با بازندگان لیست Keyrush آشنا شوید. از استقلال تا پرسپولیس

با بازندگان لیست Keyrush آشنا شوید.  از استقلال تا پرسپولیس

کارلوس کی روش پس از کش و قوس های فراوان سرانجام فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر را اعلام کرد و 25 بازیکن دعوت شده راهی قطر شدند. در لیست نهایی تیم ملی 9 بازیکن بومی و 16 لژیونر حضور دارند که در نوع خود جالب توجه است.

پرسپولیس با 4 نماینده بیشترین بازیکن را در تیم ملی دارد و استقلال با 3 نماینده، سپاهان، کایسری اسپور و الاهلی قطر با 2 نماینده در رتبه های بعدی قرار دارند. همیشه و پس از اعلام هر لیست قبل از تورنمنت های مختلف انتقاداتی نسبت به انتخاب بازیکنان وجود دارد اما طبیعی است که مربیگری و انتخاب بازیکنان سلیقه ای است و در نهایت سرمربی تیم باید پاسخگوی نتایج باشد. علاوه بر بازیکنان دعوت شده به جام جهانی، بازیکنان دیگری هم بودند که پیش از این به ویژه در زمان سرمربیگری اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شده بودند و شانس حضور در جام جهانی را داشتند اما با بازگشت کیروش. به فوتبال ایران این بازیکنان شانس حضور در جام حذفی را داشتند. آنها یک دنیا را از دست دادند و خبری از حضورشان در قطر نخواهد بود. در گزارش زیر نگاهی داریم به بزرگ ترین بازنده ها و جامانده های جام جهانی به تفکیک تیم ها.

پرسپولیس

همانطور که گفته شد پرسپولیس به عنوان رهبر فعلی لیگ برتر بیشترین نماینده را در تیم ملی دارد. به غیر از بیرانوند، پورعلیگنجی، امیری و ترابی، امثال دانیال اسماعیلی فر، سعید صادقی، فرشاد فرجی، کمال سهم نیا و سوروس رفیعی که زیر نظر اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شدند اما در لیست کی روش نیستند. بزرگترین بازمانده پرسپولیس اما میلاد سرلک است که تا روز گذشته در اردوی تیم ملی حضور داشت اما در نهایت ناکام ماند و اولین جام جهانی خود را تجربه نکرد.

استقلال

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر 3 نماینده در تیم ملی دارد که ابوالفضل جلالی، سیدحسین حسینی و روزبه چسمی بازیکنانی هستند که از استقلال در جام جهانی حضور خواهند داشت. به غیر از این سه بازیکن، مهدی مهدی پور، مهدی کایدی، عارف گلمی، سیاوش یزدانی، صالح حردانی و جعفر سلمانی بازیکنانی بودند که در زمان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شدند و حتی با بازگشت کیروش تعدادی از آنها ملی پوش بودند. تیم اما در نهایت نتوانستند در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرند. اما بدون شک بهترین بازمانده استقلال محمد محبی وینگر فنی آن تیم بود. خیلی ها معتقد بودند محبی در لیست نهایی تیم ملی قرار می گیرد اما نظر کیروش متفاوت بود و این بازیکن بوشهری نتوانست راهی قطر شود.

سپاهان

سپاهان تنها تیم شهرستانی است که در مسابقات جهانی نماینده دارد. رامین رضایان و پیام نعاس دو بازیکن این تیم هستند که در لیست 25 نفره تیم ملی قرار گرفتند و کیروش آنها را به جام جهانی رساند. با این حال امید نفرافکن بزرگترین بازمانده زرپوشان است که جایی در لیست نهایی تیم ملی نداشت. امید که یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی بود و در چند دیدار به عنوان ذخیره حضور داشت تا آخرین لحظه در اردو حضور داشت و در بازی دوستانه مقابل نیکاراگوئه به عنوان ذخیره به میدان رفت. . با این حال سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت توجه به این بازیکن را جلب کند و جام جهانی را از خانه تماشا کند.

لژیونرها

بدون شک بزرگترین بازمانده و شاید بدشانس ترین اسطوره فوتبال ایران امید ابراهیمی بود که کی روش برای جام جهانی به او تکیه کرد. اما مصدومیت نابهنگام امید به جام جهانی دوم را از بین برد و این بازیکن با کیفیت از لیست نهایی تیم ملی خارج شد. به جز ابراهیمی بازیکنانی مانند صیادمنش، حسین زاده، علیپور و زاهدی شانس حضور در قطر داشتند اما دعوت نشدند. البته لازم به ذکر است که اگر صیادمنش مصدوم نمی شد، احتمال اینکه او در لیست نهایی کیروش قرار می گرفت زیاد بود.

دیدگاهتان را بنویسید