بانک مرکزی روسیه به تحریم های غرب پاسخ می دهد


ساعت: 16:54
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811824

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است که اقداماتی را برای خنثی کردن اثرات تحریم های غرب و جلوگیری از تأثیرگذاری آن بر اقتصاد روسیه در دستور کار قرار خواهد داد.

بانک مرکزی روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که دارایی های پولی و غیر پولی بانک های محلی به اندازه کافی برای حفظ ثبات و محافظت از اقتصاد خود در برابر تحریم های غرب در اختیار دارد. کشور قرار خواهد داد.

در این بیانیه آمده است که بانک مرکزی روسیه به ارائه دارایی های پولی و غیر پولی به روبل به بانک ها ادامه خواهد داد. تا جایی که بتواند نیاز نقدینگی بانک های داخلی کشور را تامین خواهد کرد.

این بانک مدعی است که تمام منابع و ابزار لازم برای حفظ ثبات مالی و تضمین عملکرد عادی بخش مالی در کشور را در اختیار دارد. سیستم بانکی کشور باثبات است و دارای سرمایه و نقدینگی کافی برای ادامه فعالیت عادی تحت هر شرایطی است. منابع مالی موجود در حساب‌های بانکی کاملاً محفوظ است و خدمات بانکی طبق روال عادی انجام می‌شود.

طی چند ساعت گذشته، گروهی از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و اتحادیه اروپا بسته‌ای تحریمی از جمله مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه و قطع دسترسی برخی موسسات مالی به سوئیفت را علیه روسیه اعمال کرده‌اند. .

بانک مرکزی روسیه گفته است که تراکنش های مالی در این کشور با استفاده از سیستم SPFS انجام خواهد شد که جایگزین سوئیفت است. بانک توسعه روسیه نیز اعلام کرد که این سیستم می تواند برای تراکنش های خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

آناتولی آکساکوف، دبیر کمیته بازارهای مالی دومای روسیه نیز گفت که این کشور راه های جایگزینی برای انجام معاملات مالی خود در عرصه بین المللی دارد و می تواند برای مثال از زیرساخت های اقتصادی کشورهای دوست خود استفاده کند.

برخی کارشناسان می گویند قطع دسترسی روسیه به سوئیفت می تواند تأثیر مثبتی بر این کشور داشته باشد، زیرا استفاده از روبل به عنوان یک ارز بین المللی را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید