با استفاده از سلاح ها و تک تیراندازهای پیشرفته نقاط زندگی دشمن را از بین ببرید


ساعت: 10:41
تاریخ ارسال: 06/03/1401
کد خبر: 1892507

در روز دوم رزمایش مشترک پهپاد 1401 ارتش برگزار شد.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپاد 1401 ارتش گفت: در این رزمایش نقاط حساس و حیاتی دشمن با استفاده از سلاح های پیشرفته و نقطه ای منهدم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپاد 1401 ارتش گفت: در مرحله اصلی و عملیاتی رزمایش مشترک پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران پهپادها گروهی متشکل از چهار یگان ارتش در منطقه عمومی رزمایش با سلاح‌های دقیق و نقطه‌ای با اهداف مورد نظر درگیر شدند.

وی ادامه داد: در این مرحله از تدریس، پهپادها کمان، مهاجر و ابابیل با استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌ای بومی از جمله بمب‌های عمودی، راکت‌های الماس و بمب‌های MK-82، با اهدافی در منطقه عمومی رزمایش که شامل اهداف شبیه‌سازی شده مراکز فرماندهی و کنترل دشمن، مخازن سوخت و مهمات زاغه‌ها بود، درگیر شدند. سیستم های راداری و موشکی و مکان هایی که مردم در آن تجمع می کنند با دقت مورد اصابت قرار می گیرند.

سخنگوی آموزش مشترک پهپاد 1401 ارتش با تاکید بر اینکه انواع مختلف پهپادها از نقاط مختلف و دورافتاده کشور با برنامه های عملیاتی از پیش تعیین شده پرواز می کنند و با نظارت و هدایت مرکز عملیات رزمایش عملیات انجام می دهند، خاطرنشان کرد: به دلیل دو معتاد مته کردن، پاس کردن پهپادها از سپرهای محافظ و جنگل این رزمایش همچنین موفقیت نیروهای حمله یا دفاع را برای اهداف عملیاتی و استراتژیک ارتش ارزیابی می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه این رزمایش در سراسر کشور برگزار می شود، قرارگاه ذوالفقار و چندین پایگاه زیرمجموعه در نقاط مختلف کشور هدایت راهبردی و عملیاتی رزمایش را بر عهده دارند.

امیر موسوی طراحی و تولید سلاح های دقیق حامل پهپاد را از برنامه های مدون ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: افزایش قدرت آتش، برد عملیاتی پهپادها و همچنین استفاده از تسلیحات دقیق و دقیق منطبق با راهبرد «یک شلیک – یک هدف» از برنامه های پیگیری شده ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر است که با همت جهادی جوانان متخصصان نیروهای مسلح در ارتش و صنایع دفاعی در قالب سامانه هایی به سلاح حمل شده بر روی پهپاد پی بردند.

دیدگاهتان را بنویسید