به سمت وزارت دفاع عربستان در ریاض حرکت کردیم

ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790292

سخنگوی نیروهای مسلح یمن عملیات روز دوشنبه ارتش در عمق خاک عربستان را با استفاده از تعدادی موشک بالستیک و 25 پهپاد و مقر وزارت دفاع عربستان هدف قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یحیی سریع، سخنگوی ارتش در نشست خبری هفتم دسامبر این عملیات را تشریح کرد و گفت: نیروهای یمنی در پاسخ به جنایات متجاوزان، عملیات نظامی منحصر به فردی را در ریاض، جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر آغاز کردند.

ساری افزود: ما با تشدید تنش مواجه هستیم و در پاسخ به تجاوزات و محاصره مستمر یمن، عملیات نظامی بیشتری را در دفاع مشروع خود انجام خواهیم داد.

وی افزود: در عملیات 16 آذرماه از 8 فروند پهپاد 2K قاصف و تعداد زیادی موشک بالستیک برای هدف قرار دادن نقاط حساس ابها، جیزان و نجران استفاده شد.

ساری با بیان اینکه در عملیات 16 آذرماه از تعدادی موشک بالستیک و 25 پهپاد استفاده شد، ادامه داد: 5 فروند پهپاد صمد 1 و صمد 2 مواضع نظامی در مناطق ابها، جیزان و عسیر را هدف قرار دادند.

وی گفت: 6 فروند پهپاد صمد 2 و صمد 3 پایگاه هوایی ملک فهد در طائف و آرامکو در جده را هدف قرار داده اند.

وی همچنین از همه شهروندان و ساکنان مناطق هدف خواست تا از مناطق نظامی و اماکن نظامی در خاک عربستان دوری کنند زیرا «این اهداف برای نیروهای ما مشروع است».

در روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت افزایش یافته و تاکنون ده ها غیرنظامی کشته شده اند.

عربستان سعودی در 5 فروردین 94 در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی با کمک و چراغ سبز آمریکا به بهانه بازگشت سرنگون شده، تهاجم گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد. و رئیس جمهور فراری عبدالمنصور هادی برای رسیدن به اهداف و جاه طلبی های سیاسی خود در قدرت است.

آژانس‌های سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که مردم یمن همچنان با قحطی و فاجعه انسانی روبرو هستند که در قرن گذشته بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید