با استانداران استان یزد اخوت نکردیم/ این موضوع تفکیک تصمیم برای انتخاب مدیر بومی را سخت کرد.


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820808

فاطمی استاندار یزد گفت: ما با مدیران استان وارد اخوت نشده ایم و با هر مدیری که نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد خداحافظی می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مهران فاطمی شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در سراسر استان یزد در پاسخ به سوال خبرنگاری شهرستان بافق در خصوص علت انتخاب نکردن مدیران غیربومی برای این شهرستان گفت: : اولویت ما انتخاب مدیران بومی است اما گاهی متفاوت. آنقدر اتفاق می افتد که تصمیم گیری برای انتخاب مدیر بومی دشوار است.

وی گفت: هدف اصلی ما توقف جریان توسعه و پیشرفت شهری است و از افراد توانمند در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

فاطمی همچنین درباره تاثیرگذاری مدیرانی که منصوب کرده است توضیح داد: با هیچ یک از مدیران اخوت نکرده ایم و هر مدیری که وظایف خود را به درستی انجام ندهد تغییر خواهد کرد.

استاندار یزد ادامه داد: البته تغییرات اداری در ادارات کل در اختیار وزرا است و ما در استان فقط گزینه ها را معرفی می کنیم و تصمیم نهایی مربوط به وزیر است.

فاطمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکل آب به عنوان یک معضل بزرگ در استان یزد گفت: مشکل آب یزد در این دولت نیازمند حل و فصل است.

وی با بیان اینکه خط 2 حمل و نقل آبی 24 هزار میلیارد تن نیاز دارد، گفت: خط سوم نیز 80 هزار میلیارد تن اعتبار نیاز دارد و طبیعی است که دولت توان تامین 104 هزار میلیارد تن را ندارد و سال ها طول می کشد.

فاطمی گفت: پیشنهاد ما این است که یکی از معادن استان به مزایده گذاشته شود و عواید حاصل از این معدن در مدت دو سال برای انتقال آب توزیع شود.

وی افزود: هر فردی که در این حوزه فردی باشد می تواند به میدان بیاید اما قطعا اولویت ما با بهره برداران بومی است.

استاندار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به درخواست خبرنگاران از شهرستان بافق گفت: 13.29 درصد از کل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان یزد که آذرماه سال گذشته انجام شد به این شهرستان تعلق گرفت. باف و بافق در این زمینه رتبه دوم را دارد.

فاطمی گفت: از این سفر 866.4 میلیارد تن اعتبار به شهرستان باف اعطا شد که پروژه هایی از جمله بیمارستان باف، پروژه های راه و برخی پروژه های خیریه و در مجموع 200 پروژه کوچک و بزرگ اجرا می شود.

وی در خصوص توسعه شهرهای استان یزد گفت: وضعیت برخی از شهرستان ها مانند بافق از نظر درمانی بسیار نامطلوب است و بیمارستان های فعلی پاسخگوی بیماران نیستند و چه تعداد از بیماران در این مسیر جان خود را از دست داده اند. مرکز استان.» ما باید در برابر خدا و مردم پاسخگو باشیم.

فاطمی گفت: روند توسعه شهری در استان یزد باید متوازن باشد و خاتم، مروست، بهاباد، بافق و … باشد. آنها همچنین باید از خدمات مشابه شهرهای توسعه یافته بهره مند شوند.

وی درباره نواحی صنعتی استان یزد نیز گفت: برخی مناطق را محدود می کنند و می گویند باید فعالیت صنعتی در این مناطق کنار گذاشته شود و به موضوع گردشگری رسیدگی شود. اگر چنین است، چرا در 40 سال گذشته؟ «این مقوله مورد توجه قرار نگرفته و بدیع ترین بناها و کاروانسراها بر اثر بی توجهی ویران شده است.

استاندار یزد گفت: انتظار داریم هم رسانه ها و هم مردم ما را در مسیر عدالت که شعار دولت سیزدهم است همراهی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید