واکنش جبهه اصلاحات ایران به دستگیری مصطفی تاج زاده

در بیانیه جبهه اصلاحات ایران آمده است: آثار تحریم‌های سخت آمریکا، سیاست‌های نامناسب دولت و مجلس و ضعف‌های فزاینده حاکمیتی کشور، زندگی اکثریت مردم ایران را به شدت با مشکل مواجه کرده و نارضایتی‌های گسترده را به دنبال داشته است.

در این بیانیه با انتقاد از ایجاد بحران در کشور آمده است:

دستگیری ناگهانی آقای سید مصطفی تاج زاده در روز تعطیل و با اعزام تعداد زیادی مامور عجیب و تعجب آور است و مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران را به تشکیل جلسه اضطراری و رسیدگی به موضوع واداشته است.

هنوز این موضوع به مقامات مربوطه اطلاع داده نشده و دلیل بازداشت وی با این وجود مشخص نیست. همه می دانند که آقای تاج زاده اصلاح طلبی است که همیشه بر قانون گرایی و عدم خشونت تاکید کرده و به آن پایبند بوده است.

جبهه اصلاحات ایران با اشاره به «فعالیت فردی سیاسی اصلاح طلب تاج زاده»، وی را از محبوب ترین و تأثیرگذارترین اصلاح طلبان می داند و می افزاید: موضع گیری، صراحت و شجاعت وی در ابراز نظرات دلسوزانه و اعلام مواضع شفاف و سازش ناپذیر باعث این امر شده است. با آن برخورد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که جبهه اصلاحات ایران به تمامی موارد سلب امنیت و حقوق و آزادی های اولیه هر یک از شهروندان ایرانی و دستگیری تاج زاده که «یک اصلاح طلب و متخصص برجسته و دارای مرزهای مشخص با بنیانگذاران و مدافعان» است، اعتراض دارد. وضعیت موجود از یک سو و براندازان و ویرانگرها از سوی دیگر» انتقاد کرد و خواستار آزادی هر چه سریعتر خود شد.

در پایان این بیانیه آمده است: از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضا داریم در صورت مداخله ناروا مأموران انتظامی و یا سهل انگاری افراد و مراجع قضایی در این موضوع، با توجه به وعده ها و رویکردهای خود به این موضوع رسیدگی کنند. دستور پیگیری و فرآیند تنبیهی لازم را بدهید.آن را عمومی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید