با 50 تماشاگر از هر تیم مسابقات لیگ بسکتبال را برگزار می کنیم / تعداد محدودی مکان برای بانوان داریم


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820070

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال گفت: مسابقات بسکتبال آزمایشی را با حضور 50 تماشاگر از هر تیم برگزار می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نادر باقری، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال درباره شرایط برگزاری مسابقات نیمه نهایی لیگ برتر گفت: با توجه به برنامه از پیش تعیین شده و ساعات و شرایطی که از قبل برای تیم ها در نظر گرفته ایم، مسابقات را بدون تغییر ادامه می دهیم. “

وی در خصوص وضعیت مسابقات و توجیه تیم های اجرایی افزود: فدراسیون تدابیری اندیشیده است تا مسابقات با تنش کمتر و در محیطی آرام و با شرایط زیباتر برای خانواده بزرگ بسکتبال برگزار شود. تا الان تنش زیادی نداشتیم. امیدوارم بعد از آن شرایط مساعد را ادامه دهم.

حفاری با اشاره به حضور نهایی تماشاگران و تصمیم نهایی فدراسیون خاطرنشان کرد: تماشاگر مکمل جذابیت محیط بازی است. قبل از شروع سال جدید مکاتبه ای در این زمینه انجام دادیم تا از مخاطبان بهره ببریم. اما شرایط به گونه ای است که ویروس هنوز ناشناخته است و هیچکس نمی تواند نظر قطعی در این مورد بدهد. این برنامه که توسط سازمان های مختلف اجرا می شود، آزمایشی است. زیرا در صورت بازگشت ویروس، مشکلات بسیار جدی تری ایجاد می شود. زمین های بسکتبال نیز به دلیل بسته بودن محیط با رشته هایی مانند فوتبال بسیار متفاوت است. بسیاری از سالن های ما ممکن است تهویه ضعیفی داشته باشند. در حال حاضر این مسابقات به صورت آزمایشی با حضور 50 تماشاگر از هر تیم برگزار می شود.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال گفت: کنترل تماشاگران با ثبت نام در سامانه ملی بسکتبال که در سایت فدراسیون قرار دارد انجام می شود. بینندگان به عنوان طرفدار در این سامانه ثبت نام می کنند. این سیستم سالانه هزینه ای به نام حق عضویت پرداخت می کند و از این طریق بر سلامت آنها نظارت می کند. این عناصر جزء دستورالعمل ها هستند و حاضران در سالن موظف به رعایت آن هستند.

بیل مکانیکی در پاسخ به این سوال که آیا 30 درصد تماشاگران از سوی ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت پذیرفته شده اند یا خیر، گفت: سالن های بسته شرایط تهویه متفاوتی نسبت به سالن های دیگر دارند. در مرحله اول سلامت افراد جامعه برای ما مهم است. مجوز 30 درصدی نداریم. ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت 30 درصد را علنی اعلام نکرد و حتی در برخی موارد آن را به 20 درصد محدود کرد. با توجه به تغییرات سالن آزادی و قرار گرفتن تیم ها در طبقه همکف محدودیت برای حضور تماشاگران وجود دارد و فقط می توانیم از سالن در طبقه بالا استفاده کنیم. و باید فاصله بهداشتی را با همین حد رعایت کنیم. این طبقه تنها حدود 700 نفر ظرفیت دارد. همچنین تعداد محدودی مکان برای بانوان در نظر گرفته ایم و می توانند با تهیه کارت در این مسابقات شرکت کنند.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در گفتگو با رادیو ورزش در پایان قوانین بلیت الکترونیکی گفت: انتخاب هوادار بر عهده باشگاه است. چون اگر مثلا سایت را باز بگذاریم تیم مقابل می تواند ظرفیت موجود را پر کند و ثبت نام های غیر واقعی انجام دهد که بارها دیده شده است. به همین دلیل باشگاه ها هواداران خود را انتخاب می کنند و تماشاگران در سایت فدراسیون ثبت نام می کنند. بلیط آنها به صورت رایگان صادر می شود و هزینه دریافتی مربوط به هزینه های نگهداری و حق عضویت است. اگر ببینیم حضور این 50 نفر از هر باشگاه مشکلی ندارد، تعداد بیشتری را در فینال می بینیم. در مراحل بعدی امکان افزایش یا حتی کاهش تعداد تماشاگران وجود دارد و این موارد بستگی به شرایط موجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید