استکبار جهانی؛ پشت صحنه جنایات تروریستی/ کاریزما امام خمینی (ره) در بحران های دهه شصت عامل وحدت در کشور شد


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879231

ترور ارکان نظام آخرین برگ برنده نظام سلطه;

هر چند استکبار جهانی با ترفندهای مختلف سعی در انحراف و انحلال انقلاب بزرگ مردم ایران داشت، اما مردم به شدت به انقلاب پایبند بودند و اجازه نمی دادند نفوذ منافقین با اتحاد و پیروی از ائمه خود موجب فروپاشی انقلاب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; پس از پایان جنگ سرد و حذف اتحاد جماهیر شوروی از عرصه رقابت، ایالات متحده خود را قدرت نمایی می دید و می خواست بر جهان مسلط شود و هژمون شود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و موج بیداری اسلامی در برخی از کشورهای منطقه، آمریکا که به نوعی منافع خود را در کشورهایی که نمی‌خواستند آمریکا را بخرند در خطر می‌دید، به دنبال عناوینی مانند شورش، محور شرارت بگذارید شورشیان یا تروریست ها بر آنها مسلط شوند.

سیاست آمریکا در قبال این کشورها این بود که از همه ابزارهای ممکن علیه این کشورهای نافرمان استفاده شود. یکی از وظایف فعال کردن گروه های تروریستی است. آنها در کشورهای مختلف این کار را کردند و با ترور افراد و علما و شهادت آنها در صدد براندازی نظام و ضربه زدن به کشورهای مظلوم برآمدند.

اما نگرش مبهم و متناقض آمریکایی ها در مقابله با تروریسم به حدی سوال برانگیز است که هر جا که منافع آمریکا و صهیونیست ها اقتضا کند، از گروه های مسلح و تروریست هایی مانند طالبان، داعش، منافقین و القاعده حمایت می کنند و هر جا که منافع در میان باشد. مردم مظلوم به این بهانه که در حال مبارزه با تروریسم هستند به آنها ظلم می کنند و به آنها حمله می کنند.

در سال های اولیه انقلاب اسلامی و در اوایل دهه 60، آمریکا با حمایت از گروهک های منافقین و مجاهدین به عنوان دست اجرایی خود به دنبال ضربه زدن به پیکره نهضت مردمی و انقلاب خودجوش اسلامی آن بود تا کشور را به سمت هرج و مرج سیاسی سوق دهد. و نابودی جنبش انقلابی آنها باشد.

از جمله آن کشتارها انفجار در مقر حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر 1349 بود که طی آن شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 نفر از کارکنان آن به شهادت رسیدند.

این کشتارها به تدریج چهره واقعی منافقین را آشکار کرد و دستان آلوده آنها را آشکار کرد و قطعا اگر چندین حادثه مانند تایر 7 رخ نمی داد، منافقین می توانستند دوباره وارد کشور شوند.


731c19eb 1bdc 4152 b214 c319ad705438 خبر خاکستری


ترور ارکان نظام آخرین برگه نظام سلطه بود

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با مرآت، منافقین را آخرین برگ برنده نظام سلطه دانست. نفوذ به دنبال براندازی کشور است.

این کارشناس و تحلیلگر سیاسی در ادامه اذعان داشت: منافقین بر این باور بودند که با کشتن ارکان نظام و شخصیت ارزشمند آیت الله بهشتی و سایر مسئولین، به ستون فقرات کشور آسیب وارد می شود و هرج و مرج سیاسی به وجود می آید.

وی مدیریت بحران امام خمینی(ره) پس از انفجار دفتر جمهوری را عامل وحدت در کشور دانست و گفت: بلکه دستگاه امنیتی کشور تقویت شد و مجلس شورای اسلامی بلافاصله مجدداً به حد نصاب رسید و کار را آغاز کرد.

صدرالحسینی گفت: بسیاری از مجروحان حادثه هفت تیر با برانکارد به مجلس بازگشتند تا تداوم انقلاب امام را به مستکبرین و منافقین نشان دهند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به مظلومیت و حملات ضدانقلاب آیت الله بهشتی به شخصیت ایشان افزود: هیکل ایشان توانست انقلاب و افکار مردمی را تحت الشعاع قرار دهد که بر خلاف گمان دشمن محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کرد. مردم بعد از شهادت افکارش.


120c82e9 b577 42db 832c 6432269bb239 خبر خاکستری


استکبار جهانی در پشت صحنه جنایات تروریستی

علی کردی پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی در گفتگو با مرآت از علت ترور کور منافقین و ترور چهره های شاخص انقلاب گفت. او به زودی نمی تواند کشور را اداره کند و قدرت در زمان مناسب به آنها منتقل می شود، اما این تحلیل داخلی به خوبی پیش نرفت و خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قویتر از تصور منافقین شد. .

این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی در ادامه اذعان می کند که شهید بهشتی که ریاست حزب جمهوری اسلامی را بر عهده داشت، عملاً برای حمایت از روند انقلاب اسلامی در راستای خط اصیل اسلام یعنی روحانیت، کشور را اداره کرد. و امام خمینی.به ناپسندترین شکل ممکن فکر می کردند می توانند این مانع بزرگ را بردارند.

وی در خصوص مسئولیت سخت منافقین در پذیرش ترور آیت الله بهشتی و یارانش گفت: سازمان مسئولیت این کار را بر عهده نگرفت.

کردی با بیان اینکه استکبار جهانی پشت همه جنایات تروریستی است، گفت: دولت آمریکا مانند شیطان بزرگ پس از تسخیر لانه جاسوسی و کنار زدن دولت موقت از قدرت سیاسی، نقش کلیدی و کلیدی در تمامی جریانات ضداسلامی داشته است. دشمنی آمریکایی ها نیز تشدید شد و همه جریان های مخالف را برای ضربه زدن به نظام اسلامی بسیج کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگرچه راهبرد آمریکا بر اساس تاکتیک‌های گروه‌های سیاسی بود، اما برای امام خمینی روشن بود که همه مسائل در چارچوب استراتژی آمریکاست، حتی گروه‌های سیاسی چپ‌گرای مارکسیست که از منافع شرق دفاع می‌کنند. در صحنه هایی که دنبال منافع غرب و آمریکا بودند، امام آنها را چپ آمریکایی نامید.

این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی تصریح کرد: در واقع نگاه راهبردی امام به حوادث رمز موفقیت امام در مدیریت بحران بود. شهادتینی تهیه کرده است و یقیناً این رویکرد آرمانی و الهی در آرامش بخشیدن به مردم و جامعه نقش اساسی داشته است.

کردی در خصوص دست پنهان آمریکایی ها در کشتار 17 هزار شهید در کشور گفت: تحلیل ها، اسناد و مدارک مورد حمایت یک نیروی مخالف خارجی در کنار مسعود رجوی و بنی صدر در مرداد 60 است. زمانی که رجوی متحد مستقیم آمریکایی هاست، جریان های ضد ایرانی به شدت مورد حمایت آمریکایی ها قرار گرفته اند.

کردی در نهایت تصریح کرد: ده ها نمونه از جمله مرجام رجوی، محمد محسن سازگارا، مسیح علی نژاد، رضا پهلوی و حتی شومن مضحکی چون سیدمحمد حسینی برای ضربه زدن هر چه بیشتر به نظام اسلامی دور از چشم آمریکایی ها نیست.


229bbce0 bfa0 4406 9019 581a3bd45141 خبر خاکستری


کاریزمای امام دلیل وحدت در کشور شد

هسرو معتضد پژوهشگر تاریخ ایران در گفت و گو با مرآت گفت: دشمنان ایران اسلامی همواره به دنبال ضربه زدن به نظام بوده اند و به طرق مختلف توطئه کردند، اما مردم ایران در آنجا درک زیادی دارند. در امور کشور خود قوی هستند و به خوبی می دانند چه کسانی درگیر نظام و انقلاب هستند.

وی درباره کشتارهای دهه 60 گفت: 200 سازمان و نهاد مختلف خود را شریک انقلاب ایران می‌دانستند و سعی می‌کردند انقلاب را به نفع خود ببرند و فکر می‌کردند می‌توانند بر کشور مسلط شوند، اما تحرکات آنها هرگز به برکت راهنما نیست. امام خمینی شکست خورد.

این پژوهشگر تاریخ ایران ادامه داد: نسل جوان امروز از زمان شاه تا کنون دوران ظلم و نارضایتی مردم را به خود ندیده است، اما فقر مردم در آن زمان به حدی فاجعه آمیز بود که برخی از مردم مجبور به زندگی حتی خون شدند. خود را بفروشند و 75 درصد مردم روستایی بودند.

به گفته معتضد، متأسفانه منافقین با افکار و سخنان به ظاهر رنگارنگ و رنگارنگ خود جوانان بسیاری را همراهی می کنند و برخی جاهای منصوب به شاه مانند بنیاد پهلوی را اشغال می کنند.

وی افزود: نفوذ نظام سلطه در کشور همواره ما را تهدید می کند، حتی در سال های اخیر نیز شاهد هستیم که دانشمندان هسته ای در حال کشتن ما هستند و باید همواره مراقب اعمال نفوذ در کشور باشیم.

این پژوهشگر تاریخی، کاریزمای امام را عاملی برای حفظ وحدت در کشور پس از حوادث گونان می داند و می گوید: مردم در سال های بعد از انقلاب بسیار پایبند به انقلاب بودند و با هم متحد و پیرو امام خود نبودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید