با این ترفند برای دوربین های امنیتی نامرئی شوید!

این استتار ویژه به این معنی است که هوش مصنوعی او را به عنوان انسان نمی شناسد و این پتانسیل را دارد که میدان جنگ مدرن را متحول کند.

با این ترفند برای دوربین های امنیتی نامرئی شوید!
تیمی از دانشگاه ووهان InvisDefense را ایجاد کردند تا به افراد اجازه دهد مخفیانه از یک سیستم دوربین امنیتی کنترل شده با هوش مصنوعی فرار کنند. برخلاف شنل هری پاتر، این شنل نامرئی برای چشم انسان مانند یک شنل معمولی به نظر می رسد، اما از دید دوربین ها پنهان می ماند.

در طول روز، این الگوها برای خیره کردن دوربین‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند، در حالی که در شب، خز سیگنال‌های گرمایی منتشر می‌کند تا دوربین‌های مادون قرمز را گیج کند. علاوه بر این، کت InvisDefense این پتانسیل را دارد که برخی از سیستم های تشخیص را در خودروهای خودران پنهان کند. اما این پوشش نامرئی اپراتورها یا رانندگان دوربین مداربسته انسانی را فریب نمی دهد.

با این ترفند برای دوربین های امنیتی نامرئی شوید!

پروفسور وانگ ژنگ که این پروژه را رهبری می کند، می گوید: «امروزه، بسیاری از دستگاه های نظارتی می توانند بدن انسان را تشخیص دهند. دوربین های جاده دارای ویژگی های تشخیص عابر پیاده هستند و خودروهای هوشمند می توانند عابران پیاده، جاده ها و موانع را تشخیص دهند. Invisdefense ما به دوربین اجازه می دهد شما را ببیند، اما نمی تواند تشخیص دهد که آیا شما انسان هستید یا خیر.

این اولین محصول در نوع خود است که از تشخیص عابر پیاده جلوگیری می کند. این تیم قبل از اینکه بتوانند این کت را بسازند بیش از 700 شکست متحمل شدند. اما در نهایت هواوی مقام اول را در رقابت فناوری کسب کرد و قرار است این فناوری در کنفرانس هوش مصنوعی AAAI 2023 در ماه فوریه در ایالات متحده ارائه شود.

با این ترفند برای دوربین های امنیتی نامرئی شوید!

این ژاکت رویایی با تمام زیبایی فنی اش ارزان نیز خواهد بود. وی هوی، دانشجوی دکترای الگوریتم این کت، تخمین زد که قیمت هر کدام فقط 500 یوان (70 دلار) است.

این پوشش نامرئی برای اهداف نظامی بسیار مهم است. اگر از فناوری ژاکت در لباس‌های نظامی استفاده شود، سربازان از نظر تئوری می‌توانند از شناسایی توسط پهپادها یا واحدهای کنترل‌شده با هوش مصنوعی جلوگیری کنند.

با این ترفند برای دوربین های امنیتی نامرئی شوید!

محققان همچنین ممکن است بتوانند از خلاقیت جدید تیم ووهان برای رفع شکاف ها و کاستی ها در فناوری های هوش مصنوعی و تشخیص استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید