بانک ها از سرمایه گذاری های غیر ضروری / پتانسیل مستقیم برای پروژه های توسعه چشم پوشی می کنند

ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780176

وزیر امور اقتصاد و دارایی از بانک ها خواست تا پتانسیل خود را به سمت موتورهای جدید توسعه در کشور سوق دهند و گفت: سرمایه گذاری یکی دیگر از انتظارات نظام بانکی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید بانک سپه گفت:

وی با اشاره به نامه اخیر خود به رئیس کل بانک مرکزی گفت: آنچه در این نامه ذکر شد مربوط به یکی از لایه های بسیار کوچک اعتباری و حقوق بانکی کشور است که امکان دسترسی به قراردادها و تسهیلات اقتصادی را برای افراد فراهم می کند. دریافت کنندگان و نحوه محاسبه سود «در نظام بانکی باید ضمانت ها و اسناد، جرائم و … به صورت شفاف، عادلانه و قانونی در اختیار آنها قرار گیرد.

هندوزی اجرای مصوبات شورای پول و تسریع در پیشرفت در راستای اهداف توسعه بانکی از جمله خروج از تجارت غیرضروری و گذار به سرمایه گذاری های کلان را از دیگر انتظارات وزارت اقتصاد از کشور بانکی عنوان کرد. چادر ملو، سیمان هرمزگان، بید بلند و به ویژه در بحث حمل آب از خلیج فارس.

وزیر اقتصاد از سایر بانک ها خواست تا پتانسیل خود را به سمت پروژه های عمرانی جدید در کشور هدایت کنند.

وی با اشاره به موفقیت بانک سپه در اجرای طرح ادغام بانک های نظامی در آن بانک، گفت: بانک سپه در این زمینه از آزمون بزرگ و غرور آفرین بیرون آمده است. همانطور که می دانیم، برخی از جنبه های پروژه یکپارچه سازی هنوز کامل نشده است.

هندوزی افزود: لازم است از تمامی مدیران بانک های ادغام شونده و بانک سپه که تمام تلاش خود را برای مدیریت و موفقیت این پروژه بدون آسیب جدی به سپرده گذاران، سهامداران و سرمایه گذاران انجام دادند، قدردانی کنیم. درخواست من از آقای ابراهیمی این است که به کار خود ادامه دهند تا در پایان سال 1401 شاهد حل کامل این پروژه باشیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به برخی چالش‌های مهم پیش روی بانک سپه گفت: دارایی‌های غیرمولد و ناکارآمد مشکلی است که هم در بانک سپه و هم در سیستم بانکی کشور وجود دارد، اما در بانک سپه باید اولویت بیشتری داشته باشد.

هندوزی افزود: چالش های حقوقی و مالی پیش روی بانک سپه پس از فرآیند ادغام از دیگر مواردی است که در کوتاه مدت باید در اولویت و توجه ویژه قرار گیرد.

وزیر اقتصاد در ادامه به منشور 31 ماده ای که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است اشاره کرد و گفت: وظيفه اصلي بانك در جريان تجديد ساختار بايد بيش از هر چيز پيروي و اعمال اين اساسنامه باشد تا بتوانيم بگوييم تا پايان سال 1401 محورها و بندهاي اين اساسنامه كاملاً تكميل شده و پروژه يكپارچه سازي به پايان مي رسد. .

هندوزی در پایان تاکید کرد: اصلاح ساختار تجاری بانک سپه از دیگر اولویت هایی است که باید در مدیریت جدید این بانک مورد توجه ویژه قرار گیرد. به این معنی که استراتژی بانک برای مدل کسب و کار و شرکت های زیر مجموعه بانک به گونه ای است که هر تصمیمی در این زمینه گرفته شود، تصمیمات دیگری نیز در شعاع آن و در سایه این تصمیمات معنا پیدا می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید