رئیس کل بانک مرکزی: بازار ارز آرام است

رئیس کل بانک مرکزی: بازار ارز آرام است

روز جدید رئیس کل بانک مرکزی گفت: با سیاست ها و تصمیمات اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی، بازار ارز به آرامی در حال حرکت است.

رئیس کل بانک مرکزی در هفتمین اجلاس سراسری جامعه دانشگاهیان ایران گفت: در دولت سیزدهم برنامه اصلاحات بانک مرکزی تدوین و به رئیس جمهور ارائه شد. این برنامه که مورد تایید آیت الله رییسی است، اساس است. برای اصلاح نظام بانکی دولت.»

علی صالح آبادی افزود: اما ما در بانک مرکزی در سه حوزه پیگیر اصلاح نظام بانکی هستیم که اولین آن اصلاح روابط دولت با بانک مرکزی و نظام بانکی است.

وی گفت: اصلاح رابطه بانک مرکزی و بانک ها و اصلاح رابطه بانک ها با مردم، محور دوم و سوم است و هر وقت صحبت از اصلاح می شود هر کدام از این محورها بالا می رود که این خود اهمیت ویژه ای دارد. “

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: اگر محور اول اصلاح شود می تواند تورم را کاهش دهد. در سال‌های مختلف و در گذشته دولت‌هایی که با کسری بودجه مواجه بودند، آن را از بانک مرکزی تامین می‌کردند و این یکی از عوامل سیاست‌گذاری پولی است. رشد پایه و رشد نقدینگی. «این باعث تورم شد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با اقدامات انجام شده آرامش بازار ارز برمی گردد و هیجانات کاذب ایجاد شده در بازار ارز در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود و افزایش بازار ارز موجب می شود. نزول کردن.”

وی افزود: سیاست ها و تصمیماتی در مورد بازار ارز اتخاذ شده است. ما بیشترین ذخایر ارزی تاریخ بانک مرکزی را در زمینه اسکناس و حواله داریم و وضعیت ما در این زمینه خوب است و سامانه نیما را داریم که قیمت آن حدود 15 هزار تن است که عده ای عرضه می کنند و خریدار نداریم. برای او

وی گفت: با سیاست ها و تصمیمات اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی، بازار ارز در این مدت کوتاه به آرامی در حال حرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید