بازیکن چند لایه استقلال زیر ذره بین; خرید محشر فرهاد مجیدی

بازیکن چند لایه استقلال زیر ذره بین;  خرید محشر فرهاد مجیدی

آرتور کوین یاماگا که فصل گذشته 10 گل به ثمر رساند و از سوی قهرمان لیگ بیست و یکم به عنوان بهترین گلزن این تیم شناخته شد، بدون شک در فصلی که در طول فصل 39 بار دروازه حریف را باز کرد و این بازیکن توانا بود، فوق ستاره این تیم بود. گلزنی بیش از یک چهارم گل های تیمش به تنهایی. او در حال حاضر در 90 درصد بازی های تیمش در کنار محمد محبی بیشترین گل را در هنگام بازی در پست دفاع راست به ثمر رسانده است.

اگر در مورد گل های این مهاجم فصل گذشته و در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی دقیق تر باشیم، مشخص می شود که او از ده گل، پنج گل یعنی 50 درصد آن را از روی نقطه پنالتی زده است. . نگاهی گذرا به گل های فصل گذشته یامگا این موضوع را بیشتر روشن می کند.

* یاماگا در دیدار دو بر صفر استقلال مقابل ذوب آچان در هفته دوم، هر دو گل استقلال را در دقیقه 27 و 5+90 به ثمر رساند.

* در بازی هفته چهارم مقابل فایرپاس که با نتیجه 1-1 به پایان رسید، آرتور کوین یاماگا در دقیقه 60 از روی یک پنالتی گل اول بازی را به ثمر رساند.

* در هفته سیزدهم و مقابل آلومینیوم اراک، آرتور کوین یاماگا در دقیقه 18 از روی یک پنالتی گل اول بازی را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه 1-1 به پایان برسد.

* در هفته چهاردهم و دیدار مقابل مس رفسنجان که استقلال با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد، آرتور کوین یاماگا در دقایق 9 و 61 دو گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

* در دیدار هفته پانزدهم با نفت سلیمان مسجد آرتور کوین یاماگا در دقیقه 58 گل سوم استقلال را به ثمر رساند تا تیمش با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد.

* در هفته هفدهم و بازی برگشت مقابل ذوب آهن که با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید، یمگا در دقیقه 54 باز هم به گل رسید.

*هفته بیست و یکم و بازی مقابل گل گهر آخرین بازی یمگا بود که موفق به گلزنی شد. او هر دو گل استقلال را در دقیقه 5 وقت های تلف شده نیمه اول (5+45) و در دقیقه 89 از روی یک پنالتی به ثمر رساند تا این تیم با نتیجه 2-1 پیروز شود.

این آمار نشان می دهد که 5 گل از 10 گل یاماگا در فصل قبل از روی نقطه پنالتی بوده است اما این بازیکن در این فصل اولین گل خود را در دیدار برابر مس کرمان در هفته سوم و در دقیقه 75 به ثمر رساند تا تیمش بر صفر پیروز شود. .

گل دوم یاماگا در این فصل از روی یک پنالتی در دقیقه 45 بازی مقابل نساجی مازندران به ثمر رسید، بازی هفته ششم با نتیجه 3-1 به سود استقلال به پایان رسید.

گل سوم فرانسوی استقلال در هفته هفتم مقابل گهر سیرجان به ثمر رسید. روزی که شاگردان ساپینتو با نتیجه 2-1 پیروز شدند. گل یاماگا در دقیقه 8+90 از روی یک پنالتی به ثمر رسید.

آخرین گل پنالتی یمگا در آخرین بازی مقابل صنعت نفت آبادان در هفته سیزدهم بود که تنها گل سه امتیازی استقلال نیز بود.

مجموع گل های او در این دو فصل 14 گل است که هشت تای آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است که نشان می دهد بیش از 60 درصد گل های یاماگا از روی نقطه پنالتی و بدون شک مروارید سیاه استقلال است. تیم باید یکی از بهترین پنالتی‌زنان باشد.زنان تیم هم می‌دانستند.

باید توجه داشت؛ در فصول گذشته اولین پنالتی گیر استقلال وریا غفوری بود که باید اذعان داشت که رکورد ضعیفی به خصوص در فصل گذشته از خود به جای گذاشت و در 11 پنالتی آخر خود 5 ضربه پنالتی از دست داد که تقریبا 50 درصد پنالتی های او بود و یک رکورد ضعیف برای یک بازیکن در هر کدام به عنوان یک تیم به حساب می آیند. این در حالی است که قبل و در دوران استراماچونی، وریا حتی بازیکن زن این تیم هم بود و ضربات ایستگاهی خود را مستقیماً به گل تبدیل می کرد، اما حالا با آمار مثبت ضربات پنالتی آرتور کوین یاماگا (که 100 درصد ضرباتش را به ثمر رساند) این فرانسوی توانست جای وریا غفوری را برای آبی پوشان بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید