با سکوت نمایندگان مردم نمی توان مشکلات اهواز را حل کرد/تحقیق و تفحص باید توسط معاون عمران شهری شهرداری انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، حمید داغگله رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز روز دوشنبه در سخنانی پیش از دستور شصت و سومین جلسه رسمی در صحن علنی این شورا اظهار داشت: ساخت و ساز کارهایی که در هفت سال گذشته با اداره شهرسازی بوده است. برای آنها پرونده و مجوز صادر شده است، تشریفات و قصورهای صورت گرفته در این معاونت بررسی شود.

وی افزود: از دادستانی و اداره کل بازرسی استان می خواهیم وارد پرونده تخلفات معاونت شهرسازی شهرداری اهواز شوند تا با قصور یا سهل انگاری وجهه این شهر را خدشه دار کنند.


ضرورت ایجاد مرحله دوم میدان میوه و تره بار الغدیر

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز گرانی میوه ها را یکی از مشکلات مردم اهواز به دلیل ناآرامی ها در میدان میوه و تره بار الغدیر دانست و گفت: اجرای مصوبه شورای شهر اهواز مرحله دوم میدان سبزی الغدیر با مشکلات عدیده ای مواجه است که از اداره کل بازرسی خوزستان می خواهیم برای احقاق حق مردم اهواز که مدت هاست تحت فشار قیمت میوه قرار گرفته اند وارد این حوزه شود. .

دغاقله با بیان اینکه گام دوم میدان میوه و تره بار اهواز باید به صورت اورژانسی رسیدگی شود، گفت: باید با مقصران و مسئولانی که با بی توجهی به مسئولیت خود به وظایف قانونی خود عمل نکردند برخورد جدی شود.

وی ادامه داد: شهرداری توان رسیدگی به پرونده میدان میوها و تره بار را ندارد به همین دلیل ورود دستگاه های نظارتی عالی از جمله قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور ضروری است.


تکمیل پروژه راه آهن شهری باید در اولویت باشد

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز قطار شهری اهواز را یکی دیگر از مطالبات مردم این شهر دانست و گفت: سرمایه هزاران میلیارد تومانی این شهر در حال غرق شدن است. ضمن اینکه مطالبه جدی مردم برای تکمیل این برنامه ریزی و بهره برداری از این زیرساخت حائز اهمیت است.

دغاغله ادامه داد: تسهیلات تکمیل قطار شهری باید در سال های اخیر از سوی دولت پرداخت می شد اما تاکنون هیچ گونه پرداختی در این زمینه صورت نگرفته است، بنابراین تکمیل این پروژه باید با جمع آوری این تسهیلات ادامه یابد.


اهواز با سه نماینده در مجلس نمی تواند قیر بگیرد

وی افزود: هشت هزار تن قیر از نماینده یکی از شهرهای کوچک برای آسفالت معابر آن شهر گرفته شد و این سوال وجود دارد که چرا اهواز با سه نماینده در شورای اسلامی نباید قیر بگیرد. آسفالت جاده های اهواز.

رئیس کمیته عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز گفت: خوزستان چندین برابر استان های دیگر نفت تولید می کند بنابراین افتخار اهواز مطالبه منابع قیر از شهرهای دیگر نیست، بلکه یکی از تعهدات اجتماعی نفت است. شرکت های مستقر در اهواز باید مشکل آسفالت معابر اهواز را حل کنند، به کمک مدیریت شهری بیایند.

دغاقله گفت: حل مشکلات مردم با سکوت نمایندگان مردم در شورای اسلامی و اعضای شورای شهر محقق نمی شود، به دنبال حل این مشکلات باشید.


جشن باشکوه عید غدیر در اهواز باید پیگیری شود

وی همچنین از نبود سیستم سرمایشی در حرم علی بن مهزیار اهوازی انتقاد کرد و تصریح کرد: وضعیت حرم حضرت علی بن مهزیار از نظر سرمایشی به هیچ وجه قابل قبول نیست و اداره کل کمک های خیرین و امور خیریه باید با جدیت به این موضوع رسیدگی شود. این سوال.

دغاغله با اشاره به عید غدیر خم نیز گفت: شهرداری اهواز و معاونت فرهنگی این شهرداری باید برنامه ریزی گسترده ای برای جشن بزرگ عید غدیر و جشن های استان داشته باشند.


لزوم افزایش هم افزایی اعضای شورا و نمایندگان مردم اهواز

در این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر پایتخت اهواز نیز با اشاره به نطق قبل از دستور 2 نفر از اعضای شورای شهر در انتقاد از عملکرد نمایندگان مردم اهواز در شورای اسلامی گفت: ما منتخب مردم در سطح استان و نمایندگان مجلس نیز منتخب مردم در سطح ملی هستند و به همین دلیل برخورد شورا با نمایندگان و متهم کردن آنها به سکوت درست نیست.

سید محسن موسوی زاده با بیان اینکه تقابل اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم اهواز در مجلس گرهی از مشکلات را حل نمی کند، افزود: تعامل شورای شهر و نمایندگان باید افزایش یابد زیرا ایجاد تقابل است. برای اهواز مفید نیست.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم اهواز در شورای اسلامی برای حل مشکلات شهری، پیشنهاد داد از سه نماینده مردم اهواز برای حضور در صحن علنی این شورا دعوت شود.


تنها شاهد توئیت برخی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس هستیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز در جمع سخنرانان نطق قبل از دستور نیز به انتقادات عضو شورا پاسخ داد و گفت: در هیچ کجای سخنرانی قبل از دستور، برخوردی بین شورا و نمایندگان مردم وجود نداشت. در مجلس، اما نظر اعضای شورا اشتباه است.

احمد سراج با بیان اینکه اگر انتظاری از نمایندگان مردم در شورای اسلامی وجود دارد این انتظار ناشی از مطالبات و سخنان مردم است افزود: از نمایندگان انتظار داریم برای کمک به حل مشکلات اهواز به مدیریت شهری بیایند. به دلیل دسترسی به سطح ملی .

وی ادامه داد: اگر نمایندگان اهواز در مجلس ریالی اعلام کنند برای پروژه های عمرانی در اهواز وام گرفته شده یا یک تن قیر به اهواز اختصاص داده شده است.

سراج افزود: امروز نماینده مردم اهواز در جلسات شورای اسلامی شرکت کرد و با پیگیری های فراوان مسئولان کشور را برای رفع مشکلات شهر به کار انداخت اما از بقیه نمایندگان، ما فقط توییت های آنها را می بینیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید