بانک مرکزی قول داد تا چند روز آینده بازار ارز را بازگرداند

بانک مرکزی قول داد تا چند روز آینده بازار ارز را بازگرداند

سید احسان خاندوزی در نشست مشترک اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی با مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور وعده داد که اقتصاد کشور وارد فصل جدیدی از دوران مالیات های استانی شده و از شر مالیات های استانی خلاص شود. بودجه نفتی تا پایان دولت سیزدهم

وی در این جلسه که در محل سازمان امور مالیاتی برگزار شد، با اشاره به برگزاری چنین جلساتی بین شورای اسلامی و سازمان امور مالیاتی به عنوان سازمانی که ارتباط تنگاتنگی با موضوع بودجه دارد، گفت: تأثیرات بسیار مثبت و مهمی بر نظام بودجه کشور دارد.

وزیر اقتصاد از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس برای کمک به پیشبرد و تداوم تحول در بودجه نویسی که از سال گذشته آغاز شده بود، خواست و گفت: سعی کردیم بر اساس اعداد و مستندات به معنای واقعی کلمه نشان دهیم. ، سازمان مالیاتی همانطور که سال هاست همه شما می خواهید در مسیر اصلاح نظام مالیاتی و حذف اقتصاد نفتی حرکت می کند.

وی با بیان اینکه این مسیر در گذشته بسیار کند بوده است، گفت: خوشبختانه وقتی عملکرد سال اول دولت سیزدهم را با سال قبل از آن و حتی سه چهار سال قبل از آن مقایسه می کنیم، نشان می دهد که خیلی خوب است. سریع. ما در حوزه تامین درآمدهای بودجه از محل مالیات حرکت می کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه هستند افرادی که اتکای دولت به درآمد مالیاتی را نمی پسندند، افزود: همچنین متأسفانه فرهنگ دیرینه و مزمنی در کشور وجود دارد که برخی فعالان اقتصادی همواره سعی کرده اند از پرداخت مالیات خودداری کنند. “

وی البته یادآور شد: این به این معنا نیست که فقط درآمد بیشتری جمع آوری کنیم. بلکه اساساً روش‌های شناسایی و اخذ مالیات را از روش‌های سنتی مبتنی بر جلسات فاسد و ناکارآمد و کاملاً متمرکز بر گذشته به نوع دیگری از مالیات‌های استانی تغییر خواهیم داد.

وزیر اقتصاد در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوال اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره نوسانات اخیر نرخ ارز اظهار داشت: از چهارشنبه هفته گذشته تا کنون وجود داشته است. چندین جلسه در دولت و بانک مرکزی با حضور مسئولان آن بانک و وزرای مرتبط با حوزه واردات و صادرات انجام شد و به شدت این موضوع را رصد می کنیم تا هر چه سریعتر به نرخ هایی که بیشتر است بازگردیم. نرخ های سالم و واقعی در رابطه با تراز اقتصادی.

وی بیان کرد: برخی از شعله ور شدن ها در کشور و همچنین فضای رسانه ای که با ایجاد فضای روانی صاحبان سرمایه را ترغیب به تبدیل پول خود به دلار می کند، در افزایش قیمت ارز موثر است.

خاندوزی یادآور شد: درست است که ممکن است چند هزار نفر تحت تاثیر این فضا قرار نگیرند اما به دلیل سطحی بودن بازارها ممکن است ورود و خروج روزانه چند صد میلیارد تومانی آنها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: به نظر من مهم این است که بتوانیم بر این آشفتگی های روحی و بلاتکلیفی نسبت به آینده اقتصاد غلبه کنیم.

خاندوزی با بیان اینکه اتفاقات اخیر باعث ایجاد نوعی بلاتکلیفی و موج تبدیل دارایی ها به ارز و خروج از کشور شده است، تاکید کرد: این در حالی است که اقتصاد ایران کاملاً باثبات است و در مسیر مهار تورم حرکت می کند. باید برای آن تلاش کنیم ترسی که در ذهن فعالان اقتصادی بیهوده است را از بین ببریم. علاوه بر این، بانک مرکزی قول داد تا چند روز آینده شرایط ارزی را بازگرداند.

دیدگاهتان را بنویسید