بازیکن سابق استقلال پشت سر این پرسپولیس ایستاد

بازیکن سابق استقلال پشت سر این پرسپولیس ایستاد

علی لطیفی بازیکن سابق تیم ملی اعزامی به جام جهانی 1998 فرانسه درباره شایعه مصاحبه مجتبی خورشیدی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال و حمله به حمید استیلی گفت: من با این مرد مشکلی ندارم و تا جایی که می دانم که او هم تا حدودی طرفدار فوتبال است و این ورزش را می شناسد. اما ما باید از دو منظر به مشکل نگاه کنیم.

وی افزود: به نظر من اولین اشتباه را عزیزی هادم انجام داد. در جایی که بسیاری از شخصیت های بزرگ و نامدار فوتبال ایران حضور داشتند، از فردی روی گردان شد و او را به خدمت گرفت که هیچکس او را نمی شناخت. می توان از کسانی که از این پس در این سمت بوده اند نام برد، مانند حمید استیلی، هداد عزیزی، محمد حکپور، جواد زرینچه و دیگر افراد هم نسل. به غیر از اینها بزرگان دیگری هم بودند که هدایت تیم ملی را بر عهده داشتند.

ملی پوش سابق افزود: یکی دیگر از ویژگی های تیم ملی تسلط به زبان انگلیسی است که بسیار مهم است. متأسفانه برخی افراد در فدراسیون قبلی مشخصاً در مسائل غیر فوتبالی منصوب شده بودند که من نمی خواهم از آنها در صحبت هایم استفاده کنم.

آیا حرشیدی خود را در آینه دید که از فولاد صحبت می کند؟

وی یادآور شد: به یاد داریم زمانی که ریموند دومنک سرمربی تیم ملی فرانسه شد، تعدادی از بازیکنان تیم ملی را رتبه بندی کرد و در پاسخ گفت ستاره وجودی آنها با ستاره تیم ملی منطبق نیست! او مردی خرافاتی بود و متأسفانه اتفاقاتی که در این مدت در تیم ملی افتاد همیشه باعث شگفتی افراد در این ورزش می شود.»

علی لطیفی افزود: از روز اول معرفی محتبی هورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی، جامعه فوتبال و ورزش با این موضوع مخالف بوده است. من به عنوان یک هموطن با این مرد مشکلی ندارم اما دوست هموطنم نمی توانی چشمت را روی خیلی چیزها ببندی و در مورد حمید استیل حرف بزنی. «این که بگویم من 35 میلیون می گیرم، چرا استیلی 100 میلیون می گیرد، مثل این است که خودم را با علی دایی مقایسه کنم، چرا به علی دایی برای مربی 10 میلیارد پیشنهاد می شود، اما به من پیشنهاد سوم می دهند.

این فوتبالیست سابق خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در استقلال بازی کردم، برای تیم ملی بازی کردم، در جام جهانی با این تیم بودم، به عنوان دستیار به پرسپولیس کمک کردم، در اروپا لژیونر بودم، بازیکن پاس بودم و من سالها تجربه قهرمانی و مسابقات داخلی و خارجی را دارم و جرات مقایسه خودم را با علی دایی ندارم. من جرات ندارم خودم را با هداد عزیزی مقایسه کنم. “من جرات نمی کنم اسم حمید استیل را کنار اسم خودم بگذارم، پس چطور می توانی خودت را با استیل مقایسه کنی؟”

این پیشکسوت فوتبال گفت: این سوالات از آنجا نشات می گیرد که متاسفانه مدیران ارشد فوتبال پارامترهای لازم را برای انتخاب نفرات رعایت نمی کنند. در حالی که تفاوت دوغ و دوشاب در این فوتبال مشخص نیست. انگار بنا به دلایلی با پارتی بازی یا با کمک دوستان رسانه ای با سابقه مربیگری در لیگ برتر و لیگ یک و لیگ دو به جای کیروش انتخاب می شوم و بعد می گویید چرا می دهید. او 1 میلیون دلار در سال. 200000 دلار برای من؟ مردم عادی اینجا مرا علی لطیفی صدا می زنند. آدم حسابی! برای بازی در تیم ملی فوتبال ایران باید 10 میلیون دلار بپردازید. متأسفانه به نظر می رسد عزیز مجتبی هورشیدی در اشتباه است. پولاد است! بهتر است قبل از اینکه این حرف ها را بزنی جلوی آینه بایستی، ببینی کی هستی و در فوتبال ایران چه جایگاهی داری، بعد نظر بده.

آیا حرشیدی خود را در آینه دید که از فولاد صحبت می کند؟

لطیفی درباره ویژگی های اخلاقی حمید استیلی توضیح داد: استیل یکی از بهترین و با دانش ترین فوتبالیست هایی است که در زندگی فوتبالی ام دیده ام. او پرسپولیسی بود، با این تیم قهرمان آسیا شد، سرمربی این تیم بود و همچنین یکی از محبوب ترین چهره های فوتبال در تیم 98 مانند کریم باقری، هداد عزیزی، علی دایی و … بود. امسال آنها به برندی تبدیل شده اند که در بین طرفداران فوتبال بسیار محبوب است. دوست عزیز ما معتبی هورشیدی نمی تواند به راحتی در مورد این نسل اظهار نظر کند و خود را با آنها وزن کند.

لطیفی در پایان گفت: من به عنوان کوچکترین بچه 98 هیچ وقت به خودم اجازه نمی دهم با این دوستان بحث کنم اما اگر حرفی بین ما زده شود همه در یک سطح هستیم و موضوع بین ما حل می شود. ما اما تاکید می‌کنم که اگر ببینم کسی در مورد بچه‌های تیم نود و هشت و تعدادی دیگر از هم تیمی‌های نسل بعدی صحبت می‌کند که همیشه در خیریه‌ای که ما انجام می‌دهیم کمک می‌کنند، حتماً مقابل او می‌ایستم و به او پاسخ می‌دهم. “

دیدگاهتان را بنویسید