باید قدر این «ارزش» را بدانیم/ سرنوشت انسان ها در شب بیست و سوم رمضان رقم می خورد.


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1833996

«شات» شبی است که عبادت آن از عبادت هزار ماه بالاتر است. با توجه به اینکه در شب ماه مبارک رمضان تمام اعمال عالم برای امضاء به خلیفه داده می شود، باید شبی سرنوشت ساز دانست که اگر انسان توبه کند، گویی پاک شده و قبل از امضاء، همان دلیل تغییر را فراهم می کند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، امشب سومین شب از لیالی مبارکه قدر است. شب قدر، اسرارآمیزترین، معمایی ترین و اسرارآمیزترین شب در چرخه زمان است که در وصف آن قلم ها در هم می شکند و زبان ها از توصیف آن عاجز می شوند و عقل در فهم آن متحیر و متحیر می شود. شبی که به فرموده امام صادق (ع) قلب ماه رمضان است. شب قدر فرصتی طلایی برای شستن آیینه دل است. امشب بهترین فرصت برای جایگزینی خوب با خوب است.

ما باید راهی برای رسیدن به بهشت ​​پیدا کنیم. ما باید به ابدیت نزدیک شویم. ما هم مثل فرشتگان باید به دور امام هستی بچرخیم. بذار برم سراغ روشنگری. وجود خود را در آینه خیر منعکس کنیم.

و با عشق بخوانیم «بک یا الله» و آیه یا غیاث المستقیطین را بر بشقاب دلم حک کنیم و در چهارده نور پاک به خدای مهربان سوگند بخوریم و برترین کتاب را بگیریم و بر فراز بلند شوم. . پروردگارا به ما قرض بده و امشب بهترین بندگانت را همراهی کن و فراموش نکن که من در شگفتم و سرگردانم!

سمانه گادری دانشجوی سال سوم قرآنی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حاورستان گفت: من یک چیز را خوب می فهمم. هر شب که انسان برای خطاهای خود از خداوند طلب آمرزش می کند و برای خود و دیگران آرزوی خیر، سعادت، برکت و سلامتی برای خود و دیگران دارد، حتماً خداوند به او عنایت خواهد کرد. شب شکرگزاری ما را با آرزوی خیر برای دیگران پر کنید. «ما هر کس را خواسته یا ناخواسته از زیان هایی که به ما کرده اند می بخشیم و از خداوند می خواهیم که با غفران خود به ما نگاه کند.

او ادامه می دهد: «من واقعاً از خدا می خواهم امشب به من آرامش درونی بدهد. زیرا هیچ چیز مانند آرامش نمی تواند آرامش درونی را برای انسان به ارمغان بیاورد. همچنین در این شب مبارک و خجسته از درگاه خداوند متعال علو درجات حضرت مهدی (عج) و شفای همه بیماران را مسالت دارم.



شب قدر بهانه ای است برای آمرزش نابخشودنی گناهان
در این شب صورت روح را باید با اشک توبه توبه کرد، غبار تن و راه روشن سعادت را از خدای مهربان خواست. به گفته آیت الله آقا مجتبی تهرانی، همه ما در یک سال گذشته مرتکب گناه و خطا شده ایم. اگر انسان بهترین بهبودی را که شامل حال او باشد می خواهد، تنها راه پناه بردن به آمرزش خداوند است. آمرزش خداوند شامل سه نوع روزه است: اول اینکه وقتی خداوند ما را می بخشد اجازه نمی دهد عواقب گناه بر ما چیره شود. عواقب گناه ما جهنم و عذاب الهی است.

اگر انسان مرتکب گناه و خطا شود، همه موجوداتی که با او ارتباط داشته اند، اعم از فرشتگان رقیب و زمین، زمان و حتی اعضای بدن او از گناه او مطلع می شوند; به همین دلیل است که قرآن می فرماید: در روز قیامت دست و پا و زبانشان بر اعمالشان شهادت می دهد; زیرا از اعمال او آگاهند. قحطی دوم ناشی از بخشش این است که خداوند به موجوداتی که از گناه خود آگاه هستند می گوید: علیه او شهادت ندهید.

حسن جوان 29 ساله از آثار و برکات شب قدر می گوید: در شب قدر به درگاه معبودی فرود می آییم که این شب را از هزار ماه با فضیلت تر ساخته است تا بتوانیم برای درک این شب بزرگ و درخواست توبه و آمرزش برای گناهان خود به او مراجعه کنید. شکرگزاری تنها بهانه ای است که خداوند بخشنده و مهربان گناهان ما را می بخشد. «خداوند هر روز و هر شب منتظر بازگشت ماست. خدایا لحظه را در حال بد ما نگذار و خداوند حال ما را به خیر و نیکی عنایت فرماید.



یک شب برای هزار ماه

حجت الاسلام معلمی کارشناس مذهبی و امام جمعه بشرویه در تشریح آثار و برکات برگزاری شب قدر می گوید:

وی با بیان اینکه بر اساس داستان ها و آیات قرآن شب قدر بالاتر از هزار ماه یعنی عمر هشتاد سال و چندین سال است، خاطرنشان می کند: سرانجام در شب بیست و سوم به پایان می رسد. و از این رو نماز و عبادت انسان در تغییر مسیر سال آینده تأثیر زیادی دارد. «ممکن است این دعاها در سرنوشت سال آینده خیلی چیزهای خوب را رقم بزند.


نقش انسان در تعیین سرنوشت شب قدر

حجت‌الاسلام سید محمد معلمی می‌گوید:لیله قدر سرنوشت بندگان اعم از خیر و شر، ولادت، مرگ و … را تعیین و تعیین می کند که قبل از آن در سال آینده با لیله قدر روبرو خواهند شد. اما خداوند به انسان اجازه داده که این شب را در خفا بگذراند و باید سرنوشت خود را به خیر و خوشی تغییر دهد اگر بد باشد. بنابراین، تحقق آنچه در شب قدر برای مردم است، ارتباط مستقیمی با حسن یا بد اراده ما دارد; به این ترتیب اگر در شب قدر سرنوشت ناخوشایندی نصیب ما شود، می توانیم با دعا و اعمال خیر از جمله صدقه، صله رحم و… از این اتفاق جلوگیری کنیم. «به همین ترتیب، اگر سرنوشت خوبی نصیب ما شود، آن را با بی عملی و بدخواهی از دست خواهیم داد.

امام جمعه بشرویه با اعتقاد به اینکه سعادت دنیا در پرتو ظهور امام زمان (عج) است، ادامه می دهد: روزی می دهد، اما آنچه باید از خداوند متعال بخواهیم مغفرت و دنیوی و جاودانه است. شادی.”

ایشان در مورد بخشش گناهان فرمودند:گناهان غیر از شرک برای خداوند قابل بخشش است و نباید از حضرت حق ناامید شد; اما آنچه مهم است توفیق توبه و تحقق شرایط آن از جمله توبه و توبه از گناه و عزم جدی و تصمیم جدی برای ترک گناه و عدم بازگشت و تکرار آن است».

حجت الاسلام مدرس در پاسخ به دلیل امسال که شب قدر پنهان است می گوید: هر چه بیشتر مفید باشد. البته نزول ملائکه در شب قدر با امام زمان (عج) یک حقیقت مسلم است. خداوند در قرآن کریم در این باره به صراحت می فرماید: «در شب قدر ملائکه و روح به امر پروردگارشان با هر چیزی نازل می شوند».



صد بار اگر توبه کردی بازش کن

امشب هر چه باشد بی تفاوت به خودت و نفسی که تو را می شکافد، قدم در تاریخی بگذار که اوج مهمانی تو در ماه میهمانی خداست. جلال پروردگارت را یاد کن; غسل کن، رو به قبله بایست، تکبیر بگو، نماز بخوان. نماز دو رکعت است و در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه سوره توحید را بخوان و هنگام سلام هفتاد مرتبه «استغفر الله و اتوبو اللّه» را تکرار کن که خداوند توبه کند و این محل توبه به راستی حق تعالی فرموده است: «توبه کنید پیش خدا، توبه کنید و به پروردگارتان توصیه کنید که به شما ایمان نیاورد.» خداوند از بدی های شما بگذرد و بهشت ​​اعلا را نصیب شما کند. خان! ای کسی که از ترس خدا سنگ دل را به الماس آب دیدی.

برای خود یک زره بزرگ بساز که دیگر گناهی از آن عبور نکند و دلت اسیر هوا و شهوت نشود. «جوشن کبیر» را بخوان، خدای خود را هزاران نام، با حالت تضرع و دقت در معانی؛ هنگامی که به اوج رسیدی «ای یار لا یحضرت» دلت را به دوست برتر بسپار، از او کمک بخواه، غیر از او آنچه را که به آن امید داری، باد کن. می بینی که نور در دل و جانت می درخشد، نفست به حساب می آید و اشک اعتمادت را می گیرد. این مکان برای بهبودی و بهبودی است. محل عهد تو با خدا، نزد خدای تو. «اَجَکُ عَبدِ وَ أَجَکَ فَعَیْنٍ»; خدایا من فقط تو را می پرستم و فقط از تو یاری می جویم.


آری «توبه» دری است که هرگز بسته نمی شود. دری از رحمت است که همیشه باز است; خداوند متعال در آیه 53 سوره زمر خطاب به پیامبر اکرم (ص) هیچ صبح و ظهر و عصری نمی فرماید: ای بندگان من که اسراف کرده اید از رحمت خدا ناامید نشوید که خداوند همه گناهان را می آمرزد. او آمرزنده و مهربان است.
توجه به لحن شیرین این آیه شریفه نشان می دهد که خداوند چقدر نسبت به بندگان گناهکارش مهربان و مهربان است و به نظر می رسد چون نمی خواهد بندگان گناهکارش شرمنده شوند، به جای اینکه مستقیماً این سخنان را به آنها بگوید، از رسولش التماس می کند. به: از سخنان او به گناهکاران برای گفتن این سؤال. و ماه رمضان و شب های قدر بهترین فرصت برای توبه و بازگشت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید