قیمت گذاری خودسرانه صاحبخانه بازار اجاره را به هم می زند/شرکت های املاک زیر ذره بین سیستم قضایی قرار می گیرند


ساعت: 14:01
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885589

هرج و مرج در بازار مسکن و عدم ثبات قیمت این روزها گریبان مردم سیستان و بلوچستان را گرفته است و یکی از محل های تشکیل پرونده برای قوه قضائیه بنگاه های معاملات ملکی است که بر این اساس ساماندهی و تنظیم این صنعت زیر ذره بین است. قوه قضائیه قرار گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، هر ساله روزهای تابستانی روزهای نفس گیر و سختی برای مستاجرینی است که می خواهند برای خود و خانواده خود سرپناهی اجاره کنند، اما قسمت دردناک این سناریوی واقعی و تلخ برخی مستاجران حتی خودشان نیستند. می توانند یک اتاق 12 متری و گاهی یک پارکینگ 10 متری برای خانواده خود اجاره کنند.


قیمت های سرسام آور و اجاره بها پیشنهادی مشاوران املاک و صاحبان واحدهای مسکونی در فضای مجازی و حقیقی سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته افزایش چند برابری را نشان می دهد.


بسیاری از مستاجران هستند که دیگر قادر به پرداخت اجاره بها بالا نیستند و این نگرانی بسیار بزرگی است که می تواند تهدیدی برای سلامت روانی و اجتماعی جامعه باشد.

بازدید تلفیقی از مشاوران املاک از زاهدان در دستور کار قرار گرفت

به منظور تقویت نظارت بر بازار اجاره و جلوگیری از وقوع تورم لجام گسیخته در حوزه مسکن اجاره ای و کاهش بار هزینه های اضافی بر دوش مستاجران و ساماندهی بازار فعلی در رابطه با روابط بین موجر و مستاجر در طول دوره در فصل تابستان به ترتیب روزانه شامل بازدید از محل با حضور نمایندگان معاونت پیشگیری و پیشگیری دادگستری استان، تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه مشاوران املاک و مشاوران املاک شهر زاهدان.

خجت الاسلام غلامرضا نجفی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ضرورت ساماندهی اتحادیه بنگاه های معاملات ملکی در مرکز استان گفت: ارزیابی ها نشان می دهد بیش از 800 واحد صنفی در حوزه املاک در شهر زاهدان فعال هستند و با توجه به اینکه امسال دوره های تخصصی برای 300 داوطلب با همکاری نهادهای مرتبط برگزار شد، ساماندهی اکثر واحدهای فاقد پروانه صنفی انجام می شود. به زودی با توافق متولیان.دریافت می کند.

وی با اشاره به مصادیق متداول تخلف بنگاه های معاملات ملکی، افزود: درج نکردن نرخنامه فروش یا اجاره املاک در محل صحیح، عدم درج قیمت حق الزحمه در قرارداد یا استفاده از عباراتی مانند توافق، دریافت پورسانت های نامتعارف. . بالاتر از ارزش های تعیین شده، فعالیت های مشاوران بدون الزامات هنر. ماده 27 قانون تشکل های صنفی و عدم استفاده از ظرفیت سامانه رهگیری املاک و مستغلات از جمله شرایط اولویت دار تخلف در این حوزه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: یکی از مشکلات جدی در این حوزه افزایش اجاره بها، وجود تورم جدی در کالاهای عمومی و در نتیجه در حوزه املاک و مسکن است. که متأسفانه درج آگهی با قیمت های غیر سنتی در شبکه های اجتماعی و برخی نرم افزارها به این مشکل دامن زده است و بدون توجه به تعارفات، در حال حاضر با قیمت های غیرواقعی و جعلی مواجه هستیم و لازم است روند نظارت بر این سامانه ها انجام شود. در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی اقتصاد مقرر شد نرخ اجاره بها در شهرهای پایتخت حداکثر 25 درصد و در سایر شهرها حداکثر 20 درصد افزایش یابد و مسئولیت احراز این موضوع برعهده خواهد بود. موضوع با مشاوران املاک است با تکیه بر سوابق اجاره نامه در سالهای اخیر و با کد سیستم املاک و اسکان رصد می شود.

نجفی خاطرنشان کرد: در این فرآیند تنها در برخی موارد مانند نیاز به تعمیر ملک، خودداری مستاجر از پرداخت مبلغ افزایش یافته مصوب برای تمدید اجاره، ازدواج فرزند مالک و یا سکونت مالک در مسکن. املاک واحدها استثناء محسوب می شوند که در این موارد هیئت حل اختلاف نیز به عنوان مرجع نظارت و رسیدگی به اختلافات احتمالی تعیین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید