سخنگوی جبهه اصلاحات: قوه قضائیه باید گزارش تحقیق و تفحص رسمی شورای پنجم را بررسی کند

سخنگوی جبهه اصلاحات: قوه قضائیه باید گزارش تحقیق و تفحص رسمی شورای پنجم را بررسی کند

روز جدید علی شکوری راد سخنگوی جبهه اصلاحات به جماران گفت: قوه قضائیه باید گزارش رسمی تحقیق و تفحص شورای پنجم را طبق قانون بررسی کند و اجازه ندهد عوامل تاثیرگذار بر روند کار تاثیر بگذارند.

علی شکوری راد اعلام کرد: مجمع عمومی این جبهه روز گذشته برگزار شد. در این جلسه اعضای آیین نامه داخلی مجمع اصلاح شدند. بر اساس اصلاحات، مقرر شد اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی و هیئت رئیسه کارگروه ها به صورت سالانه انتخاب شوند. بر این اساس، در جلسه بعدی مجمع عمومی، اعضای هیئت مدیره برای یک دوره یک ساله دیگر انتخاب خواهند شد. همچنین مقرر شد هر دو سال یکبار ترکیب مجمع عمومی و کارگروه ها مشخص شود. بدین ترتیب اعضای کارگروه ها و مجمع عمومی تا سال آینده ابقا شدند.

شکوری راد در ادامه گزارش خود گفت: در این جلسه گزارشی از بررسی ها و بررسی های شورای پنجم از عملکرد شهرداری در دوره کلیباف ارائه شد و نسبت به محاکمه در پرونده های یاس، رساجرات و الماس ابراز نگرانی شد. شرکت ها.”

سخنگوی جبهه اصلاحات با اشاره به انتشار فایل صوتی فرماندهان سپاه که به برخی موارد مفاسد اقتصادی در شهرداری وقت می پردازد، گفت: روند آن را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: بیت المال شوخی نیست و حقوق مردم شوخی نیست. اموال شهرداری متعلق به شهروندان است. هرگونه تصرف غیرقانونی اختلاس است. آقایان ادعا می کنند که به فتح بابی کمک کرده اند و بسیاری از اموال عمومی غارت شده است.

این فایل صوتی مدعی است که سر سردار سلیمانی با کلاه پوشانده شده است. سلمانا دامن سردار شهید بری است اما کسانی که این کار را کردند یا تسهیل کردند بی گناه نیستند.

به علاوه اینکه چرا این پرونده به دادگاه نظامی کشیده شده و مخفی مانده و چگونه و چرا مشخص نیست. چرا در حالی که طبق ماده 3 قانون تمامی متهمان دو پروتکل باید به طور فوق العاده محاکمه شوند، با وجود گذشت 9 ماه، هنوز اقدامی صورت نگرفته و محاکمه نشده اند.

وی ادامه داد: بدترین اتفاق این است که چرا اعضای شورای شهر و رئیس شورای تحقیق و تفحص که از طرف شهروندان این کار خداپسندانه را انجام دادند، احضار و به جای متهم قرار گرفتند. رسیدگی به پرونده اولیه به تعویق افتاد اما در اسرع وقت به شکایت متهمان از اعضای شورای شهر و بازرسین رسیدگی شد.

شکوری راد افزود: بر اساس گزارش، مقداری از اموال نجومی به شهرداری بازگردانده شده است، اما هنوز بسیاری از آن در اختیار مالکانی است که به اشتباه این ملک را واگذار کرده اند.

شکوری راد تاکید کرد که بر اساس اطلاعات موثق در پرونده یاس، چهار هزار و چهارصد میلیارد تن از دارایی های شهرداری به وی بازگردانده شده است. این عدد به قیمت سال 93 و معادل 24000 میلیارد تن به قیمت روز است. وی ابراز امیدواری کرد که شورای شهر ششم و شهردار فعلی تهران در احقاق حقوق شهروندی کوتاهی نکنند و بدون توجه به جناحی بودن موضوع را خودشان پیگیری کنند.

سخنگوی جبهه اصلاحات از رئیس قوه قضائیه خواست شخصاً بر رسیدگی قضایی شورای پنجم به عملکرد شهرداری در دوران کالیباس نظارت کند و بداند که قوه قضائیه در این زمینه تحت نظارت شهروندان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید