با بازگشت کی روش، کاریزما مدیریتی به تیم ملی فوتبال بازگشت!


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896336

هنوز به قطعیت حضور بانوان در ورزشگاه با شرایط کامل نرسیده ایم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: خوشحالم که کارلوس کی روش به ایران بازگشته و کاریزمای مدیریت فنی به تیم ملی بازگشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سهیا مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره تغییرات برنامه لیگ برتر گفت: برخی از سرمربیان معترض بودند که چرا مسابقات را به یکشنبه منتقل نکردیم. فراموش نکنیم که طبق برنامه قبلی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی قرار بود بازیکنانی به اردو اضافه شوند و در واقع برنامه ما با توجه به برنامه تیم ملی مشخص شد. حالا تغییرات ایجاد شده، خوشحالم که کارلوس کی روش برگشته و کاریزما مدیریت فنی به تیم ملی برگشته است. ما باید منتظر بمانیم تا او برنامه خود را اعلام کند و بر اساس آن برنامه لیگ را دوباره ارزیابی کند، اما در کل، تا جایی که من می بینم، به نظر نمی رسد که هفته هفتم داشته باشیم. در نهایت، ما باید تا ظهر قطعیت این مورد را اعلام کنند. با این شرایط باید قبول کنیم که نمی توانیم برنامه هفته هفتم را در نظر بگیریم چون برنامه تیم ملی همچنان پابرجاست.

وی در ادامه گفت: در ادامه بحث سفر به کربلا مطرح است. برنامه حمل و نقل و پروازهای درون شهری و درون شهری تغییر کرده است. برنامه ریزی برای رفت و آمدهای هفته هفتم که نزدیک به ایام اربعین است برای تیم ها سخت است. بنابراین به نظر می رسد که باید از هفته هفتم بگذریم. در حال حاضر تقریباً به این اطمینان رسیده ایم. منتظر برنامه تیم ملی هستیم. اگر بخواهیم هفته هفتم را جشن بگیریم دقیقا فردای اربعین بود. شنیدم اردوی تیم ملی از چهارشنبه شروع می شود. از آنجایی که به طور رسمی به ما اعلام نشد، منتظر ماندیم، اما حدس می‌زنم باید هفته هفتم را رها کنیم.


برنامه کی روش تا جام جهانی را نمی دانیم

مهدی در خصوص اینکه روز یکشنبه امکان برگزاری بازی وجود نداشت، گفت: کسانی که میزبان هستند معمولا مشکلی ندارند اما سایر تیم ها در این روزهای سخت برنامه پرواز، مسافرت و هتل خود را برنامه ریزی کرده اند. تغییر برنامه با این سختی در تهیه بلیط عملا غیرممکن بود. حتی در برخی شهرها اتوبوس نبود و جابجایی جدول زمانی غیرممکن به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه چه زمانی مسابقات لیگ برتر از سر گرفته می شود، تصریح کرد: تیم ملی 14 و 15 مهرماه برمی گردد. برای تیم هایی که ملی پوش نیستند و در اردو نیستند، مسابقات را از هفتم تا هشتم آغاز می کنیم. تیم های دارای تیم ملی در دیدارهای هشتم و نهم برگزار می کنند. اگر از هفته هفتم عبور کرده بودیم، این فرصت را داشتیم تا به هفته پانزدهم نیم فصل صعود کنیم. با این حال نمی دانیم برنامه کی روش برای شروع جام جهانی چیست و باید هفته ها به او فرصت بدهیم یا نه. امیدوارم برنامه هر چه زودتر به دست ما برسد. اما با روحیه ای که دارد می دانم خیلی زود برنامه تا جام جهانی را اعلام می کند. به محض اینکه برنامه را از ایشان گرفتیم، برنامه هفته های باقی مانده را اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون مسابقات سازمان لیگ با تاکید بر اینکه هواداران زن تیم نساجی نیز می توانند امروز برای تماشای بازی با استقلال وارد ورزشگاه آزادی شوند، تاکید کرد: اعتراضات و سوالاتی درباره حضور بانوان در ورزشگاه های دیگر وجود دارد. چند سالی است که زن روی سکوها نداریم. امکانات، شرایط و فضای حضور این عزیزان پیش بینی نشده بود. زمینه وجود نداشت. گاهی در چند بازی ملی شرکت می کردند که تیم رقیب نداشت و همه طرفدار تیم ملی کشورمان بودند.


هنوز به قطعیت حضور بانوان در ورزشگاه با شرایط کامل نرسیده ایم

وی در این خصوص اذعان داشت: هم اکنون در عمل شاهد حضور بانوان برای تیم نساجی هستیم که رقیب است. باید همه عناصر را در قالب ملزومات کنار هم بگذاریم تا حضور بانوان به یک راهنما تبدیل شود و در اختیار ورزشگاه های دیگر قرار گیرد. ورزشگاه آزادی همچنان شرایط را فراهم می کند. شرایط طوری است که با آزمون و خطا جلو می رویم، مثلا هفته دوم که خانم ها بودند چیزی به نام گاوصندوق برایشان وجود نداشت. به همین دلیل احساس کردیم که این امر ضروری است و باید ساخته شود. امکاناتی از این دست وجود دارد که باید توسعه یابد تا خواهران و دخترانمان با آرامش بیشتری روی سکوها قرار گیرند.

مهدی در پایان گفت: با توجه به اینکه در فضای آزمون قرار داریم و هنوز به امنیت حضور بانوان با امکانات و شرایط کامل نرسیده ایم، از آنان تقاضا دارم با پلیس همکاری کنند. شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که بتوانیم در اسرع وقت امکانات را برای آنها فراهم کنیم و این تجربه را به ورزشگاه های دیگر ببریم. شاید این گروه پیشتاز حضور بانوان در تمام ورزشگاه های کشور باشد، کمک و حمایت آنها ما را در رسیدن به این تصمیم یاری می کند.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید