رئیس کل بانک مرکزی آینده بازار ارز را پیش بینی کرد: خوشبختانه ثبات داریم

رئیس کل بانک مرکزی آینده بازار ارز را پیش بینی کرد: خوشبختانه ثبات داریم

روز نو: رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه وضعیت درآمدهای ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات در چرخه تجاری کشور نسبت به قبل بهتر شده است، گفت: است.

علی صالح آبادی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون ثبات نسبی در بازار ارز داریم، گفت: یکی از برنامه های جدی بانک مرکزی بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و عرضه آن در سامانه نیما است. که در حرکت است».

به گزارش بانک مرکزی، وی ادامه داد: در هفت ماه و نیم سال جاری نسبت به کل سال گذشته عرضه ارز در سامانه نیما افزایش یافته و این نشان می دهد که درآمدهای ارزی کشور و ورود ارز به چرخه کشور نسبت به قبل بهبود یافته است. ورود ارز به کشور لحظه مثبتی است و قطعا این سیاست را ادامه خواهیم داد.

صالح آبادی با تاکید بر اینکه ارز صادرات نفت، میعانات گازی و گاز نیز در بازار موجود است، گفت: مشکلات و موانع یک سری صندوق هایی که برای استفاده در خارج از کشور محدودیت داشته اند برطرف می شود و وضعیت خوبی در این زمینه وجود دارد. گشایش این موضوع نیز به ورود ارز ما به بازار کمک کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه موضوع تسهیل تعهدات ارزی واردکنندگان برای ما بسیار حائز اهمیت است و جزء سیاست های بانک مرکزی است و دنبال می شود، گفت: در بازار متشکل ارز وجود دارد. عرضه و تقاضا متعادل است و فکر می کنم بازار ارز در آینده متعادل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید