با سپردن پروژه های تحقیقاتی به نخبگان، فقر مطلق را از بین ببرید


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821783

در ایران فقر اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد زیرا تنها فقری که در ذهن مدیران ما رخنه کرده فقر ایمان به دانش و تجربه جوانان ایرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، صنعت معدن کشور اگرچه طی دو دهه گذشته با کندی حرکت می کند، اما در صنعت و معدن کشور رشد قابل قبولی را تجربه کرده است، اما در همه کشورهای جهان، اگرچه این صنعت موفق شده است.

سود هنگفتی را نصیب کشورهای مادر می کند، اما ایران با وجود انواع فسادها و عدم توجه واقعی به منابع ملی، هنوز نتوانسته به رشد قابل قبولی دست یابد.

اگرچه هنوز زیرساخت‌های لازم را در بخش‌های صنعتی، معدنی و اکتشافی فراهم نکرده‌ایم، اما مسئولان باید تلاش کنند.


طبق مطالعات انجام شده از سال 2035 تا 2050، برای صنایع جهانی از جمله ایران با کمبود مواد معدنی مواجه خواهیم بود و این صنعت به ما امکان می دهد زنجیره معدن را به معنای واقعی مدیریت کنیم.

اگر به صنعت معدن بدهیم حتما موفق می شویم، ضعف بزرگی بین صنعت و معدن داریم و با حوزه دانشگاهی ارتباط خیلی کمی داریم و در این بخش سرمایه گذاری نکرده ایم، دانش ابزارهای توسعه آنها را همگام کنید.

سال هاست که مشخص شده است که ایران در حوزه معدن روابط تجاری و دیپلماسی اقتصادی ندارد و این موضوع باید در کشور طراحی و توسعه یابد و این استراتژی برای ایجاد جایگاه در بازارهای جهانی تعریف شود.


در حالی که مذاکرات نقش اصلی را در دنیای دیپلماسی اقتصادی ایفا می کند، ایران شاهد تحریم های فلج کننده ای بوده است که علیرغم دهکده اینترنتی جهانی اش، ایران به عنوان یک کشور صنعتی و معدنی شناخته نمی شود.

در همه جای دنیا همه اقتصاد را می شناسند و آن را عاملی برای سعادت مردم خود و حتی عاملی برای قدرت می دانند، اما در ایران مذاکرات سیاسی و چریکی آنقدر بالا رفته است که کمتر کسی به اقتصاد کشور و این موضوع توجه می کند. تنها سکاندار انقلاب است که مرتب بر طبل اقتصاد می کوبد و هر سال آن را با عناوین مختلف می نامد.

رهبر معظم انقلاب در سال جدید، حلقه مفقوده اقتصاد را دانش اساسی آن نامیدند تا اگر کشوری بر پایه علم خودساخته حرکت کند و علم در دست داشته باشد، حتی اگر دیوارهای فولادی بر آن بگذارند. کشور را تقویت خواهیم کرد.

قدمت بالای معدن و توان بالای مهندسین ایرانی بر هرکسی که بر استفاده از فناوری های دانش بنیان تاکید دارد پوشیده نیست، قطعا می تواند با وجود نیروی کار ثروتمند باشد و نباید بر نقش نیروی انسانی متعهد و حرفه ای دلسوز تاکید کرد. نظام و منافع ملی نادیده گرفته شد.

برای تحقق این شعار باید از فناوری های دانش بنیان حمایت کرد تا شاهد ثمربخشی استعدادها و ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در کشور باشیم.

شرکت هایی مانند مس، گل گهر، میدکو و غیره با توجه به پتانسیل خود می توانند شرکت های تاثیرگذار و محرک پیشرفت ایران باشند اما در شرایطی که پروژه های تحقیقاتی توسط نخبگان و در سایه پیوند واقعی صنعت و صنعت انجام می شود. دانشگاهی. در میان ..

به عنوان مثال در حال حاضر 17 میلیارد تن مواد معدنی در کشور یافت می شود که برای 200 سال فعالیت شرکت مس کافی است.

اگر این شرکت با دانشگاه و صنعت دانش بنیان ارتباط قوی برقرار کند، درست زمانی که تنها 7 درصد از پایگاه ایران با عسل کاوش می شود، می تواند قله اقتصاد دانش بنیان را رقم بزند.

اگرچه با خرید تجهیزات اکتشافی، فعالیت‌های اکتشافی در شرکت‌های معدنی ایران بیشتر می‌شود، اما زمانی که تحریم‌های فلج‌کننده داریم، تنها راه استفاده از ظرفیت و توان داخلی است.

وقتی ایران با قدرت و تخصص مبتنی بر دانش و تعهد می‌تواند یک پهپاد تمام آمریکایی را با پیشرفته‌ترین روش دنیا به زمین بفرستد و نمونه اولیه آن را به مهندسی برگرداند و سپس با مدل بومی‌سازی شده به تولید انبوه برسد، اما نمی‌تواند شما را انجام دهد. ساخت تجهیزات معدن و تولید انبوه آن؟


در ایران فقر اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد و تنها فقری که در ذهن مدیران ما رخنه کرده فقر ایمان به دانش و تجربه جوانان ایرانی است.
با همه شرایط بدی که تحریم‌های فلج‌کننده ایران ایجاد کرده است، می‌توان از دانشمندان و نخبگان برای سپردن تحقیق و توسعه به اساتید دانشگاه و تیم نخبگان دانشجویی استفاده و اعتماد کرد و بعد از 5 سال رشد اقتصاد دانش‌بنیان را به وضوح دید.


همت زارا پرده دانشمند کرمانی عبدالحسین که با تیم دانشجویی خود نقش موثری در صنعت نفت دارد، حتی موضوع وقف علم و نوید علم برای توسعه پیوند صنعت و دانشگاه را مطرح کرد.


اکنون زمان آن است که از انواع درآمدهای ناشی از انفاق برای کسب علم استفاده کنیم، زیرا ثروت در محلی مستقر شده است که برای درمان موقت فقر استفاده می شود که اگر صرف علم شود، بی شک فقر را ریشه کن می کند.


با این اوصاف ما نیز امیدواریم که دولت ها و ملت دور هم جمع شوند و مدیران به دنبال جذب سرمایه های قابل توجه برای تحقیق و توسعه و علم و جوانان در پیچ و خم های کسب امکانات و یا جستجوی سرمایه باشند. پول را برای ارزش گذاری دانش او هدر ندهید.

اگر این مهم اتفاق بیفتد جوانان نخبه با اوقات فراغت می توانند اقتصاد دانش بنیان را برای کشور به ارمغان بیاورند و این مهم محقق نمی شود مگر با توجه ویژه شرکت های معدنی و صنعتی که با سپردن پروژه های تحقیقاتی به دانش آموزان و دانشجویان نخبگان کشور، رشد و توسعه کشور را به چالش می کشند و اقتصاد را از نیازهای خارجی و خروج ارز نجات می دهند.

نباید فراموش کرد که برای این مرز و بوم جوانان 8 ساله خود را در بحبوحه تحریم ها و مطالبات فدا کردند و اکنون همچنان در میدان نبرد اقتصادی این جوانان است که باید در خط مقدم مبارزه باشند. .

نویسنده: طهماسبی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید