازی کنند و باهوش باشند، قطعا می توانند آلومینیوم را شکست دهند و به مرحله بعدی بروند.

دیدگاهتان را بنویسید