تحریم های غرب علیه بانک مرکزی روسیه دزدی محض است


زمان: 05:31
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817368

وزیر خارجه روسیه اقدام غرب برای مسدود کردن دارایی های بانک مرکزی این کشور را «دزدی محض» توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، مصادره دارایی های بانک مرکزی آنها توسط کشورهای غربی در واکنش به رویدادهای اوکراین را «دزدی محض» توصیف کرد.

به گزارش پولیتیکو، لاوروف که با مقامات و دانشجویان مؤسسه روابط بین‌الملل مسکو صحبت می‌کرد، گفت هیچ‌کس قصد مصادره دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را نداشته است.

وی گفت: آنها (ایالات متحده و اتحادیه اروپا) تامین قطعات یدکی هواپیما را تحریم می کنند. آنها در صدد مصادره هواپیماهایی هستند که مستقیماً با رفاه مردم ارتباط دارد و جان آنها را به خطر می اندازد. “اما آنها اهمیتی نمی دهند.”

لاوروف افزود: زمانی که ذخایر بانک مرکزی مسدود شد، هیچ یک از کسانی که پیش‌بینی می‌کردند به این فکر نکردند که غرب چه تحریم‌هایی ممکن است اعمال کند. – این دزدی محض است.

به گزارش پولیتیکو، وزیر امور خارجه روسیه اقدامات غرب را «دزدی» توصیف کرد و گفت: «روسیه دیگر هرگز نباید به منابع خارجی متکی باشد».

وی البته ادامه داد که اگر غرب بخواهد، مسکو آماده است در آینده نزدیک با آنها همکاری کند.

روسیه در 24 فوریه دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز پس از آن رخ داد که مسکو رسما استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه مدعی است که اوکراین به تعهدات خود بر اساس توافقات مینسک که در سال های 2014 و 2015 برای حل اختلاف بین جدایی طلبان و کیف منعقد شده بود، عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین می گوید عملیات نظامی روسیه با هدف «غیر نظامی کردن اوکراین» و «غیر ملی کردن» این کشور انجام می شود.

ساعاتی پس از حمله روسیه، اوکراین اعلام کرد که تمامی روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده است. کشورهای غربی بارها تحریم هایی را علیه روسیه از جمله چندین بانک این کشور اعمال کرده اند که سیستم پیام رسانی سوئیفت را مختل کرده است. غرب بیشتر موسسات مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی خود را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید