بازی تیم ملی مهم ترین بازی قطر است

بازی تیم ملی مهم ترین بازی قطر است

مهدی پاشازاده مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1998 فرانسه درباره نتایج اخیر تیم ملی در دیدارهای دوستانه و بازی مقابل انگلیس اظهاراتی داشت:

وضعیت تیم ملی را پس از دو بازی دوستانه اخیر چگونه ارزیابی می کنید؟

بازی اول مقابل نیکاراگوئه را نمی توان ملاک قرار داد. چون بازیکنان اصلی تیم ملی در این دیدار حضور نداشتند. بازی با تونس هم پشت درهای بسته برگزار شد که برای او نمی توان گفت.

به نظر شما دلیل بازی من مقابل تونس چه بود؟

کی روش قطعاً قصد داشت تا ابهامات موجود در بحث ترکیب تیمش برای این دیدار را برطرف کند و امیدوارم به این مهم دست یافته باشد.

آیا باخت ما مقابل تونس روی عملکرد کلی تیم تاثیر خواهد گذاشت؟

شک دارم! چنین بردها و باخت هایی اغلب در چنین مسابقات و تدارکاتی اتفاق می افتد. امیدوارم کی روش به آنچه در نظر گرفته بود دست یابد.

این روزها که با کارشناسان فوتبال صحبت می کنیم، اغلب امیدوارند تیم ملی به دور دوم راه پیدا کند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

ابتدا باید بگویم این طرز تفکر در مورد تیم ملی خیلی خوب است. به محض اینکه موجی از امید به تیم ملی می رسد، باعث می شود بچه های تیم در اردو تجدید قوا کنند و روحیه ای برای حضور بهتر در مسابقات ایجاد کنند. البته در این گروه بازی های سختی داریم که مهم ترین آن بازی اول است.

چه می گویید اهمیت بازی اول با انگلیس چیست؟

قطعا انگلیسی ها تیم ما را آنالیز کرده اند و چیزهایی می دانند اما نتیجه ای که در این بازی می گیریم می تواند بر ادامه حضور ما در جام جهانی تاثیر بگذارد. یعنی اگر در این بازی شکست نخوریم و با برنامه ریزی مناسب وارد بازی ولز شویم، می توان امیدوار بود در دو بازی آینده حداکثر امتیاز را کسب کنیم. مهم این است که در بازی اول امتیاز بگیریم، سپس به صعود امیدوار باشیم.

به نظر شما بازیکنان تیم ملی چقدر برای جام جهانی آماده شدند؟

جام جهانی تورنمنتی نیست که هر روز برگزار شود. این مسابقات هر چهار سال یکبار برگزار می شود و قطعا افراد زیادی شانس شرکت در این مسابقات را پیدا نمی کنند. بنابراین وقتی در این مسابقات حاضر می شوند می خواهند بهترین عملکرد خود را ارائه دهند. این شامل همه بازیکنان ایرانی امروز قطر می شود و بنابراین مطمئن هستم که وضعیت روحی تیم خوب است و همه آماده بازی هستند.

آیا امیدوارید ایران به سطح بالاتری صعود کند؟

قطعا! آدم به امید زندگی می کند و به همین دلیل نتایج تیم ایران را دنبال می کنیم، اما همانطور که گفتم نتیجه بازی اول خیلی مهم است و می تواند در مسابقات بعدی تاثیر زیادی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید