کوبا تحریم های غرب علیه روسیه را محکوم کرد


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912977

رئیس جمهور کوبا از سیاست تحریمی کشورهای غربی علیه روسیه انتقاد کرد و گفت: کوبا تحریم های غرب علیه روسیه را قاطعانه محکوم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، رئیس جمهور کوبا از سیاست تحریم کشورهای غربی در قبال روسیه انتقاد کرد.

میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا که در مسکو به سر می برد، روز سه شنبه اعلام کرد: کوبا قاطعانه تحریم های غرب علیه روسیه را محکوم می کند.

رئیس‌جمهور کوبا که کشورش سال‌ها تحت تحریم‌های گسترده غرب بوده است، به نقش غرب در جنگ اوکراین اشاره کرد و تاکید کرد که علت درگیری‌های کنونی در منطقه اوکراین باید سیاست تهاجمی این کشور باشد. ایالات متحده و گسترش ناتو تا مرزهای فدراسیون روسیه.

دیاز کانل همچنین تاکید کرد که دولت هاوانا اگرچه بارها تحریم‌های روسیه را محکوم کرده است، اما طرفدار حل و فصل مناقشه در اوکراین از طریق مذاکره است.

در 24 فوریه (5 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به درخواست دونباس، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین را صادر کرد تا آنها را از حاکمیت کیف آزاد کند.

در پاسخ به این اقدام، غرب تحریم های گسترده ای را علیه مسکو اعمال کرد و کشورهای غربی با مقادیر زیادی تسلیحات و کمک های غیرنظامی از کیف حمایت کردند. مشکلی که منجر به افزایش بدهی های اوکراین شد.

دیدگاهتان را بنویسید