بالاخره چراغ های جشنواره روشن شد/ میرکریمی و حجازی فر خوش درخشیدند


ساعت: 20:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806571

روایت دانا از اکران دو فیلم دیده بان شب و وضعیت مهدی;

پس از اکران فیلم های متوسط ​​و ضعیفی که صدای رسانه ها را درآورد، اکران دو فیلم «نگهبان شب» و «وضعیت مهدی» ورق را به نفع جشنواره ورق زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا میرکریمی که آخرین بار در سال 1376 با فیلم «قصر شیرین» در جشنواره حضور داشت، امسال با «نگهبان شب» که در سکوت کامل رسانه ای تولید شد، وارد جشنواره چهلم شد.
فیلمی که بازیگر را به ایفای نقش اصلی و محک زدن بازیگری فراخوانده بود، از میان افراد مختلفی که آمدند انتخاب می‌شود، تورج الوندی که بی‌شک بازی روان و در خدمت فیلمش حداقل می‌سازد. او یکی از نامزدها است. بازیگری که لهجه کرمانی را در حالی که کرمانی نیست به خوبی بیان می کند و با اینکه این اولین تجربه سینمایی اوست اما به خوبی از پس نقشش برآمد.
در کنار بازی خوب تورج الوند از بازی فوق العاده لاله مرزبان نمی توان به راحتی گذشت. مرزبانی که به خوبی توانسته نقش یک زن ناشنوا، دوست داشتنی و ساده را ایفا کند.
یکی از ویژگی های مهم دیده بان شب، نمایش مفاهیمی چون سادگی، صداقت، صفا و صراحت بود که میرکریمی با استادی و مهارت به تصویر می کشد. مفاهیمی که سال هاست در سینمای ما احساس می شود.
تماشای شب قطعا یکی از بهترین فیلم های چهلمین جشنواره فیلم های ایرانی خواهد بود.
اما در سانس دوم فیلم های اکران شده، هادی حجازی فر که مدت ها درگیر ساخت سریالی با محوریت شهید مهدی و حمید باکری بود، مقام مهدی را در جشنواره چهلم به نمایش گذاشت. معمولا وقتی سریالی ساخته می شود و اعلام می شود که نسخه سینمایی این سریال آماده پخش است، خلاصه این سریال دوباره تدوین می شود اما حجازی فر نسخه تقریبا متفاوتی از این سریال را به جشنواره فرستاد.
وضعیت مهدی در چند فیلم به بررسی دوران زندگی برادران باکری تا شهادت می پردازد.
هادی حجازی فر علاوه بر کارگردانی، نقش شهید مهدی باکری را نیز بر عهده دارد.
«مقام مهدی» برای بیننده داستانی تک خطی تعریف نمی کند و مخاطب در چند صحنه سینمایی با داستان های جداگانه ای روبه رو می شود که همگی باید در یک پازل «موقعیت مهدی» را برای ما تشکیل دهند.
در فیلم های دفاع مقدس تماشاگر عادت دارد که قهرمان فیلم با پیروزی ارتش خودش همراه شود و با شکست مواجه شود.
اما حجازی فر برای کاهش تلخی این فیلم سعی کرد با استفاده از زبان ترکی و شوخی هایی که در لابراتوار گذاشت، فیلم را کمی متعادل کند.
روح الله زمانی بازیگر هورشید مجیدی نیز در این فیلم بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و ثابت کرد که می تواند با موفقیت در این راه ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید