با موشک بالستیک ذوالفقار به سمت فرودگاه ابوظبی حرکت کردیم

ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801531

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن فرودگاه بین المللی ابوظبی را با موشک بالستیک ذوالفقار هدف قرار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: موشک‌های مورد استفاده در عملیات طوفان یمن، موشک‌های کروز قدس 2 بودند که به سمت پالایشگاه نفت در المصفا هدف قرار گرفتند.

وی گفت: از سوی دیگر پهپادهای ارتش یمن نیز حملاتی را انجام دادند که طی آن به اهداف حساس و مهم ابوظبی اصابت کردند. در این حملات از پهپادهای صمد 3 استفاده شد.

روز گذشته محمد البهیتی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن به عملیات راهبردی این کشور علیه مواضع حساس امارات پاسخ داد. البهیتی گفت که امارات عملیات تهاجمی خود را علیه یمنی ها از سر گرفته است و نیروهای یمنی را به واکنش واداشته است. امارات در برابر هر نوع عملیات نظامی به اندازه کافی ضعیف است. وی افزود: ما حمله را با حمله پاسخ می دهیم.

در حالی که ارتش و کمیسیون های مردمی یمن در یک عملیات بزرگ و راهبردی موفق شده اند با 20 فروند پهپاد و 10 فروند موشک بالستیک، مناطق حساس و کلیدی امارات را هدف قرار دهند، مقامات ابوظبی تمام تلاش خود را برای کم اهمیت جلوه دادن این عملیات به کار گرفته اند. و آنها اشاره می کنند که عملیات یمن تنها به چند آتش سوزی ساده منجر شده است.

ضیفوله الشامی، وزیر اطلاعات یمن برای نجات ملی یمن نیز از طریق توییتر به حمله پهپاد انصارالله در امارات واکنش نشان داد. وی نوشت: پیام مجازات به امارات و عوامل آن رسیده است.

الشامی ادامه داد: لوله های مزدوران و سازمان هایی که از پول شیوخ خلیج فارس تغذیه می کنند از جمله سازمان ملل و شورای امنیت برداشته می شود و موجی از محکومیت ایجاد می شود اما ما می رویم. به” غار کلاغ ها “و” وزوز مگس ها “. ما اهمیت نمی دهیم.

مدتی است که مردم امارات سطح مشارکت خود را در ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی برای تجاوز به یمن کاهش داده اند. این امر مواضع حساس، حیاتی و استراتژیک آنها را از حملات موشکی و پهپادهای یمن مصون نگه داشته است. با این حال، چند هفته پیش، امارات خصومت ها و اقدامات خود علیه یمن را از سر گرفت و یمنی ها ابوظبی را شوکه کردند و مقامات اماراتی را در پاسخ به آن مبهوت کردند.

با وجود تلاش امیران برای کم اهمیت جلوه دادن عملیات بزرگ ارتش و کمیته های مردمی یمن، باید گفت که شهر مصفا یکی از مهم ترین شهرهای امارات است. در واقع مصفا منطقه صنعتی اصلی امارات است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود در طول سالیان متمادی پیشرفت چشمگیری داشته است.

یکی دیگر از نکاتی که شهر مصفا را بسیار مهم کرده است نزدیک بودن آن به فرودگاه بین المللی ابوظبی است. شرکت های زیادی در این شهر صنعتی مستقر هستند. بنابراین شهر بسیار مهم است. بیش از 150000 نفر در این شهر زندگی می کنند که بیشتر آنها از ملیت های مختلف هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید