نامه رئیس جبهه اصلاحات ایران به رئیس قوه قضائیه مبنی بر آزادی مصطفی تاج زاده

نامه رئیس جبهه اصلاحات ایران به رئیس قوه قضائیه مبنی بر آزادی مصطفی تاج زاده

روز جدید بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات در نامه ای به محسنی آدهی رئیس قوه قضائیه درباره مصطفی تاج زاده نوشت: با توجه به اینکه ایشان جز انتشار نظرات و تحلیل ها کاری انجام نداده اند و همه آنها در دسترس همگان بوده و هستند، این امکان وجود دارد. فرار، تبانی و محو ادله جرم که مبنای قانونی برای صدور قرار بازداشت است وجود نداشته و به طریق اولی پس از انجام تحقیقات مقدماتی، اتهام وارد شده و جلسه تعیین شده بود، ادامه بازداشت بی معنی است.

نامه رئیس جبهه اصلاحات ایران به رئیس قوه قضائیه مبنی بر آزادی مصطفی تاج زاده

متن این نامه که در 28 مرداد 1401 ارسال شد به شرح زیر است:

به نام خدا

آقای حجت الاسلام والمسلمین آقای محسنی آذهی; رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام و تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و یاران باوفایش

با احترام آقای سید مصطفی تاج زاده که از شخصیت های سیاسی است حدود یک ماه پیش توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و از آن زمان در سلول انفرادی به سر می برد.

با توجه به اینکه وی جدا از انتشار نظرات و تحلیل ها اقدامی نکرده و همه آنها در دسترس همگان بوده و هست، امکان فرار، تبانی و محو آثار جرم که زمینه های قانونی برای صدور حکم است. حکم بازداشت، پذیرفته نمی شود. وجود دارد و به طریق اولی پس از تحقیقات مقدماتی، اتهام و تعیین وقت دادگاه، ادامه بازداشت موضوعیت ندارد.

با توجه به موارد فوق از طرف «جبهه اصلاحات ایران» اکیداً از این مقام محترم تقاضای تغییر دستور بازداشت و آزادی ایشان در اسرع وقت را دارم. ثانیاً، رسیدگی به پرونده آنها باید در دادگاهی بر اساس «قانون جرائم سیاسی» مصوب 1374 به صورت علنی و با حضور هیئت منصفه و در شعبه و توسط دادستانی که بی طرفی و انصاف آن مورد تأیید آگاهی عمومی باشد، رسیدگی شود. انجمن. ثالثاً آنها باید از دخالت بی مورد مأموران امنیتی در پرونده و به ویژه تحمیل نظر خود به قاضی جلوگیری کنند.

از افسر محترم انتظار می رود جهت تحقق وعده ها و رویکردهای اولیه دستور اقدام مقتضی در این زمینه را صادر نمایند.

با تشکر

بهزاد نبوی

رئیس جبهه اصلاحات ایران

19 آگوست

دیدگاهتان را بنویسید