با مخلان نظم و امنیت جامعه و دانشگاه برخورد جدی شود


ساعت: 21:51
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909332

5800 استاد دانشگاه در نامه ای به سران قوا تاکید کردند: تامین امنیت و آرامش شرط لازم برای پویایی و رشد است و از این رو خواستار برخورد جدی و قانونی با متخلفان به نظم و امنیت جامعه و دانشگاه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 5 هزار و 800 نفر از اساتید دانشگاه های سراسر کشور به نمایندگی از نخبگان و همه دلسوزان جامعه اسلامی به رسالت تاریخی و اجتماعی خود در نامه ای سرگشاده از سران قوای سه گانه خواستار حفظ حریم فرهنگی شدند. محیط سالم علمی و پژوهشی دانشگاه را اداره می کند.

در متن این نامه آمده است:

سلام

ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیز کشورمان در حادثه تروریستی شیراز و شهادت مدافعان امنیت در خصوص حوادث هفته های گذشته کشور به ویژه دانشگاه ها:

به تعبیر امام راحل و عظیم الشان (ره) اصلاح یا فساد جامعه از دانشگاه سرچشمه می گیرد. دانشگاه جایی است که علما و فرهیختگان دیروز، امروز و فردای جامعه گرد هم می آیند تا علاوه بر فراگیری، رسالت اجتماعی و دینی خود را درک کنند و در تحقق آن نقش ایفا کنند. مطالبه و اعتراض به ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و هدایت جامعه به سوی تعالی از کارکردهای اصیل دانشگاه و مجموعه دانشجویی پویا است. اما آنچه در هفته های گذشته شاهد بودیم، بروز نوعی واکنش و قهقرایی در راستای مطالبات و مطالبات جنبش بود که در دهه های اخیر منشأ تحولات عمده اجتماعی و سیاسی در جهان و منطقه به شمار می رود.

بی تفاوتی و عدم توجه به التیام دردهای واقعی جامعه امروز ایران در عرصه های داخلی و بین المللی و پایین آوردن مطالبات برخی جنبش های دانشجویی به حد ملایم و در تضاد با فرهنگ اصیل و غنی ایرانی و اسلامی و قطع ارتباط و آزادی جنسی دلیل نگرانی جدی اساتید دانشگاه است و جامعه به یک نخبه تبدیل شده است.

ما اساتید دانشگاه های سراسر کشور به نمایندگی از نخبگان و همه دلسوزان جامعه اسلامی بر حسب رسالت تاریخی و اجتماعی خود، دلسوزانه و خیرخواهانه از جنابعالی که مسئولیت بزرگی در قبال دین ما دارید، استدعا داریم. کشور ما و جوانان مورد علاقه ما:

ایشان به خواسته های منطقی و عادلانه دانشجویان و ایجاد بستر مناسب برای رشد و توسعه کشور و کاهش بی عدالتی و ناکارآمدی دستگاه های اجرایی، مقننه و قضاییه گوش فرا دادند و در این راستا از ظرفیت های فراوان لازم استفاده کردند. جامعه دانشگاهی و نخبگان

رفع تشویش جامعه اساتید، مردم متدین و صبور ایران از وضعیت موجود و امید بخشی به دانشجویان و ادامه فعالیت های آموزشی و پژوهشی و حرکت روزافزون و شتابان پیشرفت علمی کشور و سرخوردگی دشمنان. ایران عزیز با درخواست های جدی جامعه جلوی چرخ علمی کشور را بگیرد دانشگاه است.

تامین امنیت و آرامش شرط لازم برای پویایی و رشد است و لذا خواستار برخورد جدی و قانونی با مخلان نظم و امنیت جامعه و دانشگاه هستیم.

رشد و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان عزیز و تربیت نسلی وفادار به ایران عزیز و آرمان های انقلاب اسلامی نیازمند تفکر، برنامه ریزی و اعتبارات لازم و به دور از اقدامات خودنمایی است که امیدواریم به آنها داده شود. توجه لازم

درک صحیح از عصر اینترنت و شبکه های اجتماعی پیش نیاز برنامه ریزی و بهره مندی از فضای مجازی است و در این راستا باید از شعار دادن به شدت پرهیز کرد و با بهره مندی اندیشمندان علوم شناختی و علوم ارتباطات، راهکارهای اتخاذ شده اصلاح شود. .

ما می‌خواهیم با صدور دستورات لازم به مسئولان آموزش عالی کشور از تمامیت فرهنگی حاکم بر فضای سالم علمی و پژوهشی صیانت کنند و اساتید صادرکننده بیانیه‌ها و اتحادیه‌های دانشگاهی را به اعتصاب و اعتراض تشویق کنند. قداست دانشگاه را حفظ نکردند و به دنبال به حاشیه راندن دانشگاه و تعطیلی کلاس های درس با قاطعیت بر اساس ضوابط و مقررات حاکم بر دانشگاه عمل کردند.

به هر حال ما به عنوان فرزندان عزیز این آب و خاک که زمینه ساز پیشرفت کشور به سوی آینده و افق روشن هستیم، انتظار ظرفیت، توان، انگیزه، شور و نشاط خود را در مسیر اصیل مطالبات تاریخی داریم. جنبش اسلامی دانشجویی در ایران مانند عدالت خواهی، آزادی خواهی بر اساس چارچوب های عقلانی، نفی سلطه و استکبار، مبارزه با فساد، تبعیض و ناکارآمدی و نفوذ در تهمت های دشمنان ملت ایران که امروز دسترسی بیشتری به شبکه های مستقیم دارند. و افکار و ذهن جوانان را از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کانالیزه کنید و از افرادی که با عبارات مضحک و توهین آمیز و توهین آمیز به حیثیت و منزلت دانش آموزان لطمه می زنند تبر بجویید تا خدای ناکرده عرصه علم و دانش. و دانشگاه به محیط توهین و تهمت تبدیل نمی شود.

16.08.1401

و سلام بر شما و رحمت و برکات خدا

جمعی از اساتید دانشگاه از سراسر کشور

اسامی 5800 استاد دانشگاه اینجا چشم انداز

دیدگاهتان را بنویسید