خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی در بازار ارز/ بازار ارز آرام گرفت

خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی در بازار ارز/ بازار ارز آرام گرفت

روز جدید رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر وضعیت بسیار خوب ذخایر ارزی گفت: هم در بازار نقل و انتقال پول و هم در بازار اسکناس برای تعمیق بازار و پوشش تمام نیازهای واقعی مردم اقدام خواهیم کرد. “

علی صالح آبادی در مراسم افتتاحیه سامانه آنلاین ساماندهی بازار ارز گفت: چند وقت پیش در بازدید از صرافی های مرکز شهر گفتم که این رتبه ها برای مردم زیبا نیست و چون مشکلی برای تامین ارز نداریم. ما باید با کمک بازار ارز این رتبه ها را جمع آوری کنیم.

وی افزود: البته در این سامانه تامین کننده مرکزی وجود ندارد و در واقع محلی برای ارتباط صادرکنندگان با متقاضیان واقعی و مردم است.

وی گفت: خوشحالیم که طبق قولی که داده بودیم توانستیم با همکاری بازار متشکل ارز این سامانه را راه اندازی کنیم. برای فرد نیز فراهم می کند.

صالح آبادی تصریح کرد: ما نه تنها می خواهیم در این سامانه ارز به مسافران عرضه کنیم، بلکه هرگونه تقاضای واقعی از این سامانه را ارائه کنیم. در حال حاضر 23 کاربری شناسایی شده و محدودیتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز این سامانه بر بازار متشکل ارز و مرکز مبادلات ارزی است، افزود: هدف ما این است که روزی بگوییم نیاز واقعی وجود ندارد که نتوان آن را در این سامانه ثبت کرد. البته اکنون با ارز مسافرتی شروع کرده ایم و به مرور زمان با هماهنگی دستگاه ها سایر نیازها نیز پوشش داده می شود.

ذخایر ارزی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد

وی گفت: البته این سامانه به معنای منع دسترسی سایرین به ارز نیست.

وی افزود: خوشبختانه بازار متشکل موفق بوده و حجم معاملات آن در سال گذشته 1.6 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است.

صالح آبادی گفت: در شرایطی هستیم که وضعیت بازار ارز خوب، متعادل و روان است. می توان گفت از نظر ذخایر ارزی در یکی از بهترین شرایط قرار داریم.

وی افزود: امسال بیش از 26 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده که نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است. در مجموع بیش از 50 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و سایر نیازها تامین کرده ایم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی متعهد به ایجاد بسترهای معاملاتی راحت‌تر است، افزود: با توجه به تجربه‌ای که در بازار سرمایه دارم، معتقدیم شفاف‌سازی، ایجاد بستری آسان و آنلاین برای ایجاد تعادل بین تقاضا و عرضه است. در بازار حواله و همچنین در بازار اسکناس، ما بازار را به عمق بیشتری خواهیم برد و بانک مرکزی از هر پیشنهادی که به شفافیت بیشتر و دسترسی آسان تر مردم کمک کند استقبال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید